Els gira-sols

Com ja hem comentat, els alumnes de segon estem coneixent l’obra de Van Gogh i una de les seves pintures més conegudes és la del Gira-sols, que reproduïm a continuació:

302bild

La nostra senyoreta ens va donar un full on hi havia la meitat una reproducció d’aquest famós quadre i nosaltres hem hagut de completar la part que hi faltava.

Ens ho hem passat molt bé! I aquest ha estat el resultat:

Kevin

Laura

Pau

 

Aquests són els dibuixos de la Laura S, el Kevin R i el Pau C. 


A què són uns artistes! 😀

Els gira-sols

Com ja hem comentat, els alumnes de segon estem coneixent l’obra de Van Gogh i una de les seves pintures més conegudes és la del Gira-sols, que reproduïm a continuació:

302bild

La nostra senyoreta ens va donar un full on hi havia la meitat una reproducció d’aquest famós quadre i nosaltres hem hagut de completar la part que hi faltava.

Ens ho hem passat molt bé! I aquest ha estat el resultat:

Kevin

Laura

Pau

 

Aquests són els dibuixos de la Laura S, el Kevin R i el Pau C. 


A què són uns artistes! 😀

Descobrint Van Gogh

van_gogh1

Durant aquests dies els nens i nenes de la classe de segon estem descobrim la vida i obra d’un geni, es tracta del pintor Vincens Van Gogh.

Van Gogh (1853-1890) va ser autodidacta, i tot el seu treball (unes 900 pintures i 1.600 dibuixos) els va produir en un període de deu anys.

Algunes de les seves obres més conegudes són: Els gira-sols, La nit, La nit estelada, El dormitori, La casa groga, L’hort blanc, L’aldea de Vessenots a Auvers, Autoretrat, …

nit


 

La seva vida no va ser gaire fàcil, però totes les seves obres ens reflecteixen l’aprofundiment de la seva ànima.

Hem vist com treballava la nit, els paisatges de camp, els colors foscos i els colors clars, les barreges en un cel, en els pètals de les flors, en el fons de les imatges, la màgia dels grocs i taronges que omplen de lluminositat als nostres ulls i ens apropen a reconèixer i compartir l’alegria de tot aquell que gosa mirar.

I tot, això no és res, perquè encara no hem acabat de passejar pels camps dels segadors durant un dia de tardor… això, tot això, només és el començament cap a un descobriment, l’estima i satisfacció de poder gaudir de les grans meravelles del món!

Us convidem a seguir-nos!  😛

nena

A continuació, podeu observar la interpretació que han et els nostres alumnes de dos dels quadres d’aquest geni:

  • La nit estelada: Gemma C. i  Praticia P.

  • El nen de la taronja: Carla P. i  Àgata R.

 

GemmaPatricia

Carla

Agata

Descobrint Van Gogh

van_gogh1

Durant aquests dies els nens i nenes de la classe de segon estem descobrim la vida i obra d’un geni, es tracta del pintor Vincens Van Gogh.

Van Gogh (1853-1890) va ser autodidacta, i tot el seu treball (unes 900 pintures i 1.600 dibuixos) els va produir en un període de deu anys.

Algunes de les seves obres més conegudes són: Els gira-sols, La nit, La nit estelada, El dormitori, La casa groga, L’hort blanc, L’aldea de Vessenots a Auvers, Autoretrat, …

nit


 

La seva vida no va ser gaire fàcil, però totes les seves obres ens reflecteixen l’aprofundiment de la seva ànima.

Hem vist com treballava la nit, els paisatges de camp, els colors foscos i els colors clars, les barreges en un cel, en els pètals de les flors, en el fons de les imatges, la màgia dels grocs i taronges que omplen de lluminositat als nostres ulls i ens apropen a reconèixer i compartir l’alegria de tot aquell que gosa mirar.

I tot, això no és res, perquè encara no hem acabat de passejar pels camps dels segadors durant un dia de tardor… això, tot això, només és el començament cap a un descobriment, l’estima i satisfacció de poder gaudir de les grans meravelles del món!

Us convidem a seguir-nos!  😛

nena

A continuació, podeu observar la interpretació que han et els nostres alumnes de dos dels quadres d’aquest geni:

  • La nit estelada: Gemma C. i  Praticia P.

  • El nen de la taronja: Carla P. i  Àgata R.

 

GemmaPatricia

Carla

Agata

Entre els 10 més actius de Catalunya !!!

10

Amunt, amunt i… més amunt !!! I això, gràcies a la gran participació i col·laboració de l’alumnat i el professorat de Primària.

Hem arribat a situar-nos entre els 10 blocs més actius de Catalunya, en els darrers 60 dies.

Actualment, a l’espai XTECBLOCS de la XTEC hi ha 14.152 blocs creats i el bloc de Primària ocupa el número 10 de la llista.

Enhorabona a tothom! I,… endavant!!

Si voleu accedir a tota la informació i estar al dia de l’activitat del nostre BLOC, podeu clicar a sobre la imatge.

Més actius de Catalunya

 

Entre els 10 més actius de Catalunya !!!

10

Amunt, amunt i… més amunt !!! I això, gràcies a la gran participació i col·laboració de l’alumnat i el professorat de Primària.

Hem arribat a situar-nos entre els 10 blocs més actius de Catalunya, en els darrers 60 dies.

Actualment, a l’espai XTECBLOCS de la XTEC hi ha 14.152 blocs creats i el bloc de Primària ocupa el número 10 de la llista.

Enhorabona a tothom! I,… endavant!!

Si voleu accedir a tota la informació i estar al dia de l’activitat del nostre BLOC, podeu clicar a sobre la imatge.

Més actius de Catalunya

 

500 COMENTARIS… i més!

500C

Sí, sí… no ens hem equivocat hem passat a tenir més de 500 comentaris. La participació és tan alta que ràpidament hem arribat a aquesta gran xifra.

Ens hem de felicitar per mantenir aquest ritme de participació i, especialment, als deu col.laboradors i col.laboradores més actius i actives del BLOC DE PRIMÀRIA. Aquí teniu les dades de l’últim rànquing:

NOM COMENTARIS CURS
Sara S.

 32

 5è

Roger P.

 29

 6è

Rocío L.

 20

Macarena M.

 19

 6è

Iván S.

 16

 4t

Carla D.

 16

 5è

Nadia P.

 13

3r

Adrián C.

 12

 5è

Natalia A.

11

 5è

Pablo D.

 11

 6è

Els cursos que més comentaris han generat han estat 5è (129) , 6è (124) i 3r (97).

Molts petonets a tothom que ha deixat el seu missatge en aquest, EL NOSTRE BLOC !!!

MOLTRES GRÀCIES !!!!

Actualment, al bloc hi ha 146 articles publicats i 502 comentaris.

Enhorabona i,… gràcies per la vostra participació !  h020.gif

500 COMENTARIS… i més!

500C

Sí, sí… no ens hem equivocat hem passat a tenir més de 500 comentaris. La participació és tan alta que ràpidament hem arribat a aquesta gran xifra.

Ens hem de felicitar per mantenir aquest ritme de participació i, especialment, als deu col.laboradors i col.laboradores més actius i actives del BLOC DE PRIMÀRIA. Aquí teniu les dades de l’últim rànquing:

NOM COMENTARIS CURS
Sara S.

 32

 5è

Roger P.

 29

 6è

Rocío L.

 20

Macarena M.

 19

 6è

Iván S.

 16

 4t

Carla D.

 16

 5è

Nadia P.

 13

3r

Adrián C.

 12

 5è

Natalia A.

11

 5è

Pablo D.

 11

 6è

Els cursos que més comentaris han generat han estat 5è (129) , 6è (124) i 3r (97).

Molts petonets a tothom que ha deixat el seu missatge en aquest, EL NOSTRE BLOC !!!

MOLTRES GRÀCIES !!!!

Actualment, al bloc hi ha 146 articles publicats i 502 comentaris.

Enhorabona i,… gràcies per la vostra participació !  h020.gif

Audició a l’Escola de Música de Molins

Els nens i nenes de primer, hem anat avui a sentir una audició a l’Escola de Música de la Vila.

El primer que ens ha cridat l’atenció és que hi havia molts instruments. Hem estudiat les famílies de corda i de vent (fusta i metall). Hem après el nom dels següents instruments: piano, violí, violoncel, saxofon, acordió, flauta,…

Els alumnes de l’Escola de Música, que tenien entre 10 i 12 anys, han interpretat per a nosaltres peces de Mozart, Bach, i la melodia d’Indiana Jones, entre d’altres. Tocaven molt bé!

També ens han explicat curiositats sobre els instruments, per exemple que l’arquet del violí estava format per pèls de cua de cavall.

En definitiva, en après molt i hem sortit encantats !   😛

Dsc01360

Taller de jocs cooperatius

Avui ha vingut a l’escola uns senyora que es deia Imma i hem fet jocs cooperatius.

Hem fet un joc de disfresses. L’Imma ha posat música i quan aquesta parava de sonar, triava un nen o una nena perquè pogués agafar una bossa i donar-se-la a un company, perquè es pogués disfressar.

A continuació, hem fet el joc de les Illes Màgiques: Ens hem repartit en grups d’alumnes de la mateixa alçada, perquè poguessin aguantar els nostres companys, tots i totes havíem de tenir la mateixa força. Cada grup s’ha situat a sobre d’uns papers que representaven les illes, de tant en tant l’Imma anava doblegant el paper, per fer-les més petites i tots ens havíem d’ajudar per no perdre l’equilibri i caure. Algunes nens i nenes han caigut i ens hem divertit molt.

Al final l’Imma ens ha preguntat com havien anat els jocs cooperatius. Hem après a confiar en el nostres companys perquè sabíem que els de la mateixa alçada ens podríem aguantar bé, perquè teníem la mateixa força.

Laila A i Anaïs R.