Estem preparats o ens creiem que estem preparats per assolir

els reptes de l’ensenyament i l’aprenentatge al segle XXI?

2612292709_8abf9f8468

Recordo fa ja 9 cursos, quan van implantar la matèria d’informàtica com a optativa a 4t de l’ESO; llavors fèiem edició d’imatges, edició d’àudio, edició de vídeos, creació de blocs, etc., hores d’ara ha evolucionat tant les TIC i les TAC que no hi ha prou amb tenir una matèria optativa a 4t, és necessari que durant tota l’ESO, a tots els cursos, es formi als alumnes en TIC; processador de textos, fulls de càlcul, presentacions multimèdia, portafolis digital, entorns 2.0 (Moodle, Clasroom, PDI, etc.) i tota la resta d’eines gratuïtes i disponibles al núvol.

Si les eines que ensenyem als alumnes a utilitzar, perquè considerem que són necessàries per al seu desenvolupament i pel seu procés d’aprenentatge, i no estan al currículum, no es valoren en les proves oficials (competències bàsiques, PISA, etc.), tampoc ells li prestaran molta atenció perquè cada vegada més van a aprovar els exàmens, ja no construïm coneixement, practiquem l’aprovat.

Possiblement estigui una mica negatiu, però veiem les hores que dediquem a formar-nos i les poques que dediquen ells a estudiar, alguna cosa estem fent malament, a pesar de la voluntat de canviar les inèrcies i els mètodes, veurem qui?, com? i quan? construïm ara el nou “aprenentatge per projectes” sent aquesta una tasca interdisciplinar.

Us adjunto en lloc d’un vídeo construït per mi amb PowToon un vídeo de Youtube :

Tot i això, sóc un enamorat de les noves tecnologies, les aplico a l’aula i faré una feina com fan les onades del mar, que no deixen d’arribar a la costa mai, encara que de vegades amb poca força i altres amb molta!