Les xarxes a les escoles.

sorprendentes-palabras-que-consiguen-que-el-contenido-se-comparta-en-redes-sociales-png

Sovint escoltem parlar de la importància de incloure o integrar l’ús de les noves tecnologies a les aules i, amb un paper cada cop més important, la interacció i presència a les xarxes de la nostra escola i dels nostres alumnes. És a dir, fer visible les tasques que es realitzen el nostre petit-gran món l’ESCOLA a la SOCIETAT internauta.

La majoria de professionals estan d’acord en la importància que té el bon ús d’aquests entorns per part de tota la comunitat educativa (mestres, alumnes i famílies). I ens suggereixen diferents activitats per implementar a les aules:

• Estimular el debat a Facebook.
  • Jugar a les endevinalles a Twitter.
  • Donar una classe virtual a Google Plus.
  • Treballar la comunicació visual i la creativitat Instagram o Vine.
  • Crear un repositori de webs interessants a Delicious.
  • Compondre un tauler col·laboratiu a Pinterest.
  • Documentar una activitat amb Flickr.
  • Presentar un treball a YouTube.

Tant important com posar-nos al dia a les aules és que a casa les famílies aprenguin a gestionar correctament l’ús d’Internet en el temps de lleure dels seus infants. Nosaltres els hi hem de facilitar també aquesta tasca fent dels nostres alumnes persones competents en l’àmbit digital.

Per tot això i el que ha d’arribar companys i companyes: ÀNIMS, A ENTENDRE i APRENDRE A APRENDRE!

Font de l’article: Algunes propostes per utilitzar les xarxes socials a l’escola (Avanza New Technologies)

ANGIE

Quant a ANGIE

Fa pocs anys que treballo activament a l’educació pública, vaig començar a l’any 2006 i, espero continuar uns quants més! Sóc Diplomada en Magisteri: Educació Infantil (itinerari complert d’Arts Plàstiques). Vaig començar fent reforços a infantil, després vaig tenir la sort de tenir tutoria principalment a C. Infantil però també he treballat com a tutora a C. Inicial i, actualment, sóc tutora de C. Superior.
Aquest article s'ha publicat dins de Què veig i etiquetat amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.