Barcelona 92

barna92                                snumerop

Barcelona va acollir els Jocs d’Estiu de la XXV olimpíada de l’època moderna, del 25 de juliol al 9 d’agost de 1.992. Van participar 9.364 atletes (6.657 homes i 2.707 dones) de 169 països, competint en 28 esports i 257 especialitats. El bàdminton i el beisbol foren, per primer cop, esports olímpics.

Per a l’ocasió es va remodelar completament l’Estadi de Montjuïc (ara Estadi Olímpic) i es van construir nombrosos pavellons esportius , el més emblemàtic d’ells el Palau Sant Jordi.

L’esport espanyol, que en tota la història només havia aconseguit 26 medalles olímpiques, va donar per primera vegada la talla en els primers jocs olímpics organitzats a casa, on va obtenir 22 medalles.

La torxa olímpica dels Jocs Olímpics d’estiu de 1992 fou dissenyada pel català André Ricard. En ella hi figura el lema “XXV OLIMPÍADA BARCELONA 1992” així com el logotip dels Jocs. La torxa va visitar en 39 dies les 17 comunitats autònomes, recorrent més de 6.000 km. Va passar per 652 localitats i es va aturar en 60 d’elles, participant-hi un total de 9.500 portadors.

[kml_flashembed movie=”http://www.youtube.com/v/ecXDl3KGIoc” width=”425″ height=”350″ wmode=”transparent” /]

La mascota olímpica escollida per a reprentar els Jocs fou Cobi, un gos d’atura català dissenyat en estil cubista pel valencià Javier Mariscal.

cobi

L’any 1987 Freddie Mercury i Montserrat Caballé gravaren la cançó Barcelona, peça principal de l’àlbum del mateix nom i que serví de promoció a la ciutat per tal d’aconseguir els Jocs. La cançó s’havia d’interpretar en la Cerimònia d’Obertura però la prematura mort del cantant britànic vuit mesos abans de l’inici dels Jocs impedí aquest fet.

 

[kml_flashembed movie=”http://www.youtube.com/v/xA4vycq-E5k” width=”425″ height=”350″ wmode=”transparent” /]

L’any 1992 Andrew Lloyd Webber i Don Black composaren la cançó Amics per sempre (“Amigos para siempre”), que fou interpretada per Sarah Brightman i Josep Carreras durant la Cerimònia d’Obertura dels Jocs. En la cerimònia de Clausura la mateixa cançó fou interpretada pel grup de rumba Los Manolos.

I ara, un entretingut joc.

Joc olimpiades

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *