30 de gener de 2009
Hola!!!
Avui a la tarda hem anat a visitar el Planter de la Fira de la Candelera. Hem vist molts, molts arbres, plantes, fruites… i hem comprat maduixes, col, enciams i un cirerer petit.
10 de febrer de 2009
Hola famílies!!! Sabeu què hem fet avui??? Doncs havíem d’anar al vestíbul de l’escola per pintar unes casetes, la sorra i una barca per fer un paisatge de la Costa Brava. I clar, ens hem animat tant i tant que finalment cadascú de nosaltres ha acabat fent un paisatge de la Costa Brava. Ho voleu veure??? Segur que si! Doncs aquí us deixem una foto i de pas, també l’original, però no compareu perquè no hi ha punt de comparació, els nostres són millors.
12 de febrer de 2009
Ja fa alguns dies que sabem que Andy Warhol és un pintor i director de cinema que va néixer a Estats Units. Les seves obres més famoses són les de fotografia on l’autor jugava en canviar el color d’una mateixa forma en seriació.
Així que aprofitant la nostra creativitat hem fet la nostra d’obra d’art a partir de 3 fotografies de la nostra cara en escala de grisos. El resultat ha estat excel·lent, per això som els grans d’Educació Infantil. Ja veureu que al menjador de casa quedarà ideal.
CARNAVAL
Per Carnaval tot s’hi val!!, Així que els pingüins hem decidit passar una setmana de Carnestoltes d’allò més divertida…
-
Vam fer unes màscares precioses, i fins hi tot una mica màgiques! Ja que en un full blanc doblegat per la meitat i tres taques de pintura de diferents colors, vam aconseguir uns colors fantàstics i el més important és que eren SIMÉTRIQUES.
-
SORPRESAAA!!!! Sota de les màscares, apareixen els pingüins!!!
- Un altre dia vam fer un taller de maquillatge. Per parelles ens anaven pintant la cara.
No us ho creieu??? Doncs mireu, mireu...
20 de febrer de 2009
Tal i com mana la tradició, Més tard o més matiner Carnaval dins el febrer. I clar com que per Carnaval tot s’hi val, hem fet una bona cofradia de pescadors i pescadores. Encara en dubteu?
9 de març de 2009 PSICO
Ep família! Què tal?
Sabeu què? nosaltres avui hem fet psicomotricitat amb el Xavi i el Diego. La veritat és que és un temps molt i molt mogut. Primer hem de descobrir una porta per passar el castell, després fer el circuit. Un cop l’hem fet tots/es ens posem a la paret, tocant-la amb el cul i l’espatlla i esperem que comptin a tres per sortir corrents a tirar-lo al terra. El problema és que ells 2 estan al darrera fent força, però al final sempre cau.
Després fem el què volem. Ens tirem coixins, ens enfilem, fem cases, fem de gats… Qualsevol cosa és possible.
Per finalitzar bé fem una conversa sobre el què hem jugat o bé un dibuix. És genial i ens encanta fer psico.
RACONS DE JOC I DE TREBALL
Hola a tothom!!, us volem explicar una forma de treballar que estem fent aquest curs i que ens agrada molt… ja que aprenen moltes coses a través del joc. I el més important és que cadascú de nosaltres pot escollir amb què vol jugar i sobre què vol treballar.
S’anomena: Racons, i ens permeten organitzar l’aula en petits grups, cadascun dels quals realitza una tasca determinada i diferent. Poden ser de treball o de joc.
Al fet d’organitzar-nos en grups reduïts aprenem a treballar en equip, a col·laborar i a compartir coneixements. Els racons també potencien la nostra iniciativa i el sentit de la responsabilitat.
RACONS DE TREBALL
-
Racó de llenguatge: on cadascú de nosaltres pot practicar l’escriptura espontània i lliure, amb la nostra llibreta personal, i amb la bústia de missatges, on podem escriure petits missatges als nostres companys, als mestres, a la família…
-
Racó de grafismes: En aquest racó treballem la coordinació visomotriu i el traç. Exercitem una sèrie de traços que ens permetran aprendre a escriure la grafia dels nombres i de les lletres (en lletra de pal o en lletra lligada).
-
Racó de matemàtiques: en aquest racó, fem seriacions, que ens ajuda aprendre la direccionalitat de l’escriptura així com treballar amb figures geomètriques i fer construccions. A més també juguem al dòmino.
-
Racó de motricitat fina: en aquest racó elaborem meravellosos penjolls amb molta cura, aprenem a enfilar, el que ens ajuda a practicar el moviment de piça fina.
-
Racó de l’orinador: per parelles en aquest racó treballem a través de programes adaptats per nosaltres.
-
Racó de plàstica: té com a objectiu deixar totalment lliure la nostra creativitat i la nostra imaginació. Tenin diferents materials: fulls, papers diversos per fer collage, retoladors, … S’agafen lliurement les tisores, els punxons, la cola d’enganxar,… Dibuixem, pintem, pleguem, estripem, punxem, retallem, enganxem,… gaudint i sense preocupar-nos pels resultats. Les nostres obres d’art quedara exposades uns dies en el “Museu dels pingüins” i després cada un de nosaltres decidirà què fa amb la seva producció: regalar-la a algú de l’escola, emportar-se-la a casa…
RACONS DE JOCS
-
Racó de la caseta, racó de la perruqueria, racó de la pissarra, del puzzles i jocs, dels cotxes i dels animals i el racó de la biblioteca.
CONEIXEM A MIRÓ
Com ja sabeu, els pingüins som uns "artistes" i ara ja fa un temps que estem treballant al voltant d’un altre gran artista català, en Joan Miró. Hem conegut les seves obres, "Retrat d’una Vaileta", "Personatge Estrella", "Regal a Picasso" i ens ha divertit molt investigar i intentar endevinar què representen les formes tan estranyes que fa. Hem intentat fer-ho com ell i ens ha sortir d’allò més bé, si ho voleu comprovar...mireu, mireu!!
VISITA A LA FUNDACIÓ MIRÓ
Per fi va arribar el dia tant esperat, vam anar a visitar la fundació Miró i veure amb els nostres propis ulls, les obres originals de les que fa tants dies que parlem. Vam veure moltíssimes grans obres d’art quasi tan boniques com les nostres...Quadres, escultures, tapissos,...tot ple de colors i de misteris.
Però el millor moment va ser quan ens vam trobar a la Vaileta !!quina il·lusió!!, és tan maca...
Abans de marxar, com bons artistes vam decidir agafar estris i posar-nos mans a l’obra allà mateix i fer una rèplica de dues de les obres que més ens havien agradat.
També vam decidir que a la classe seguiríem treballant i fent coses molt divertides tal com les feia Miró. Com un quadre a base d’esquitxos i les nostres mans... i una escultura molt divertida.
Tot plegat va ser un dia fantàstic!!!
3 d’ABRIL FENT LA MONA
Avui la mona hem fet. Amb molta cura ens han quedat. Llaminadures, xocolata… Tot seguit us ensenyem com ho hem fet.
DOLCES VACANCES
Sant Jordi
Ep quants dies que no posàvem res. De fet l’últim escrit feia referència a una tradició, la mona, i avui tornem per parlar-ne d’una altra. Ja fa dies que estem preparant el Sant Jordi i hem decorat tota l’escola. Però a més, avui el matí, hem anat d’excursió a la Plaça de la Creu. Allà hem vist roses, llibres, roses, llibres i un munt de gent. I és clar, amb tants contes i llibres ens han explicat:
-
El tresor de la Cova del drac.
-
El Dog golafre
-
La llegenda de Sant Jordi
-
Sorpreses de colors.
De tots aquests, hem decidit comprar i dur a l’escola el de Sorpreses de colors que juntament amb el Fiuuuuuu! El gat mima formaran part de la nostra biblioteca de classe.
Per acomiadar-nos us desitgem un Feliç Sant Jordi.
24 d’abril de 2009
Tot i que encara estem celebrant actes de Sant Jordi, avui a primera hora de matí hem fet d’artistes novament. Aquest cop però estem imitant una tècnica que feia el nostre conegut sr. Güell. Amb plaques de canelons (crues) i pintures hem fet el que serà el trencadís per cobrir el famós drac del Parc Güell.
Després del pati, ha vingut la mare de la Marina de la classe dels Dinosaures per explicar-nos un conte. Gràcies Fina, ha estat genial.
" width="undefined" height="undefined"/]
Visca Sant Jordi
Maig – LES PLANTES
Com ja sabeu els nens i les nens de la classe dels Pingüins estem fent molts experiments aquest curs i descobrim coses molt interessants.
Ara estem treballant al voltant de les plantes. Què són?, les parts que tenen?que necessiten per viure?
De moment hem començat per triar un fruit (llentia, cigró, mongeta o blat de moro) i convertir-lo en llavor, i en dos dies ja estem veien el que ha canviat la llavor i com estan creixent. Això si, no ens oblidem de cuidar-les molt bé, amb llum i aigua.
També hem sortit al pati a buscar herba, n’hem desenterrat algunes i hem vist que també tenien arrels. Com a bons científics hem fet servir el material adequat: microscopi, lupes i pots d’assaig.
[kml_flashembed movie="" width="undefined" height="undefined"/]
14 de maig – Pintem amb xocolata
Avui a l’escola
la Carol, ens ha explicat el conte de Hansel i Gretel. Ens a agradat molt, tot i que hem patit molt quan pensàvem que la bruixa es menjaria als dos protagonistes… però per sort la història ha tingut un final feliç. Nosaltres hem decidit que el més “xulo” d’aquest conte és la gran casa de xocolata que tenia la bruixa plena de llaminadures, !!un somni fet realitat!!! I per no quedar-nos amb les ganes hem pintat una casa amb xocolata, si, si, sentiu bé! Amb xocolata desfeta i deliciosa…per que al acabar l’hem tastat.
[kml_flashembed movie="" width="undefined" height="undefined"/]
MAIG – “PINGüINOLOGIA”…
Mireu després de tot el curs buscant informació sobre pingüins, hem decidit organitzar tot allò que sabem. Hem començat per:Com son els pingüins?
Els encarregats d’explicar-nos tot allò que han trobat sobre aquest tema ham estat: La Leire, l’Andrea, El Pol, la Paula i l’Iker. Ho han fet d’allò més bé! Hem entès perquè els pingüins no passen fred, perquè no rellisquen a la neu, com és protegeixen dels depredadors marins, etc…
21 de maig – PICA PICA ESPECIAL
El dijous, l’Andrea ens va portar un sorpresa a la classe. Va portar una manada de pingüins fets per la seva mare d’una manera molt original. Eren dues olives negres, farcides de formatge, amb el bec i els peus de pastanaga. Estaven boníssims!!
Moltes gràcies Sonia!!!
PINGÜINOLOGIA –
On viuen els pingüins?
Els encarregats d’explicar-nos tot allò que han trobat sobre aquest tema ham estat: La Inés, l’Aleix, la Paula C. i L’Omar. Ens ho han explicar molt bé i ha esta súper interessant! Ara sabem que viuen al Pol Sud, em manades, i que tot i fer llarg viatges per la neu sempre tornes al lloc on els espera la família…
25 de maig – CAN MONTCAU
El dilluns 25 de maig tots el nens i nenes d’educació infantil vam anar a la Granja Can Montcau. Va ser un dia genial, ja que primer vam fer una volta per la granja per veure diferents arbres fruiters: cirerers, parres, pomer, taronger, etc. Després a la granja vam elaborar Melmelada de maduixa, d’allò més bona. I per acabar la tarda vem fer una volteta per conèixer als animal de la granja: vaques, cabres, ovelles, gallines, conills.
[kml_flashembed movie="
" width="undefined" height="undefined"/]
Va ser un dia GENIAL!!!













hola sóc la mare de l’Andrea, la nena nova de la classe dels Pingüins, i us envio aquest missatge per poder felicitar a tots els companys de la classe i a la Carol per haver acollit tan bé a la meva filla ANDREA on està súper contenta i feliç. Moltes gràcies Pingüins,Carol, mares i pares.
mmmm què bona!!! Quan jo anava a l’escola no feiem servir la xocolata com a pintura… ens la menjavem!!!!
Hola estoy muy contenta con Carol porque aprendo mucho. Lo que más me gusta es jugar a la peluqueria y la biblioteca es muy chulo.
Hola a tothom!! Genial que us agradi el bloc papis…i tranquils que fins al final de curs anirem penjant totes les fotos que puguem!
I Leire estic d’acord amb tu, el racons de joc i de treball son MOLT “XULOS”.
UN PETONÀS
Felicitats a tots!
La veritat és que heu creat un blog molt xulo!!! És un lloc perfecte per conèixer de més aprop el dia a dia dels nostres nens a l’escola.
A més, a ells els encanta explicar-te les fotos i les activitats que s’hi veuen: Una excusa ideal per passar una bona estona plegats!
excelente blog, buen trabajo, no dudeís en continuar con él.
m’agraden molt els racons de joc i els de treball
¡Quien fuera otra vez niño para volver a disfrutar como ellos!
Me parece una gran idea este bloc y os felicito por ello.