Sortida museu P4 A

El dimecres 13 de maig, tot infantil va anar al Museu de la Ciència i de la Tècnica de Terrassa. Cada nivell va realitzar un taller diferent: P3 “juguem amb el cos”; P4 “els colors de la llum” i P5 “taller del so”.

Els nens i les nenes de P4 s’ho van passar d’allò més bé. Es va realitzar una taller teatralitzat aprofitant l’exposició interactiva de la terrassa del Sol. Mitjançant dos personatges teatrals: el TOT (negre) i el RES (blanc), i la presència del Sol, els nens i les nenes descobreixen tots els colors i les seves propietats fins a crear l’arc de Sant Martí. A continuació, us deixem les fotografies més significatives de la sortida.

La mona 2015

Famílies!
Avui últim dia d’aquest trimestre totes les classes d’infantil hem elaborat les mones de pasqua! Ens han quedat d’allò més maques i bones!

La classe de la Llum ha representat una granja; la classe del So una nota musical; la classe dels Estilistes el Mickey i la Minnie; la classe dels Sastres i Modistes han dissenyat dos conjunts de roba; la classe dels Guionistes un niu de dinosaures; i la classe dels Directors una cinta de cinema dels dinosaures.

Esperem que passeu unes bones vacances i ben dolçes!

Ens retrobem el dimarts 7 d’abril!!!

ANEM AL CIRC!!!

El dimecres 18 de març vam anar a “Tot Circ” a Copons. Ens hem convertit per un dia en pallassos, malabaristes, equilibristes, trapezistes. Podíem utilitzar tot tipus de material: xanques de mà, monocicles, rodets, malabars de tot tipus. A més a més, hem pogut estar també a la caravana del maquillatge i en una de camerino.

Us deixem un recull de fotografies més significatives del dia.

La Granja

Aquest segon trimestre la classe de la Llum i del So estem aprenent un munt de coses sobre la granja. Amb l’ajuda de les nostres famílies portem informació sobre aquest tema i l’expliquem davant dels nostres companys/es de la classe.
Fins i tot una nena de la classe va portar una gallina i va estar amb nosaltres tot el dia. Va ser molt divertit.

Les nostres plàstiques

“L’infant, en el camp tant de les formes com dels grafismes i també dels colors, troba sovint, sense saber què troba, alguns dels procediments que fan de la creació plàstica, i també de tota creació, una acció conjunta del cos, de l’esperit, de la imaginació, de la lucidesa.”

George Jean

TALLER DE FÒSSILS
A partir d’un motlle fet amb plastelina, hem abocat aigua de guix i hem fet el nostres fòssils.

FEM DINOSAURES DE PLASTILINA

Preparem els nostres personatges de plastelina per fer un taller de stopmotion.

FEM PETJADES

Hem agafat els nostres dinosaures de plàstic i hem marcat la seva petjada en un troç de fang!!!

Projecte els dinosaures

LA DESCOBERTA

Al principi del 2n trimestre, desprès de tornar de dinar el grup dels guionistes, vam descobrir que hi havia un seguit de petjades a la classe que ens portaven fins al pati. Estaven entusiasmat, i vam començar a fer-nos moltes preguntes…

El tema dels Dinosaures ens va motivar moltíssim, i desprès de fer una conversa inicial, vam decidir que voliem aprendre. Es van crear 4 grups d’experts i ens vam repartir la feina. Durant varies sessions, vam estar investigant i seleccionant la informació, per desprès elaborar un treball conjunt i aquest va ser el resultat.

Grup 1. COM EREN? I D’ON NEIXIEN?
Amb aquesta pregunta vam descobrir: que eren vertebrats, ovípars, rèptils i que tenien la pell amb escates. Que eren molt grans i que també hi havien de petits.

Grup 2. QUÈ MENJAVEN?
Aquí ens vam adonar que hi havien de dos tipus: hervívors i carnívors, i que moltes vegades la seva morfologia anava molt lligada als seus hàbits alimentaris. Els que tenien urpes llargues, dents afilades i caminaven a dos potes normalment eren els carnívors; en canvi els hervívors eren de major tamany i caminaven a quatre potes, i tenien banyes, cues llargues, cos amb punxes,… que els ajudava a defensar-se.

Grup 3. ON VIVIEN?
Pangea, aquest terme ens va portar de cap, què era?
Fa 250 milions d’anys, durant l’època mesozoica els dinosaures van viure a la terra, però aquesta no era com la coneixem ara. Els continents estaven tots junts, hi havia una única massa de terra envoltada d’aigua. Al principi de l’època Mesozoica, durant el Triàsic, tot era desèrtic, al Juràssic la cosa va canviar i també el clima, era més humit i van aparèixer les grans selves i ja durant el Cretaci el clima es va anar temperant i van aparèixer les primeres flors.

Grup 4. COM ES VAN EXTINGUIR? COM SABEM QUÈ VAN EXISTIR?
N’hi han moltes de teories, però ens quedem amb la més generalitzada. A la terra va caure un gran meteorit i això va desencadenar un munt de fenomens (terratremols, plujes, explosions de volcans,…) I les conseqüències van ser letals pels dinosaures, es van extinguir.

I gràcies al paleontòlegs sabem que van existir,…

L’altre dia el sorral d’infantil es va transformar en una important excavació arqueològica. Aquí hi podreu disfrutar de l’experiència,…

Plantem a l’Hort

Coincidint amb la Fira de la Candelera, educació infantil, engega la plantada a l’hort escolar.
– Aquest curs no hem pogut anar a comprar el planter a la Fira! Però igualment l’hem rebut a l’escola i ara que el temps ens ho ha permès i amb l’ajuda d’un expert tots junts hem passat per l’hort a plantar. Allà hi podreu trobar de tot: enciams, pastanagues, cebes, maduixes,…

TIME-LAPSE

Com ja sabeu durant aquest curs estem treballant el cinema a l’escola. Per això moltes de les activitats que realitzen estan relacionades amb aquest fantàstic i màgic món.
Aquí podeu veure una de les activitats que han treballat els alumnes de P5, classe dels guionistes.
Hem jugat amb el moviment i la càmera ràpida.

[youtube]http://youtu.be/A5uaU1bPoxk[/youtube]

PROJECTE EL MEU POBLE

Els nens/es de P5 durant tot el primer trimestre hem desenvolupat un projecte, per conèixer el nostre poble. Hem desenvolupat diferents activitats, i hem cercat tot allò que volíem saber sobre el nostre poble. Finalment, per concloure la feina de recerca i poder donar a conèixer a la resta d’infantil aquelles coses que més ens motivaven hem elaborat un vídeo documental. A continuació podreu gaudir d’ell…
Classe dels directors i guionistes.

[youtube]http://youtu.be/2FdWwu9HtF0[/youtube]

Sortida pel poble…

Els treballs realitzats per les famílies i que van formar part de l’exposició final,…

REGAL DE REIS

Cada any els Reis Mags deixen alguns regals a la nostra classe i aquest any no podia ser diferent !!

Entre tots vam pensar quines joguines podríem demanar que ens agradessin per la nostra classe, un cop les vam seleccionar en vam triar tres. Aquestes les vam escriure en una carta que vam donar al patge reial el dia que ens va venir a visitar.

Quan vam tornar de les vacances de Nadal…quina sorpresa !! just ens van dur allò que volíem i una petita sorpresa més!

Cançó : Les joguines

Les joguines, molt cansades, estan tipes de voltar,
dins del sac totes plegades s’han posat a rondinar.
Al rei negre li demanen que les deixi en un balcó.
“Ho faré”, diu el rei negre, “i com més a prop millor”.
“Si el rei ros no ens ho complica, si el rei blanc dóna permís,
ara us pujo de seguida al balcó d’un cinquè pis”.
Quan el sol ja despuntava, vaig alçar-me del meu llit:
“Quina sort, quantes joguines m’han deixat aquesta nit!”.

Fem cagar el Tió!!

Això és un no parar. Ahir marxàvem amb la visita del Patge Reial, i avui al matí, només entrar, el Tió havia desaparegut. Gros i tapat, l’hem trobat a la sala de psicomotricitat, no molt animats l’hem fet cagar metres cantàvem la seva cançó.

Aquí P3 fent cagar el Tió.

P4, esforçant-se per aconseguir alguna cosa.

Finalment, P5, també l’ha fet cagar.

Patge Reial

Benvolgudes famílies,

Avui a la tarda, les classes de P3, P4 i P5 hem tingut una visitat molt i molt especial. A la biblioteca de l’Escola ens esperava el Patge de Ses Majestats els Reis d’Orient. Aprofitant l’avinentesa, li hem fet arribar els anhels que teníem per les diferents classes. Ara tocarà esperar-nos fins a la tornada per saber si ens portaran alguna cosa o no.

LA TARDOR

CANÇÓ : M’AGRADA LA TARDOR

M’AGRADA LA TARDOR PERQUÈ ELS ARBRES ES DESPULLEN.
M’AGRADA LA TARDOR , VIROLETA, VIRONDÓ.
GROC, GROC, GROC, GROC, GROC, GROC
GROGUES I SEUQES SÓN LES FULLES,
GROC, GROC, GROC, GROC, GROC, GROC
GROGUES I VERMELLES I MARRÓ.

Comencem el curs i ja ens endinsem de ple en la tardor. Ens agrada observar el nostre entorn i descobrir noves olors, textures i sabors.

Tastet de fruits de la tardor.
Entre tots portem de casa fruits de la tardor per compartir amb la resta dels nens i nenes de la classe.

Les fulles dels arbres.
Recollim fulles dels arbres de l’escola, les observem , mirem , esmicolemm , trepitgem, les fem volar …

PROJECTE LA CASA

Ja estem al tercer trimestre, i amb aquest hem iniciat un nou projecte: “LA CASA”. Tots/es estem molt engrescats en el nou projecte i tenim moltes ganes de poder respondre a totes les preguntes que han sorgit vers el tema: com es fan les cases?, quins professionals estan implicats?, com són per fora? i per dins, totes són iguals?, del mateix tamany? vivim en cases o en pisos? quins altres edificis coneixem? De què estàn fetes les cases? N’hi han de gel? i d’altres materials? De quins materials estan fetes les cases dels porquets? què ha hagut una evolució respecte als materials de construcció?…

Visita a la Fira del llibre 2014

Mares i pares,

Ahir els nens i les nenes d’educació infantil vam anar, tot xino-xano, fins a la Plaça de la Creu, on es va fer la tradicional Fira del llibre en Català, en motiu de Sant Jordi.

Allà les mestres ens van ensenyar i explicar un munt de contes i llibres. Fins i tot, vam poder decidir quin ens compràvem per les classes. Però això no és tot, també hi havia el Bernat i la Candelera, l’Entxuscat i el Cuc de Molins de Rei. Això ja sabeu que vol dir oi??? Exactament, fotografia amb tots i cadascun d’ells, hahahah

El blog d'Educació Infantil de l'Escola Josep Maria Madorell de Molins de Rei