Què és un circuit elèctric?

Els alumnes de sisè, a la classe de sisè hem estudiat què és i com es pot fer un circuit elèctric. Aprofitant el que hem après hem creat, a casa, les nostres pròpies maquetes, basades en circuits elèctrics.

Un circuit elèctric és un conjunt d’elements que permet generar, distribuir i aprofitar el corrent elèctric.

Així, quan encens el llum de l’habitació utilitzes un circuit elèctric que el formen:

• Un generador elèctric, que és el de la central elèctrica.

• Uns fils elèctrics que transporten el corrent elèctric fins a casa teva, després fins a l’endoll i, finalment, fins a la bombeta.

• Un interruptor que permet que passi el corrent elèctric o que l’interromp.

• Una bombeta que aprofita el corrent elèctric per fer llum.

circuits

Per facilitar la representació dels circuits elèctrics es fan servir esquemes en què cada element es representa amb un símbol determinat. Per exemple, l’esquema d’aquest dibuix mostra un circuit elèctric per poder encendre i apagar la bombeta.

Quan accionem l’interruptor deixem passar el corrent elèctric, que arriba fins a la bombeta i s’encén.

esquema

La veritat és que els models han quedat fantàstics i hem proposat als alumnes que escriguin la fitxa del seu  model,  per si algú de nosaltres ens animen i volem fer-ne un.

Per tant, proposem als nois i noies de sisè, que ens enviïn la  fitxa  del seu model, per correu electrònic i nosaltres la publicarem al bloc,  junt a la foto del seu circuit.

Ja veureu quines meravelles!!!   😛

participg.gif

11 pensaments sobre “Què és un circuit elèctric?

1. És molt fàcil fer un circuit elèctric. Saps fer-ho?

Si no ho saps fer, consulta el llibre de Naturals de 6è!

2. Em va agradar molt fer-ho. Ho heu de provar.

Vinga, fins després dew!!!! 😛 😛 😛 😛 😛

3. A mi m’agrada molt el de la Natalia, perquè és original i molt bonic.

Al meu, el meu pare va fer els forats perquè no em fes mal. Gràcies papa!!! 😳

4. Us felicito noies i nois de sisè pel vostre treball, doncs heu aplicat la teoria i ja veieu el resultat.

M’agrada molt que recicleu!!!

5. M’han agradat molt els vostres treballs, heu aplicat els coneixements i ja heu comprovat els resultats: heu muntat un circuit elèctric i, reciclant, reciclant … heu creat cases, hotels, camps de futbol…

FELICITATS!!!

6. Crec que hem fet un bon treball entre tots.

És molt divertit arribar a l’escola i que tota la gent et miri !!

7. Sóc alumne del CEIP Esteve Barrachina de Sitges i m’ha agradat el vostre treball. Nosaltres també estem fent un. El nostre és millor que el vostre, però el vostre està força bè !

8. Nosaltres també ho vam fer fa bastants anys!

Està bé perquè a mi aquest tema no m’agrada gaire. Bé mig no m’agrada però pel que es veu els vau fer molt bonics.

Felicitats.

9. Hola, sóc una persona de Lleida que fa 2n d’ESO, i la veritat és que aquest bloc, per molt que sigui de primària, m’està ajudant molt en els meus estudis. Moltes gràcies i seguiu així!

10. Marina,

Ens alegra saber que el nostre blog està sent útil per als teus estudis.

Moltes gràcies per deixar el teu comentari.

Una abraçada, Emilia 🙂