MARES I PARES

 

Hem creat al BLOC aquest espai al que hem volgut anomenar “MARES I PARES”, on anirem incorporant les notícies que pensem que us poden interessar.

Esperem que aquest nou espai sigui del vostre interès. I… si coneixeu alguna adreça web o document que penseu pot ser d’interès per les famílies.

NO dubteu en comunicar-nos-ho!

Participa!

14.12.11 GUIA RÀPIDA PERQUÈ EL MENOR NAVEGUI SEGUR

El CESICAT ha elaborat aquesta “Guia ràpida perquè el menor navegui segur“, adreçada a les famílies i els educadors.

Esperem que us sigui d’utilitat.

04.11.09 PROVES DIAGNÒSTIQUES A CINQUÈ

escriptura

Els alumnes de cinquè de l’Escola han començat les proves diagnòstiques, avui la de castellà i demà la de català. Us expliquem a continuació en què consisteixen:

D’acord amb la Llei orgànica d’educació (LOE), entre el 2 i el 13 de novembre, es faran proves d’avaluació diagnòstica que permetran avaluar l’assoliment de la competència comunicativa al final del cicle mitjà d’educació primària i del segon curs de l’ESO.

Aquestes proves s’administraran a l’alumnat de cinquè d’educació primària i de 3r d’ESO. D’aquesta manera s’assegura que en el moment de fer les proves l’alumnat ha cursat íntegrament els aprenentatges previstos.
Aquest curs, l’avaluació se cenyeix a la competència comunicativa lingüística (comprensió i expressió escrita) en llengua catalana i llengua castellana, i també en llengua occitana, varietat aranesa, en el cas de l’Aran.

Les proves tenen un caràcter orientador i formatiu per als centres i informatiu per a les famílies i per al conjunt de la comunitat educativa. No tenen, per tant, cap efecte en l’expedient acadèmic individual de l’alumnat.

L’avaluació diagnòstica, conjuntament amb altres indicadors, ha de permetre al centre analitzar, valorar i reorientar, si cal, la pràctica docent dels primers cursos de cada etapa per aconseguir la formació i els aprenentatges que estableix el currículum. Aquesta nova actuació en el camp de l’avaluació educativa ha d’esdevenir una eina útil per a l’avaluació formativa dels centres.

Per tal de proporcionar als centres educatius un instrument homogeni de mesura, l’elaboració de les proves i les pautes per a l’administració i la correcció és externa. Això no obstant, l’administració, la correcció i l’anàlisi de resultats de les proves són a càrrec del professorat dels centres.

04.09.09 LA GRIP A

Mares i pares, el nou curs està a punt de començar i aquest any amb la preocupació lògica pels efectes que la pandèmia pugui ocasionar en el desenvolupament normal de la vida escolar del centre i en els seus integrants.

Per això, obrim de nou el racó MARES i PARES apuntant-vos aquesta adreça, del web de la Generalitat, on podreu obtenir puntual informació sobre la Grip A, les mesures de prevenció i consells.

Esperem que us sigui d’utilitat. Cliqueu sobre la imatge per accedir-hi:

Com a mesura de prevenció, que apareix al lloc web, hem volgut destacar la forma de rentar-se les mans.

Aprofitant aquest article, us voldríem demanar que intruïu els vostres fills en aquest hàbit i així, quan vinguin a l’Escola, ho faran amb els “deures fets” .

MOLTES GRÀCIES, per la vostra col•laboració. 😉

ma1ma2

ma3ma4

ma5ma6

ma7ma8

ma9ma10

04.05.09 PROVA D’AVALUACIÓ DE SISÈ DE PRIMÀRIA

prova

 

El proper 6 de maig, 66.308 alumnes faran la prova d’avaluació de sisè de primària. L’examen es durà a terme en 2.083 centres i determinarà el domini de les competències lingüístiques en català, castellà i matemàtiques.

La novetat destacada d’aquest any és el seu caràcter extern, és a dir, les proves estan elaborades per professorat extern i corregides per docents que no corresponen al centre educatiu on està adscrit l’alumnat.

L’avaluació de sisè de primària serà coordinada per 77 comissions, encarregades de vetllar per l’aplicació correcta dels mecanismes. Aquestes comissions estan integrades pel president o presidenta de la comissió inspector o inspectora d’Educació- i pels avaluadors i avaluadores externs, que seran mestres tant de primària com professorat de secundària, 2.601 en total.

18.04.09 BILINGÜISME I DESENVOLUPAMENT COGNITIU

Avui, a La Vanguardia destaquem un interessant article del col•laborador del diari i prestigiós psiquiatra Josep Corbella on ens parla dels efectes positius que té l’exposició a dos idiomes pels bebès d’edats primerenques.

Us recomanen la seva lectura!Cliqueu a sobre la imatge, per accedir a l’article:bilingue

 

18.04.09 PETITS CONSENTITS…, ADULTS INCAPAÇOS !

Avui, al diari La Vanguardia hem descobert un interessant article sobre la necessitat de què els pares i les mares donem referències i límits als nostres fills/es, perquè el dia de demà arribin a ser uns adults competents.

L’actualitat i rellevància de l’article ens ha portat a incloure’l al Bloc, perquè sempre el pugueu rellegir i tenir present.

Cliqueu a sobre la imatge, per poder accedir a l’article:

Article La Vanguardia

31.03.09 CYBERPADRES

S’acosten les vacances de Setmana Santa i navegant per Internet hem descobert un lloc web, que creiem pot ser del vostre interès: CyberPadres.

Al web CyberPadres s’hi poden trobar tota mena de consells útils, adreces i recomanacions sobre coses a fer amb els nens. Des de llocs d’oci, cartellera o museus amb oferta infantil, fins a ofertes de viatges per famílies a preus reduïts.

Si hi voleu fer una passejada, cliqueu a sobre de la imatge:

CyberPadres

 

23.03.09 CREIXENT COM A PARES I MARES

El web Save the Children en col•laboració amb el Ministeri d’Educació, Política Social i Esport ha publicat la guia “Creixent com a pares i mares“.

Us oferim a continuació la guia que dóna pautes senzilles i exercicis de reflexió per ajudar els pares i mares a assolir el desenvolupament dels nens, les nenes i adolescents i facilitar la convivència familiar.

Cliqueu a sobre la imatge, per tal de poder descarregar-vos l’esmentada guia:

Guia Creixent com a pares i mares

14.03.09  SOL

Aviat serà St. Jordi. De ben segur, que ja esteu pensant en el llibre que regalareu als vostres fills/filles i no sempre estem al dia sobre les novetats literàries o sabem quina lectura es adient per a l’edat.

El web SOL, “Servicio de orientación a la lectura”, ens un bon recurs pel professional de l’ensenyament o per les famílies, de cara a recomanar llibres de lectura pels infants i joves. La catalogació dels llibres va des dels zero fins als divuit anys.

Cada llibre inclou el resum, la temàtica, la fitxa bibliogràfica i permet votar als lectors, per donar la seva opinió, un cop llegit el llibre.

Inclou un apartat novetats on es destaquen les últimes publicacions i un banc de recursos on podem trobar per exemple les biografies d’autors i il·lustradors o bé la proposta d’activitats a realitzar.

També ofereix l’oportunitat de posar-se en contacte amb l’autor del llibre, per poder intercanviar impressions.

SOL

 

 

 09.03.09 Què és un bloc?

Benvolgudes famílies, aquest article us el volem dedicar a vosaltres.

Us informem que hem creat al bloc un espai al que hem volgut anomenar “MARES I PARES”, on anirem incorporant les notícies que pensem que us poden interessar.

El primer article que hem incorporat a la secció es va publicar al bloc el dia 16 de gener i parlava de la “Privacitat a Internet” a partir de les publicació, per part del Departament d’Educació, junt amb d’altres entitats, d’un manual dirigit a menors amb la finalitat de conscienciar-los de les amenaces a la intimitat i a la privacitat que representa la publicació de les seves dades personals a Internet, com també proporcionar-los recomanacions pràctiques per evitar situacions de risc i fer un bon ús de les tecnologies de la informació.

Avui el volem dedicar als blocs. Com heu pogut observar, aquest any hem acostat l’Escola a les vostres llars a partir d’aquesta eina tan fantàstica com és el Bloc de Primària.

Després d’haver passejat per aquest espai, segur que ja teniu clar que és un bloc i fins i tot alguns de vosaltres és possible que en tingueu un. Amb aquest vídeo, voldríem mostrar-vos el que tenen de bo els blocs i com ens poden ajudar a compartir les nostres experiències ràpidament.

Esperem que aquest nou espai sigui del vostre interès. I… si coneixeu alguna adreça web o document que penseu pot ser d’interès per les famílies. NO dubteu en comunicar-nos-ho!

 16.01.09 Privacitat a Internet

Aquest article va adreçat especialment als alumnes del Centre que tenen entre 9 i 11 anys d’edat, a pares i mares, així com al professorat interessat en el tema.

El Departament d’Educació, junt amb d’altres entitats, ha presentat aquest manual dirigit a menors amb la finalitat de conscienciar-los de les amenaces a la intimitat i a la privacitat que representa la publicació de les seves dades personals a Internet, com també proporcionar-los recomanacions pràctiques per evitar situacions de risc i fer un bon ús de les tecnologies d’informació.

Clicant a sobre de la imatge tindreu accés al document. Us recomanen la seva lectura !

 Manual privacitat Internet 9-11 anys

I si teniu fills/es més grans, pensem que també us podrien interessar els manuals següents:

Manual privacitat Internet 12-14 anys Manual privacitat Internet 15-17 anys
 MANUAL PRÀCTIC 12-14 anys MANUAL PRÀCTIC 15-17 anys

 

              

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *