En Salvador i l’oca de Nadal

En aquest capítol del programa “Una mà de contes” s’explica el conte ‘”En Salvador i l’oca de Nadal” mentre un artista l’il·lustra fent servir el seu pinzell. En Salvador vivia en una ciutat famosa per les seves oques. Cada dia menjava sopa de verdura i somiava amb l’oca farcida que cada Nadal cuinava…

[kml_rm movie=”http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/tvc/una_ma/001_69285.rm” width=”352″ height=”288″/]

Treballem el Baix Llobregat

Aquesta setmana, els nens i nenes de 4t hem fet un treball de medi sobre la nostra comarca: el Baix Llobregat. Hem estudiat el relleu, la població, el clima, els llocs d’interès,…

Ens ha agradat molt treballar en grup, ens hem divertit i hem pogut aprendre moltes coses sobre el nostre entorn.

Patricia C, David S, Marc G i Víctor B.

Jornades de Bàsquet

Avui hem anat al poliesportiu de Molins de Rei per participar en les jornades de bàsquet, que organitzen els mestres d’Educació Física.

Hem arribat a les 9.15 hores, i ens hem assegut a les grades i ens hem canviat de roba.

A les 9:30, hem començat a jugar la primera fase, però no estavem tots junts perquè hi havia tres equips.

Al cap d’una hora, hem anat a les grades a esmorzar, i hem estat una mitja hora parlant. En Diego, el mestre d’Educació Física, ens ha dit que havíem passar tots i de seguida ha començat la segona fase.

Finalment, així hem quedat classificats: el grup 1 ha quedat quart, el grup 3 també ha quedat quart, però el grup 2 ha quedat segon.

Quan hem sortit del poliesportiu, eren gairebé les 13 hores i hem marxat cap a l’escola.

Cristina

 

fotosferranagullobasquet 001

fotosferranagullobasquet 002

Dscn0072

Dscn0073

Dscn0075

Dscn0080

Tallers de la pau a la ràdio

Avui a la tarda , hem anat a la ràdio dos alumnes de sisè, per participar en l’activitat de “Tallers per la Pau”, aquest any dedicada als Drets Humans.Quan hem entrat a l’edifici ens hem quedat tots dos impressionats: els micròfons, els auriculars, la taula, el rellotge vermell…

S’han fet dues taules rodones per parlar de les activitats realitzades al llarg dels curs, en aquests tallers de la Pau. En primer lloc, s’ha assegut la Rocío i als 30 minuts, a la segona part, s’ha assegut a la taula en Leo.

Ens ho hem passat molt bé, va estat la millor experiència de tot el curs.

Leo i Rocío.

DSCN0069a

DSCN0070a

Una mà de contes

La cadena de televisió TV3 emet sovint el programa “Una mà de contes” i també publica els relats, al seu espai web. Aquests vídeos han estat recollits al portal Edu3.cat.

A “Una mà de contes” una veu en “off” explica un conte mentre es veu com s’il·lustra amb tècniques pictòriques diverses: aquarel·la, dibuix, collage… El procés es mostra en pla curt, de manera que només es veu la il·lustració i les mans de l’artista plàstic; d’aquí el nom: “Una mà de contes” i de les agrupacions de cinc en cinc, com els dits de la mà.

Cada setmana seleccionarem un dels contes, perquè pugueu gaudir-ne. Els podreu trobar a la pestanya CONTES, d’aquest bloc.

El NINOT DE NEU

Fent servir la tècnica del “collage”, en aquest capítol d'”Una mà de contes” una artista il·lustra la història d'”El ninot de neu”.

La Laia, en Guillem, la Marta i l’Àlex passaven junts les vacances de Nadal. Un dia van decidir fer un ninot de neu. Primer van arrodonir una bola grossa de neu …

[kml_rm movie=”http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/tvc/una_ma/001_69283.rm” width=”352″ height=”288″/]

Taller de joguines elèctriques i electròniques

Avui, els alumnes de cinquè i sisè hem participat en un taller de joguines elèctriques i electròniques.

Primer hem mirat un vídeo on s’explicava com podem reciclar les joguines elèctriques. El protagonista era en Capsijoc, un ninot que ens explicava que no hem de tirar a la brossa normal, les joguines elèctriques i electròniques que no volem o que s’han espatllat perquè van a l’abocador i contaminen més. Ara hi ha un contenidor a l’escola on podem deixar aquestes joguines que no volem i que després es reciclaran.

A continuació, hem fet el taller, primer ens han repartit joguines elèctriques, les hem desmuntat, hem separat els diversos materials i els hem llençat a en Capsijoc.

 

Pablo

Fem la carta als Reis!

x_email_43.gif

Els nens i nenes de segon hem començat a escriure la nostra carta als Reis.Aquest curs, hem estat seleccionats perquè Ses Majestats ens contestin personalment.A la classe, hem escrit la carta. La senyoreta Carme ens ha dit que els Reis estan més contents amb els es porten bé i que, com a màxim, podíem demanar dos regals, hem de pensar que al món hi ha molts nens i nenes i els regals s’han de repartir entre tots. També hem demanat algun regal pels infants d’altres països que no tenen tanta sort com nosaltres. Molts passen gana, fred i alguns no tenen casa on anar a dormir.

Després a l’aula d’informàtica la senyoreta Emilia i els companys i companyes de sisè ens han ajudat a escriure la carta a l’ordinador. Hem tingut molta sort, perquè en saben molt !!!

Quan hem acabat hem triat el dibuix que més ens ha agradat i l’hem col·locat a la nostra carta. Així, la carta ha quedat molt més maca! Ara només falta enviar les cartes per correu electrònic i esperar la resposta de Ses Majestats !!!

melcior_anim.gif

gaspar_anim.gif

baltasar_anim.gif

La carta als Reis és una proposta de treball col•laboratiu que consisteix en portar una experiència d’intercanvi mitjançant el correu electrònic entre centres educatius (CEIP, IES i Escoles en general). Aquesta experiència s’ha anat plantejant en cursos anteriors comptant amb nombrosa participació de centres de primària a i secundària.

Quin temps fa?

Cada matí, els alumnes de primer comprovem la temperatura que fa a Molins de Rei. A la classe hi ha l’encarregat del temps que consulta a Internet, la pàgina web del Servei de Meteorologia de Catalunya.

Primer ha d’obrir el navegador i buscar a la secció “preferits” la pàgina d’accés. Després ha d’anar a l’apartat “Temps actual” i seleccionar la nostra comarca: El Baix Llobregat.

Dsc00337

L’ajudant de l’encarregat consulta les dades corresponents a Vallirana, que és la població més propera a Molins de Rei i les apunta a la llibreta de control de temperatures.

Dsc00342

Si voleu consultar el temps que fa ara a qualsevol comarca de Catalunya cliqueu a sobre la imatge.

grafica

Apadrinament lector

Avui els alumnes de sisè i els de primer s’han reunit per portar a terme un engrescador projecte: l’apadrinament lector.

Els alumnes de sisè, durant una sessió setmanal, seran els encarregats de controlar el procés lector dels de primer i els ajudaran a avançar i a millorar la seva velocitat i comprensió lectora.

Cada alumne de sisè, té al seu càrrec un o dos alumnes de primer. Padrí i apadrinat han signat un contracte, per tal de donar-li importància al compromís.

DSC00201

Després de la primera sessió, els alumnes de primer han opinat sobre el que els ha assemblat aquest projecte. Tothom semblava molt satisfet amb aquesta experiència de treball col·laboratiu. Aquí temin els seus comentaris:

Andrés: M’ha agradat molt llegit amb la Natalia.

Pau L: M’agrada molt llegir i quan m’equivocava el Dani m’ajudava. És molt bon company.

Mireia: M’agrada molt llegir amb el Leo. M’ha dit “Molt bé!” quan he acabat.

Mariano: He llegit amb el Roger. M’ha agradat llegir amb ell perquè em deia “Molt bé!” quan llegia.

Noelia: He llegit amb el Dani i m’ha dit “Molt bé!”.

Alan: He llegit amb el Lucas m’ha ajudat a llegir el paper (contracte).

Tania: He llegit amb la Macarena. Jo ja coneixia a la Macarena i a la Tamara del menjador. Quan m’equivocava m’ajudava.

Álex: La Macarena, quan m’equivocava, m’ho feia repetir.

Marina: Quan jo m’equivocava, la Natalia m’ho repetia. I, això està bé!

Nerea: M’agrada perquè ens ajuden i en saben molt! M’ha ajudat la Rocío.

Luís: El Saïd m’ha ajudat. En sap molt!. M’agrada perquè així aprendrem a llegir.

Arnau: M’ha agradat perquè quan m’equivoco l’Arturo m’ho ha fet repetir, però només un cop!!!

Julieta: Quan m’equivocava la Karla m’ho repetia i després ho feia jo.

Marta: Jo ja coneixia la Laura i m’ha ajudat. Ells són més grans i en saben més, com els pares que en saben més que nosaltres!

Luís G: M’ha ajudat el Rachid. En sabia molt i em corregia, quan llegia. M’ha agradat l’experiència, perquè m’encanta llegir!

Pau R: M’ha agradat perquè la Cristina m’ajudava. Al final, m’ha dit que ho feia bé.

Azul: He llegit amb la Tamara i m’ha ajudat. Al final m’ha dit “Molt bé!”

Juan: M’ha ajudat la senyoreta perquè el meu padrí estava malalt. Després també m’ha ajudat la Tamara. Em sembla bé que m’ajudin a llegir. Així aprendrem a llegir, perquè en saben més!

Contes de la Mediterrània

Dsc00198

Avui, els cursos de 5è i 6è hem vist una representació teatral titulada ‘’Contes de la Mediterrània”. L’obra era una mica infantil, però distreta i s’aprenien coses.

L’obra ha començat amb la celebració de l’aniversari d’una noia i ens ha ensenyat, com només amb un paper pots imaginar que viatges per tot el món i pots aconseguir una samarreta. Tot ho ha aconseguit només fent papiroflèxia !!!

Al cap d’una estona han vingut els amics de la noia i han fet màgia. Hem aprés que amb poques coses et pots divertir.

Després hem escoltat un conte sobre tres germans que s’havien separat. Vivien lluny l’un de l’altre i no mantenien contacte. Quan s’aixecaven sentien la remor del mar. Però un dia no la van sentir i van anar a buscar els seus germans perquè estaven preocupats. Però com tots anaven d’un lloc a l’altre mai no es trobaven. Quan van tornar es van assabentar que els altres havien passat per casa seva i es van posar contents. L’endemà, ja se sentia la remor del mar. Hem après que, encara que la gent sigui d’un altre lloc, tenen les mateixes emocions i inquietuts.

Per últim, han explicat la història d’una noia que va aprendre que ajudar, a la llarga, porta beneficis.

En resum, han explicar molts contes i, a mi m’han agradat molt.

Macarena