Dinosaures P4A

Hola a tots i totes!! Benvinguts a la pàgina de la nostra classe: ELS DINOSAURES!

Aquí trobareu informació sobre les activitats que portem a terme . Esperem que gaudiu amb nosaltres.

Un Dinopetó.

8- 1- 09 PRIMER DIA!

Avui és el primer dia de classe després de les vacances de Nadal i …uf! quines ganes de tornar a l’escola per poder explicar totes les coses que hem fet durant aquests dies!!

Poc a poc arriben els nens/es a la classe i ben de pressa ja comencem a agafar la rutina oblidada: deixar el got, la tovallola, la llibreta i possar-nos la bata!!

Un cop ja estem a la rotllana i ja sabem qui ha vingut a l’escola i quin temps fa avui, descobrim un munt de coses:

– Quan vam marxar estàvem al mes de desembre i ara… al GENER!!

– Ja no trobem els dibuixos ni les fotografies de la tardor…ara veiem les de L’HIVERN i

– L’any també ha canviat, ja no acaba amb un 8 sinó que ho fa amb un 9!!

això de marxar tants dies … quin embolic que tinc ara!!

9- 1- 09 TARDA DE JOGUINES!

Ahir ens vam fer un fart de parlar del pare Noel, el Tió i els Reis Mags però avui és molt millor … podem portar una joguina a l’escola per ensenyar-la i compartir-la amb els companys i companyes de la classe!! Les deixem damunt d’una taula preparada per l’ocasió per tal de crear així una petita exposició !!

Per la tarda d’un en un ens posem damunt la cadira i expliquem als altres infants un munt de coses sobre la joguina: qui l’ha portat, com funciona … Després podem jugar-hi!!

Felicito als dinosaures perquè la tarda va transcórrer d’una manera molt divertida!!

13- 1- 09 PINTAR AMB UN BASTONET DE LES ORELLES!!

Sóc tot un Van Gogh!

Aquí teniu unes quantes fotografies

punt1.gif

punt2.gif

punt3.gif

29- 1- 09 LA FIRA DE LA CANDELERA!

Al llarg de tota la setmana hem après moltes coses sobre la fira de la Candelera, una d’elles és la dita popular:

” Si la Candelera plora,

el fred és fora.

Si la candelera riu,

el fred és viu.

Tant si plora com si riu,

a Molins de Rei veniu!”

30- 1- 09 VISITEM A LA FIRA DE LA CANDELERA!

Avui és divendres i estem molt emocionats…per fi comprarem el planter d’enciam i de tomàquets.

A la classe cada nen i nena ja té el seu test preparat, els voleu veure?? segur que si!!

Aquí els teniu!!

test

Però encara va quedar millor després de plantar l’enciam!

test amb enciam

Aquí teniu més fotos de la nostra “sortideta” per la Fira de la Candelera

fira candelera

fira de la candelera

passeja que passejaràs…vam veure una flor que ens agradava a tots , es diu matrimoni i és de color lila. En la següent foto la podeu veure ” amb els seus companys/es ” .

matrimoni

Ara el nostre peixet DIMINUT té companyia!!

12- 2 – 09 JA HA ARRIBAT EL CARNESTOLETES!

Aquest matí quan hem entrat a l’escola ens hem trobat una sorpresa… ha arribat el Carnestoltes!!

Aquest any el rei de les tonteries ha vingut amb moltes ganes de fer greca perquè…s’ha disfressat de valent!!gairebé no el reconeixíem i ens ha despistat una mica perquè els nens i nenes de la classe dels dinosaures han entrat dient:

– He vist el gegant del pi!! (Nerea)

– No, no! És un xinès ! (Marc. R)

– A mi em sembla que és el Carnestoltes (Alejandro)

Però després de visitar-lo no en tenim cap dubte: JA TENIM EL CARNESTOLTES A L’ESCOLA!

17- 2- 09 ELS NOSTRES COSSOS!

Avui hem pintat els nostres cossos a tamany real. Us preguntareu com ho hem fet?? doncs molt fàcil:

1- Primer ens hem posat en parelles on cadascú resseguia al seu company/a.

2-Un cop tenim la nostra silueta hem de dibuixar-nos totes les parts de la cara.

3- Ara toca mirar el color de la nostra roba i pintar-nos igual!!

Tot seguit us deixem veure alguns exemples

 

19- 2- 09 DIJOUS LLARDER

“El dijous llarder, botifarra, botifarra, el dijous llarder, botifarra, menjaré!”

Avui és el primer dia de Carnaval i ho hem celebrat menjant (truita, botifarra d’ou i coca de llardons) i disfressant-nos d’indis!.

indis

20-2-09 CARNESTOLTES

Blau, blau, blau és el vestit que porto. Blau, blau, blau és tot el que jo tinc. Perquè m’agrada el blau de l’onada , i el meu amic és un mariner !

p4a.JPG

Aquest any el tema de l’escola és la Costa Brava i nosaltres els dinosaures juntament amb els cargols, tortugues i cavalls anem disfressats de mariners i marineres. Com veieu estem molt divertits!

Però … sabríeu endevinar de què vaig jo? us donaré una parell de pistes:

El meu personatge va nèixer a Figueres i el seu bigoti era tant famòs com ell!

ja sabeu qui sóc?

 

25 – 2 – 09 PA amb…

Avui a la tarda hem fet un experiment molt i molt bo: PA , OLI i SUCTE!

Però com que els nens/es de la classe els algrada d’allò més investigar han proposat un nou ingredient…LA XOCOLATA!

i com que compten amb la majoria he acceptat la seva proposta!!

 

Volem pa amb oli, pa amb oli volem.
Volem pa amb oli, pa amb oli volem.
Volem pa amb oli, pa amb oli volem.
Si no ens en donen, si no ens en donen
no callarem…

Popular catalana.
Adaptació: La Trinca

 

pa amb oli

 

pa oli

 

pa i oli

pa i oli

pa i oli

2-3-09 EL MÉS DE MARÇ

Ja s’ha acabat el mes de febrer i comença el març!! així que toca aprendre les dites d’aquest nou mes:

 

MARÇ VENTÒS I ABRIL PLUJÓS , FAN EL PAGÈS ORGULLÓS.

 

MARÇ MARÇADOR QUE DE NIT FA FRED I DE DIA FA CALOR.

 

MARÇ MARÇOT MATA LA VELLA A LA VORA DEL FOC I A LA JOVE SI POT.

 

3- 3- 09 JOAN MIRÓ.

El dia 23 de març anirem a visitar la Fundació Joan Miró per aquest motiu al llard d’aquests dies anirem aprenent moltes coses sobre aquest artista!

De moment ens hem apropat una mica a la seva vida i hem observat alguns dels seus quadres. Aquí teniu una petita mostra:

Retrat d’una vaileta

Retrat d’una vaileta

 

Després d’observar el quadre i imaginar-nos qui podia ser aquella nena, hem decidit que nosaltres també podríem dibuixar a un company/a de la classe:

Primer ens hem col·locat per parelles i després hem tingut uns minutets per observar i tocar totes les parts de la seva cara : ulls, boca, nas, celles, pestanyes, orelles… quan ja ho teniem bastant clar era hora de dibuixar-ho!

( pendent penjat imatges)

5- 3- 09 CONSTEL·LACIONS

Constel·lacions

Us agrada mirar el cel i imaginar-vos coses impossibles? a nosaltres els dinosaures si! avui a la classe hem escoltat música clàssica mentre imaginavem elements com els dels quadres del Joan Miró. Tot això ho hem plasmat en paper! A continuació podeu veure com han quedat!

 

 

6-3- 09 LA VELLA QUARESMA.

vella.jpg

Aquest va ser el segon divendres que ens reuniem tot infantil per arrencar-li una altra cama a la VELLA QUARESMA i poder-la ajudar a a caminar ja que en tenia set i es feina un embolic.

Com que està tan agraïda quan arribem a la classe ens trobem una petita sorpresa:

nota musicalEl divendres passat va ser un Cd de música “marxosa” on els dinosaures i els cavalls vam gaudir de valent amb les cançons de la NENA DACONTE, ELS PETS, ELS GOSSOS, RIHANNA, BRITNEY SPEARS, i molts més

menjarAquesta setmana ens ha vist amb gana i ens ha porta menjar: ametlles torrades i galetes!!

 

A veure que ens durà la setmana que vé!

Xafardejant per internet he trobat una Vella Quaresma molt divertida perquè els divendres sobre les16,45h li marxa una cama!

10-3-09 PSICOMOTRICITAT

Avui hem anat a piscomotricitat. Primer ens asseiem i ens treiem el calçat esportiu. Després recordem les normes. Per cert, només n’hi ha tres, les voleu saber? Són:

1. No fer-nos mal a nosaltres

2. No fer mal al companys i companyes

3. Cuidar el material

Un cop recordades busquem una porta o forat per creuar el castell. Avui justament hi havia un túnel secret amb pujades i baixades. Ja sabem que després hem d’anar ràpid a la paret per esperar a sentir 3! i sortir corrents per tirar-lo al terra.

Un cop gastada l’adrenalina, cadascú fa el que vol com per exemple enfilar-se a les espatlleres, construir cases, tirar coixins al Diego i/o Xavi, fer casetes, fer de gats, d’esparriots, de Reis Mags… Ens encanta.

 

 

 

 

12- 3- 09 SÓC UNA CUQUETA DE LLUM

Els dinosaures vam mirar el conte de la Vaca Connie ( teniu l’enllaç en l’apartat de recursos) on ens proposava ajudar-la a respondre una endevinalla:

“Quin és l’animal que brilla en la foscor?”

com que ens va agradar tant, nosaltres ens vam disfressar de cuquetes de llum i vinga… a divertir-nos!!

Voleu saber com ho vam fer? doncs molt fàcil…amb una llanterna !!

A part de jugar també vam aprendre un munt de coses!

vaca

Vaca Connie
( si cliqueu damunt l’imatge és fa més gran)

llum llum llum llum llumllum

llum llum llumllum llum llum

llum llum llum

13- 3- 09 UNA CAMA MENYS!

Què ràpid ha passat la setmana, ja és divendres!

Avui ens hem tornat a trobar per treure una cama a la la Vella Quaresma i explicar-li com ens hem portat al llarg de la setmana, avui els dinosaures es mereixen : UNA CARA CONTENTA!!

pilotaA canvi ella ens ha agraït el gest amb una bossa plena , plena de PILOOOOOOTES!! A jugarrrrrrrrrrrrrrrr !!

Jo he fet de portera i he descobert que no se’m dona malament!!

16- 3- 09 S’APROPA LA PRIMAVERA

Ja queden pocs dies per deixar enrere l’hivern i començar la primavera, per anar fent boca aquí teniu un poema!

primavera

Ja torna la primavera

(Ballenito)

Ja és primavera

les flors han crescut

i canten les puputs.

Aquell fred de l’hivern,

que quasi ho recordem,

ha fet verdes les flors

que ara veiem.

Mira aquell blanc tan intens,

sembla fet de la neu de l’hivern.

Però ara l’hivern se n’ha anat

i la primavera ha arribat!

Les oronetes que havien marxat

per fi s’han presentat.

Els conills, els ocells

i tots aquests animalets

s’han llevat

i després de molt dormir

s’han quedat estabornits.

El color trist de l’hivern,

s’ha tornat viu, somrient.

Groc de sol; blau de mar,

vermell rossat,

la primavera ja ha arribat.

 

 

Fa temps, molts de temps…

Ara podreu veure que si busquem en el passat hi trobem coses molt interessants.

 

 

 

 

 

20- 3- 03 Et diré un secret molt fi: LA PRIMAVERA JA ÉS AQUÍ!

Ja ha arribat la Primavera i a l’escola també ho hem notat!!

Hem canviat el mural de l’HIVERN on predominaven els colors freds com el blau, gris i blanc; pel de la PRIMAVERA on hi ha una barreja de colors vius com el rosa, taronja, vermell, verd, groc…

papallonaFins hi tot la Vella Quaresma ha notat el canvi d’estació: quan li hem tret una cama ens ha portat plastelina de molts colors per poder fer una papallona!!

Per celebrar el canvi d’estació hem sortit a esmorzar al pati i poder gaudir millor dels arbres florits!!

23- 3- 09 VISITA A LA FUNDACIÓ MIRÓ

Aquest dilluns hem anat a visitar la Fundació Miró i estem molt emocionats…veurem els quadres que hem treballat a la classe!

L’exposició ens ha encantat i hem descobert algunes coses:

En els quadres de Miró hi ha diferens elements que es repeteixen:

– tres cabells

– ulls

– sol

– estels

– lluna

– ocells

Miró no utilitzava sempre el pinzell sinó que també pintava amb regadores i cubells plens de pintura.

Vam veure un munt de quadres on es veien les esquitxades…segur que Miró s’ho passava d’allò més bé!!

Els colors que predominen en els seus quadres són : negre, blau,vermell, groc i verd!

Aquí teniu unes quantes fotos per fer-vos enveja: Recordeu que si cliqueu a sobre la foto es fa més gran.

miro miro miro miro miro miro miro miro

23- 3- 09 UNA MAQUETA DE LA MAQUETA!

Sabeu que és una maqueta?? Nosaltres ho vam aprendre ahir en l’excursió.

Joan Miró abans de fer un dibuix o escultura molt gran en feia una altra molt igual però en petit! Aquesta idea ens ha semblat molt divertida i hem decidit fer una maqueta de la maqueta que va fer Joan Miró

Quin embarbussament oi??

be, us explico una mica el que hem fet:

Ahir vam veure la maqueta de l’escultura “Parella d’enamorats dels jocs de flors d’ametller.”La podeun veure a continuació:

 

enamorats

i avui hem decidit que farem una escultura més petita de la maqueta que va fer Miró, és a dir, una maqueta de la maqueta. De moment ja l’hem fet amb fang, ara sols queda pintar-la.

27-3-09 LA VELLA QUARESMA JA TÉ DUES CAMES!

Per fi, ja té dues cames…VISCA!

Durant aquestes setmanes estàvem una mica preocupats per la nostra Vella Quaresma ja que cada vegada que intentava caminar…PUF, per terra!! ara que ja en té dues cames podrà fer- ho però…voleu que us digui un secret? nosaltres creiem que està tant calentona a la nostra escola que encara s’hi quedarà una setmaneta més!

Al final resultarà que no es tant rondinaire com diuen!

sucLa sorpresa que ens esperava aquest divendres ha sigut … un tast de sucs de fruites!! mmmmmm!! boníssims!!

3-4- 09 LA MONA

Avui al matí a la classe hem decorat les nostres mones. Mones que a la tarda ens hem menjat. Per cert, per deixar-les ben maques i atractives hem fet servir xocolata, llaminadures, plomes… Feu un cop d’ull

I per cert, DOLCES VACANCES

mona

mona2

dsc02207.JPG

14-4- 09 A L’ESCOLA FALTA GENT!

Avui és el primer dia del tercer trimestre!! com passa el temps!! Quan hem entrat a la classe tots els nens i nenes hem pogut explicar les aventures que ens han passat aquest dies i també hem trobat una gran sorpresa… tenim un company nou a la classe; es diu Brogan i no parla ni català ni castellà… voleu saber quin idioma parla? he speaks in English!! De moment ens ha explicat quatre cosetes com: hello!! good morning! my name is Brogan !!

16-4- 09 S’APROPA  LA DIADA DE SANT JORDI!

Ja s’apropa Sant Jordi!! Viscaa!!! A la nostra classe es una de les festes que ens agraden més sobretot perquè podem escoltar i veure “La Llegenda de Sant Jordi” quina emoció quan apareix el cavaller per salvar la princesa!! cada vegada que explico el conte o el mirem, just en aquest moment, els nens i nenes de la classe aplaudeixen al cavaller Sant Jordi!! ENS ENCANTA!!

st jordi

Així que no us estranya que els protagonistes de la setman han estat: la Princesa , el Drac i el cavaller Sant Jordi!

Ja ningú se’n recordava de les mones!

22 – 4 2009- Una tarda de contes

Aquesta tarda ens hem reunit a la nostra classe amb els Cavalls. Teníem una sorpresa que tots estàvem esperant. Els pares del Toni de P4 B, el Víctor i la Montse, ens han vingut a explicar un conte. Bé un no, han estat dos. Per començar a fer boca per Sant Jordi. Ens ha agradat molt i només els podem dir GRÀCIES

dsc02236.JPG

[kml_flashembed movie="

” width=”undefined” height=”undefined”/]

23 -4-09 SANT JORDI

Per fi ha arribat el dia esperat, avui és Sant Jordi. I per anar celebrant-ho, de bon matí ha vingut la mare del David dels Cavalls, la Montse, per explicar-nos un conte. I com que ja comencem a tenir experiència en això, hem obert bé els ulls i les orelles per gaudir-ne.  Gràcies Montse

 dscn5948.JPG

kml_flashembed movie=

” width=”undefined” height=”undefined”/]

 

I a la tarda, com no podia de ser cap altra forma, hem anat tot xino-xano cap a la Plaça de la Creu. Era una tarda calorosa on hem aprofitat les ombres per refugiar-nos del sol cruel que ens feia suar durant el camí quan de sobte… caram si ara ens posarem a inventar històries i tot. No, vinga tornem feia calor però per sort hem trobat una ombra a la Plaça on asseure’ns. Allà la Montse, la Mar, la Manoli i el Xavi ens han explicat contes. Contes de tot tipus, però al final n’hem comprat un de…. DINOSAURES. Evidentment no podia ser de cap altra forma.

 kml_flashembed movie=”

” width=”undefined” height=”undefined”/]

24 -4-09 – Ha vingut la Fina

Avui al matí ja per anar fent cloenda de Sant Jordi, ha vingut la Fina, la mare de la Marina. Ella també ens ha explicat contes i hem pogut volar en la imaginació. Ens encanta que ens vingueu a explicar-nos-els a l’escola. I de pas ha aprofitat per anar fins a l’aula dels Pingüins per explicar-los-hi a ells també. Gràcies!

 img_7044.jpg

 

 [kml_flashembed movie="

" width="undefined" height="undefined"/]

 

 

6-5-09 LES LLAVORS

Aquesta tarda quan hem arribat a la classe hem trobat al mig de la rotllana una capsa, després de fer diferents hipòtesis sobre que podem trobar a dins ho hem descobert…hi havia una bossa! si si, una bossa però a dins s’hi amagava alguna cosa que feia un soroll com la sorra . Tots els dinosaures estàvem molt intrigats i d’un en un amb els ulls tancats i sense mirar hem anar tocant el que hi havia dins i …sabeu que? gairebé tots ho han endevinant!!

EREN LLAVORS DE LLENTIA!!

 rotllana 

Sóm uns grans investigadors!!

rotllana2rotllanarotllana3rotllana4rotllana11rotllana10rotllana9rotllana8rotllana7rotllana6rotllana5

Un cop hem fet el descobriment hem anat a la nostra taula per poder manipular les llavors de les llenties i d’altres llegums com les mongetes i els cigrons.

Amb les llavors hem creat formes, lletres, dibuixos que hem plasmat en un paper!.

 PREPARATS, LLESTOS…JAAAAAAAA !

Ja fa una setmana que va començar la competició de la GERMINACIÓ , els concursants són:

– Amb el dorsal número 1: LA MONGETA BLANCA.

– Amb el dorsal número 2: LA MONGETA PINTA .

– Amb el dorsal número 3: LA LLENTIA.

– Amb el dorsal número 4: EL CIGRÓ

Al principi la cursa no prometia gaire ja que sols germinava la llentia però des del dijous que la mongeta blanca i la mongeta pinta estan retallant moltes posicions.  Ara sols queda esperar a veure si el cigró es desperta!!

de moment els resultats del dia 15 de maig són les següents: 

la medalla d’or és per la llentia, la medalla de plata és per la mongeta pinta i la medalla de bronze és per la mongeta blanca, el pobre cigró té el premi de consolació!

esperarem a veure que passa aquesta setmana!!

25- 5- 09 EXURSIÓ A CAN MONTCAU

Avui amb totes les altres classes d’infantil hem anat d’excursió a Can Montcau i ho hem passat GENIAL!! hem fet melmelada, hem visitat els arbres fruiters de la zona, hem dinat en un gran prat on hi havia un tobogan de sorra i després ens han deixat veure i tocar alguns animals de la granja com : una vaca, cabretes, porquets, ànecs, cavalls, un ase i uns conillets molt simpàtics.  Tornant amb l’autocar ja estàvem tant cansats que no hem aguantat desperts ni tres minuts…

PSSSSSSSSS NO CRIDEU QUE JA DORMEN!

esmorzar

 melemelada

fototots

 

[kml_flashembed movie="" width="undefined" height="undefined"/]

[kml_flashembed movie="" width="undefined" height="undefined"/]

14 pensaments a “Dinosaures P4A”

  1. hola dinos, el día 13 fué el cumple de Noelia,ya tiene 5 añitos y también felicitar a Mar por su cumple que fué el déa 14, felicidades. Besitos

  2. holaaaaaaaaaaa dinos , ja comencen de nou les feinetes, esperem que arribeu amb força ganes de treballar , l’últim trimestre ja es aquí….i després vacances….xupi.
    un dinopetó per tothom

  3. jejeje!!
    si es fa una classe de “psico” per les mares i mestres…jo també m’apunto!!

    Mar

  4. Hola sóc mama del Marc. M, avui el Marc s’ho ha passat molt bé a la clase de psico, ha tirat molts coixins al Diego i al Xavi i ha sortit molt desestresat. Proposo una clase de “PSICO” per les mares d’aquestes feres.

  5. Hola sóc la iona (la iaia del Marc Melgarejo), el meu nét és molt maco, simpàtic, llest,…i junt amb el Toni han fet una gimcana pels sofàs de casa meva,i es pasen el dies saltant, saltant i saltant, a veure si el canseu una miqueta més.
    Fins aviat.

  6. Holaaaaa
    Primer, felicitar els que compleixen o han complert anys i després, felicitar al col.legi per tot això.

    Tres hurras pel Ferran Agulló.

    Per últim, demanar disculpes pel meu català escrit, però estic intentant aprende.

    Fins ben aviat.

  7. Aquest dia em va agradar menjar pa amb oli i també xocolata, estava per llepar-se els dits.

  8. Aprofito per felicitar al Marc M. i a la Marina , que aquesta semana
    fan 5 anys, per molts anys.

  9. Gràcies per felicitar-nos, la veritat és que s’ho van passar molt bé!

    També podeu provar de fer pa amb oli i xocolata amb pols per sobre , està boníssim!! jo sempre en menjava de petita.

  10. Que guai, us ho passeu d’allò més bé, aquest experiment m’agrada molt. A casa també farem pa amb oli, sucre i xocolata i a disfrutar.
    Un dinopetó
    Miquel

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

 

El blog d'Educació Infantil de l'Escola Josep Maria Madorell de Molins de Rei