L’activitat que descriuré la vam realitzar ara ja fa un parell d’anys amb un grup de 4t d’ESO format per deu alumnes que cursaven l’optativa de llatÃ.
El plantejament que ens vam fer és el següent: s’acostava l’estiu i les famÃlies, igual que els alumnes, ja pensaven en les seves vacances. De cop i volta vam decidir que la classe es convertiria en una agència de viatges i que havÃem d’aconseguir vendre un producte al públic. I quin fou el producte? La Roma i Grècia antiga!
És per això que vam fer diferents grups i organitzarem les diferents tasques /  temes que havÃem de treballar. Ens vam endinsar en aquell moment de la història i cercaren informació dels edificis, el que s’ha conservat d’ells, les funcions que tenien, etc. Això ho aconseguirem a través de la lectura dels clà ssics i amb l’ajuda de les noves tecnologies,  destriant aquelles informacions interessants o và lides de les que no. Cal dir que poder-ho treballar in situ, a l’aula d’informà tica, va ser de gran ajuda, ja que aixà els vaig poder guiar i orientar quines eren les pà gines web més aconsellables.
Una de les activitats que vam dur a terme va ser l’elaboració d’un glogster, eina que recomano especialment pel ventall d’opcions que t’ofereix.
Consisteix en una aplicació web que ens permet crear i compartir pòsters multimèdia interactius. En aquests pòsters s’hi pot inserir textos, enllaços, imatges, arxius d’à udio o vÃdeos; inclús hi ha la possibilitat de gravar à udios i vÃdeos des de la mateixa aplicació, tan sols es necessita un micròfon i una webcam connectats a l’ordinador.
Els alumnes, a part de recopilar tota la informació i imatges que havien anat trobant i treballant, van haver d’elaborar una audioguia amb les explicacions dels diferents edificis.
Un cop finalitzat això, van haver d’exposar la seva recerca a la resta de la classe ben bé com si fossin agents turÃstics!
Al final els vam imprimir i vam distribuir-los pels diferents passadissos de l’institut, per tal que la resta del centre poguessin contemplar què és el que es trobarien si viatgessin a Roma i a Grècia!
Dir, també, que una de les parelles va fer una lÃnia del temps amb les diferents dates de construcció dels principals monuments d’ambdues civilitzacions. Per dur a terme aquesta tasca van utilitzar una web anomenada timetoast, amb la qual pots crear i compartir lÃnies del temps!
Els alumnes van quedar entusiasmats i amb unes ganes boges de viatjar cap aquells indrets i poder gaudir i contemplar in situ allò que tant havien treballat.
En aquest cas, sense l’ajuda de les noves tecnologies, m’atreveixo a dir que no s’hagués pogut dur a terme aquest projecte. Al cap i a la fi, grà cies a elles, els alumnes van poder viatjar cap aquells indrets i fer-se una idea de la petjada que deixaren aquestes dues grans civilitzacions.
Deixa un comentari