Què és un bloc?

Benvolgudes famílies, aquest article us el volem dedicar a vosaltres.

Us informem que hem creat al bloc un espai al que hem volgut anomenar “MARES I PARES”, on anirem incorporant les notícies que pensem que us poden interessar.

El primer article que hem incorporat a la secció es va publicar al bloc el dia 16 de gener i parlava de la “Privacitat a Internet” a partir de les publicació, per part del Departament d’Educació, junt amb d’altres entitats, d’un manual dirigit a menors amb la finalitat de conscienciar-los de les amenaces a la intimitat i a la privacitat que representa la publicació de les seves dades personals a Internet, com també proporcionar-los recomanacions pràctiques per evitar situacions de risc i fer un bon ús de les tecnologies de la informació.

Avui el volem dedicar als blocs. Com heu pogut observar, aquest any hem acostat l’Escola a les vostres llars a partir d’aquesta eina tan fantàstica com és el Bloc de Primària.

Després d’haver passejat per aquest espai, segur que ja teniu clar que és un bloc i fins i tot alguns de vosaltres és possible que en tingueu un. Amb aquest vídeo, voldríem mostrar-vos el que tenen de bo els blocs i com ens poden ajudar a compartir les nostres experiències ràpidament.

Esperem que aquest nou espai sigui del vostre interès. I… si coneixeu alguna adreça web o document que penseu pot ser d’interès per les famílies. NO dubteu en comunicar-nos-ho!

participb.gif

Què és un bloc?

Benvolgudes famílies, aquest article us el volem dedicar a vosaltres.

Us informem que hem creat al bloc un espai al que hem volgut anomenar “MARES I PARES”, on anirem incorporant les notícies que pensem que us poden interessar.

El primer article que hem incorporat a la secció es va publicar al bloc el dia 16 de gener i parlava de la “Privacitat a Internet” a partir de les publicació, per part del Departament d’Educació, junt amb d’altres entitats, d’un manual dirigit a menors amb la finalitat de conscienciar-los de les amenaces a la intimitat i a la privacitat que representa la publicació de les seves dades personals a Internet, com també proporcionar-los recomanacions pràctiques per evitar situacions de risc i fer un bon ús de les tecnologies de la informació.

Avui el volem dedicar als blocs. Com heu pogut observar, aquest any hem acostat l’Escola a les vostres llars a partir d’aquesta eina tan fantàstica com és el Bloc de Primària.

Després d’haver passejat per aquest espai, segur que ja teniu clar que és un bloc i fins i tot alguns de vosaltres és possible que en tingueu un. Amb aquest vídeo, voldríem mostrar-vos el que tenen de bo els blocs i com ens poden ajudar a compartir les nostres experiències ràpidament.

Esperem que aquest nou espai sigui del vostre interès. I… si coneixeu alguna adreça web o document que penseu pot ser d’interès per les famílies. NO dubteu en comunicar-nos-ho!

participb.gif

Què és un bloc?

Benvolgudes famílies, aquest article us el volem dedicar a vosaltres.

Us informem que hem creat al bloc un espai al que hem volgut anomenar “MARES I PARES”, on anirem incorporant les notícies que pensem que us poden interessar.

El primer article que hem incorporat a la secció es va publicar al bloc el dia 16 de gener i parlava de la “Privacitat a Internet” a partir de les publicació, per part del Departament d’Educació, junt amb d’altres entitats, d’un manual dirigit a menors amb la finalitat de conscienciar-los de les amenaces a la intimitat i a la privacitat que representa la publicació de les seves dades personals a Internet, com també proporcionar-los recomanacions pràctiques per evitar situacions de risc i fer un bon ús de les tecnologies de la informació.

Avui el volem dedicar als blocs. Com heu pogut observar, aquest any hem acostat l’Escola a les vostres llars a partir d’aquesta eina tan fantàstica com és el Bloc de Primària.

Després d’haver passejat per aquest espai, segur que ja teniu clar que és un bloc i fins i tot alguns de vosaltres és possible que en tingueu un. Amb aquest vídeo, voldríem mostrar-vos el que tenen de bo els blocs i com ens poden ajudar a compartir les nostres experiències ràpidament.

Esperem que aquest nou espai sigui del vostre interès. I… si coneixeu alguna adreça web o document que penseu pot ser d’interès per les famílies. NO dubteu en comunicar-nos-ho!

participb.gif

8 de març, Dia Internacional de la Dona

lila                                                     snumerop

El Dia Internacional de la Dona o també el Dia Internacional de la Dona Treballadora es celebra el 8 de març i s’ha convertit en un símbol per a les dones dels cinc continents. Reconegut per les Nacions Unides, des de 1977, aquest dia es commemora la lluita de la dona, per la seva participació en la igualtat amb l’home i en el seu desenvolupament íntegre com a persona.

Amb l’arribada de la Revolució Industrial, que es va iniciar a Anglaterra les dones i els nens dels sectors populars es van incorporar al treball assalariat. Les dones obreres eren doblement explotades, en haver de realitzar també el seu treball domèstic. Aquesta explotació va fer a moltes dones prendre consciència de la necessitat d’unir-se i lluitar per millorar i posar fi a l’abús i l’explotació.

Des de mitjans del segle XIX, van sorgir moviments obrers de dones, a diferents països del món, que reivindicaven millores en les condicions laborals, com ara la reducció de la jornada de treball, la limitació de l’edat de les criatures, la prohibició de l’horari nocturn per a les dones i els nens, la compensació econòmica per accidents laborals i les mesures per prevenir-los.

El sentit de la diada respon a la lluita de les treballadores per tal d’obtenir millores laborals i socials. Al llarg del S.XX, el Dia de la Dona s’utilitzà per reivindicar principalment el dret al vot femení.

Tenint en compte tot això, aquest 8 de març, PER SI ENCARA CAL RECORDAR QUE SER DONA ÉS UN DIFÍCIL ART, us volem oferir aquest vídeo, on diferents pintors han captat l’essència de les dones de la seva època.

[kml_flashembed movie=”http://www.youtube.com/v/nUDIoN-_Hxs” width=”425″ height=”350″ wmode=”transparent” /]

I a continuació, un interessant article del diari 20 minuts, sobre la lluita d’una selecció de famoses escriptores per fer-se un lloc en el món de la literatura:

8 de març, Dia Internacional de la Dona

lila                                                     snumerop

El Dia Internacional de la Dona o també el Dia Internacional de la Dona Treballadora es celebra el 8 de març i s’ha convertit en un símbol per a les dones dels cinc continents. Reconegut per les Nacions Unides, des de 1977, aquest dia es commemora la lluita de la dona, per la seva participació en la igualtat amb l’home i en el seu desenvolupament íntegre com a persona.

Amb l’arribada de la Revolució Industrial, que es va iniciar a Anglaterra les dones i els nens dels sectors populars es van incorporar al treball assalariat. Les dones obreres eren doblement explotades, en haver de realitzar també el seu treball domèstic. Aquesta explotació va fer a moltes dones prendre consciència de la necessitat d’unir-se i lluitar per millorar i posar fi a l’abús i l’explotació.

Des de mitjans del segle XIX, van sorgir moviments obrers de dones, a diferents països del món, que reivindicaven millores en les condicions laborals, com ara la reducció de la jornada de treball, la limitació de l’edat de les criatures, la prohibició de l’horari nocturn per a les dones i els nens, la compensació econòmica per accidents laborals i les mesures per prevenir-los.

El sentit de la diada respon a la lluita de les treballadores per tal d’obtenir millores laborals i socials. Al llarg del S.XX, el Dia de la Dona s’utilitzà per reivindicar principalment el dret al vot femení.

Tenint en compte tot això, aquest 8 de març, PER SI ENCARA CAL RECORDAR QUE SER DONA ÉS UN DIFÍCIL ART, us volem oferir aquest vídeo, on diferents pintors han captat l’essència de les dones de la seva època.

[kml_flashembed movie=”http://www.youtube.com/v/nUDIoN-_Hxs” width=”425″ height=”350″ wmode=”transparent” /]

I a continuació, un interessant article del diari 20 minuts, sobre la lluita d’una selecció de famoses escriptores per fer-se un lloc en el món de la literatura:

8 de març, Dia Internacional de la Dona

lila                                                     snumerop

El Dia Internacional de la Dona o també el Dia Internacional de la Dona Treballadora es celebra el 8 de març i s’ha convertit en un símbol per a les dones dels cinc continents. Reconegut per les Nacions Unides, des de 1977, aquest dia es commemora la lluita de la dona, per la seva participació en la igualtat amb l’home i en el seu desenvolupament íntegre com a persona.

Amb l’arribada de la Revolució Industrial, que es va iniciar a Anglaterra les dones i els nens dels sectors populars es van incorporar al treball assalariat. Les dones obreres eren doblement explotades, en haver de realitzar també el seu treball domèstic. Aquesta explotació va fer a moltes dones prendre consciència de la necessitat d’unir-se i lluitar per millorar i posar fi a l’abús i l’explotació.

Des de mitjans del segle XIX, van sorgir moviments obrers de dones, a diferents països del món, que reivindicaven millores en les condicions laborals, com ara la reducció de la jornada de treball, la limitació de l’edat de les criatures, la prohibició de l’horari nocturn per a les dones i els nens, la compensació econòmica per accidents laborals i les mesures per prevenir-los.

El sentit de la diada respon a la lluita de les treballadores per tal d’obtenir millores laborals i socials. Al llarg del S.XX, el Dia de la Dona s’utilitzà per reivindicar principalment el dret al vot femení.

Tenint en compte tot això, aquest 8 de març, PER SI ENCARA CAL RECORDAR QUE SER DONA ÉS UN DIFÍCIL ART, us volem oferir aquest vídeo, on diferents pintors han captat l’essència de les dones de la seva època.

[kml_flashembed movie=”http://www.youtube.com/v/nUDIoN-_Hxs” width=”425″ height=”350″ wmode=”transparent” /]

I a continuació, un interessant article del diari 20 minuts, sobre la lluita d’una selecció de famoses escriptores per fer-se un lloc en el món de la literatura:

Els 10 Manaments

manaments             snumerop

Juan Z. 1r: El 10 perquè són els 10 Manaments. Déu va dir els 10 Manaments.

Els Deu Manaments o el decàleg són un conjunt de lleis religioses i morals en el cristianisme.

Segons la Bíblia, Déu va revelar els Deu Manaments a Moisès en el Mont Sinaí, després de la fugida del poble d’Israel d’Egipte.

Els deu manaments que s’ ensenyen en el catecisme catòlic són:

1. Estimaràs Déu sobre totes les coses.
2. No diràs el nom de Déu en va.
3. Santificaràs les festes.
4. Honraràs pare i mare.
5. No mataràs.
6. No faràs accions impures.
7. No robaràs.
8. No diràs falsos testimonis ni mentiràs.
9. No consentiràs pensaments ni desitjos impurs.
10. No desitjaràs els béns del teu proïsme.

Els 10 Manaments

manaments             snumerop

Juan Z. 1r: El 10 perquè són els 10 Manaments. Déu va dir els 10 Manaments.

Els Deu Manaments o el decàleg són un conjunt de lleis religioses i morals en el cristianisme.

Segons la Bíblia, Déu va revelar els Deu Manaments a Moisès en el Mont Sinaí, després de la fugida del poble d’Israel d’Egipte.

Els deu manaments que s’ ensenyen en el catecisme catòlic són:

1. Estimaràs Déu sobre totes les coses.
2. No diràs el nom de Déu en va.
3. Santificaràs les festes.
4. Honraràs pare i mare.
5. No mataràs.
6. No faràs accions impures.
7. No robaràs.
8. No diràs falsos testimonis ni mentiràs.
9. No consentiràs pensaments ni desitjos impurs.
10. No desitjaràs els béns del teu proïsme.

Els 10 Manaments

manaments             snumerop

Juan Z. 1r: El 10 perquè són els 10 Manaments. Déu va dir els 10 Manaments.

Els Deu Manaments o el decàleg són un conjunt de lleis religioses i morals en el cristianisme.

Segons la Bíblia, Déu va revelar els Deu Manaments a Moisès en el Mont Sinaí, després de la fugida del poble d’Israel d’Egipte.

Els deu manaments que s’ ensenyen en el catecisme catòlic són:

1. Estimaràs Déu sobre totes les coses.
2. No diràs el nom de Déu en va.
3. Santificaràs les festes.
4. Honraràs pare i mare.
5. No mataràs.
6. No faràs accions impures.
7. No robaràs.
8. No diràs falsos testimonis ni mentiràs.
9. No consentiràs pensaments ni desitjos impurs.
10. No desitjaràs els béns del teu proïsme.

Una lliçó de democràcia!

urna 

 Aquest trimestre, els alumnes de tercer han volgut escollir un delegat/ada i un secretari/ària de classe, per representar al grup i defensar interessos comuns.

A l’hora de fer aquesta activitat hem volgut incidir en les següents competències bàsiques:

  • Participar en la vida col•lectiva de la classe i de l’escola, posant en pràctica habilitats socials que afavoreixen les relacions interpersonals.
  • Comunicar idees de manera oral, escrita i visual, per convèncer i dialogar.
  • Actuar en el marc de projectes col•lectius, per resoldre problemes i millorar la vida de la comunitat.
  • Valorar la democràcia, com a forma de convivència i de govern, que permet exercir i respectar els drets i deures individuals i col•lectius.

Eleccions electorals

La primera activitat que hem fet és una sessió de dinàmica de grup on s’ha plantejat una situació d’elecció de delegat/ada de classe: Hi havia tres candidats/es, amb la descripció de les seves característiques i havien de decidir qui seria per ells el millor delegat/ada.La sessió va servir per a reflexionar sobre les qualitats que ha de tenir un bon delegat/ada i per decidir-se (cosa difícil, a vegades) per la millor opció i argumentar-ho. Vam tenir un interessant debat sobre el fet de representar a tota la classe, tant als nens com a les nenes.

Presentació de candidatures

 

Els cartells electorals

El segon pas va ser la presentació de candidatures, aquesta activitat va ser voluntària i es va fer fora de l’horari escolar; a casa o en estones de pati, a petició dels alumnes. Sembla increïble, oi? 😯La participació ha estat molt alta, es van presentar un total de 19 nens/es. Per tal de fer la feina més atractiva i fomentar el treball cooperatiu, els alumnes es van presentar per parelles i per trios.

La primera activitat de presentació de candidatures va ser l’elaboració d’una cartell electoral: hem pogut veure algunes idees molt innovadores, que segur agradarien als publicistes professionals més exigents. I aquí teniu la prova:

Dsc01017

Àngela i Leila: Amb seu eslògan “Vota una classe de 5 estrelles” aquestes nenes prometien aconseguir qualsevol cosa que els companys i companyes els hi demanessin, si les votaven.

Dsc01018

Ikram B i Judit R: Han dissenyat el seu cartell amb un dibuixos i uns colors molt vius. Prometen ajudar els companys i companyes que ho necessitin.

Dsc01025

Daniel D, Àlex M i Rubén C: Aquests nens s’han fet un autoretrat, en Daniel s’ha dibuixat tan bé, que sembla que hagi enganxat una foto seva. Sota l’eslògan “Perquè som un equip” ens fan la promesa que tot millorarà si els votem a ells.

Imagen5

“Mira-ho com vulguis!”. Digne del millor publicista!, amb aquest enginyós cartell la Laia B. i la Juliet han creat un cartell que es pot mirar del dret i del revés i fan veure a tothom que elles són la millor opció.

Imagen2

Amador M, David C i Lautaro Ch: Van fer un trio, amb la idea que cap company quedés sense parella. Amb això han demostrat ser uns bons companys. El seu logo “L’arbre dels ajuts” és també molt il•lustratiu i enginyós.

Imagen4

Maria H i Anaïs R: Utilitzant les TAC: fotos digitals i lletres WordArt han aconseguit un cartell molt vistós, colorista i modern. Aquesta candidatura, sense dubte, ben subvencionada, es va recolzar en el repartiment de de fulletons de propaganda, que incloïen les seves fotos.


Dsc01029

Àlex S i Cristian G: Han creat un cartell amb els seus autoretrats. Aprofiten per recordar-nos algunes normes que, a vegades, oblidem de complir. Ens comenten que si els votem a ells “Tot millorarà molt”.

Dsc01034

Cristian S i Pablo H: Amb dues fotos precioses que destaquen el caràcter dels candidats han fet un cartell molt ben fet i molt clar. Ells estan convençuts que la seva candidatura és la millor i afegeixen una llarga llista de les coses que faran si surten escollits. Remarquen, fins i tot, que faran d’intermediaris amb aquells alumnes que tinguin problemes amb els professors! Guai!

Imagen1

Carlos M i Adriana P: Han presentat un cartell amb una gran foto de tots dos al centre. Ha estat l’única candidatura formada per un nen i una nena. Formen un bon equip! Una de les seves propostes és ben curiosa: S’ofereixen com a substituts de la mestra si algun dia faltés. Fer l'ullet

Els discursos electorals

La segona activitat van ser els “discursos electorals”, aquí vam treballar l’expressió escrita a l’hora de d’elaborar-los i l’expressió oral a l’hora d’explicar-lo davant de tota la classe. Hem de comentar que, la majoria ho va defensar sense “xuleta”. S’ho sabien molt bé! 😀

Reproduïm, a continuació, el discurs del Carlos i l’Adriana a títol d’exemple. Com podeu veure, s’han repartit el discurs equitativament:

discurs

h050.gifCal destacar que ha estat una campanya electoral d’allò més neta, ni un enfrontament, ni un mal parlar dels contrincants, tota una lliçó de democràcia per alguns professionals que s’hi dediquen.

Un cop presentades les candidatures, vam tenir una setmana per reflexionar.

Les votacions

Vam fer un sorteig per triar qui havia de confeccionar la urna electoral i qui havia de formar part de la mesa electoral. A en David C, que com diu ell, “estava en ratxa” li van tocar les dues coses, l’altre membre de la mesa ha estat l’Erik R.

Dsc01040

Per fi, avui divendres, ha arribat el gran dia. Tothom estava molt neguitós, però la tarda electoral s’ha celebrat sense cap incident.

L’índex de participació ha estat del 100%, cosa impensable en qualsevol altre tipus d’eleccions: municipals, autonòmiques, estatals o europees. Bé, hem de comentar que han faltat el Cristian G. i l’Àlex S, per causes més que justificades.

Tothom ha votat secretament la millor opció que creia i ningú s’ha votat a ell mateix.

També hem aprofitat per fer una mica de matemàtiques; recompte de vots i gràfic de les votacions.

Dsc01092

 

Dsc01096

La candidatura més votada ha estat la de la Maria i l’Anaïs R. Ha estat una victòria aclaparadora; han obtingut 12 vots, dels 23 possibles. 😛 Els seus “contrincants” han rebut aquests resultats amb un fort aplaudiment per les seves companyes guanyadores.

No s’ha vist cap cara enfadada, ni sentit cap comentari fora de lloc.

Creiem que els nens i nenes de tercer han entès, de la millor manera, el que significa viure en democràcia!!! 😆

Dsc01094

FELICITATS, MARIA I ANAÏS !!!  h020.gif