Introducció:

A través del projecte de l’hort de l’escola, els alumnes de 6è volen saber quins hàbits saludables tenen els alumnes de l’escola, com també quines preferències tenen a l’hora d’escollir fruita i verdura.

Sessions: 10 sessions de 1,5 hores

Descripció:

En aquesta activitat els alumnes en petit grup crearan un enquesta en google form i l’enviarà per correu electrònic a tots els alumnes de 5è i 6è.

Un cop finalitzada l’enquesta , s’extrauran les dades i en un full de càlcul ( excel) crearan gràfiques per veure els  resultats.

Un cop extrets els resultats,  per grups, realitzaran una presentació a través de power point i/o prezi per comentar els resultats i conclusions a la resta de la classe.

Un cop finalitzades totes les presentacions, per grups, decidiran quina verdura, de les que tenim plantades a l’hort, volen fer el treball.

Quan ja han decidit  l’hortalissa, faran un treball, buscant informació a través d’internet, sobre propietats, característiques, beneficis… Extrauran la informació i realitzaran  un article al blog de l’escola. A més a més, en aquest article també es realitzarà un anunci publicitari on es publiciti el consum de la hortalissa  que han escollit.

Per finalitzar, realitzaran unes preguntes a través de hot potatoes, per avaluar els altres alumnes sobre els seva hortalissa.

Alumnes: Cicle superior, 6è de primària.

Objectius:

-Extreure informació a través d’enquestes digitals.

-Crear gràfiques a través d’un full de dades ( excel)

-Presentar els resultats obtinguts i les conclusions de les preguntes a través del power point o prezi.

-Buscar informació acurada sobre una hortalissa i discriminar la informació important de la irrellevant.

– Crear un anunci publicitari amb audacity ( veu) o moviemaker ( imatge i veu) explicant els beneficis de l’hortalissa en concret.

–  Creació d’un article científic amb el grup i penjar-lo al blog de l’escola.

– Realització de preguntes per l’avaluació a través de hot potatoes