AMB ULLS DE NEN

Les famílies catalanes, a la cua en acollida dels menors tutelats -  Social.cat

Després de donar un cop d’ull al llibre “Amb ulls de nen” de Francesco Tonucci, t’adones de les perspectives tant diferents que tenim els adults i els nens del món que ens envolta.

Segurament deu ser perquè quan ens fem grans anem perdent aquella innocència que caracteritza als infants i percebem el món tal i com ens ha ensenyat la societat a fer-ho.

Penso que des de l’aula es pot fer un treball molt interessant a través de la fotografia ja que és una eina que motiva molt als nens.

Dins la nostra aula fem servir molt la fotografia ja que ens ajuda a treballar l’expressió oral per descriure objectes, paisatges, situacions… i és un recurs que dona moltes possibilitats a nivell de totes les àrees.

Una activitat que realitzem sovint és la de fotografiar els nens fent activitats i després les posem a la pissarra digital. Els agrada molt veure’s i anar dient el nom de tots els companys i el que estan fent. D’aquesta manera treballem l’expressió oral i que es vagin descobrint ells mateixos a través dels ulls dels altres nen.

A la classe d’EI3 estem descobrint les vocals i els números i de tant en tant anem per l’escola buscant la lletra A o el número 1,2,3… Llavors es pot plantejar de donar una càmera al nen i que faci fotografies de totes les A que trobi per l’escola. Un cop acabada l’activitat, projectem les fotografies a la pissarra digital i entre tots les comentem.

Abans és molt important fer un treball previ sobre les normes de respectar i tenir cura d’un material tan fràgil.