A continuació, adjutno els audios corresponents a les primeres 5 tasques del mòdul.

  1. M2. Activitat 1 Gravar i editar veu amb l’Audacity

    Àudio:

  2. M2. Activitat 2. Afegir música amb l’Audacity 

Àudio:

 

  3. M2. Activitat 3. Gravar la veu en directe mentre escolteu la música

Àudio:

Preguntes de reflexió:

Heu llegit el poema igual sense escoltar la música que escoltant la música simultàniament?

He dir que he notat bastant diferència. Sense música, he llegit el poema d’una manera més neutra i constant durant tota la gravació, no obstant, amb música, la meva lectura ha estat més expressiva i sobretot pausada, ja que, la música em transmetia calma.

A més a més, aquesta música m’ha fet donar més emocions a algunes frases o donar-li un toc més emotiu que sense la mateixa.

Quines diferències heu notat? 

He notat dos diferències principalment. En primer lloc, amb la música de fons

he tingut més tendència a fer pauses llargues i respirar millor entre frases, cosa que anteriorment amb la tasca 1, tractava de llegir ràpid.

En segon lloc, com que he utilitzat una música emotiva, aquesta m’ha ajudat a transmetre més emocions durant la lectura, sobretot en algunes frases profundes.

Les frases musicals quadren amb les estrofes del poema? 

En general, m’ha sorprès que la música quadra bastant bé amb les estrofes pauses i estrofes del poema. He de dir també, que algunes pauses les he allargat amb el propòsit de què això succeira.

Tot i així, hi havia punt on la música no em quadrava ja que havia de fer una pausa massa llarga o accelerar-me molt en la lectura. Penso que per poder fer que quadre tot l’àudio, hauria d’estar preparat en consciència, o fins i tot editar la música.

Heu entonat el text de la mateixa manera sense música que amb música? 

Sens dubte he de dir que no ho he notat de la mateixa forma. Sense música, l’entonació era molt més monòtona i més centrada en la lectura correcta del poema.

 

4. M2. Activitat 4. Falca publicitària o anunci radiofònic

Àudio:

 

5. M2. Activitat 5. Logo sonor de la Ràdio

Àudio:

 

Resum del mòdul a mode de reflexió

En aquest mòdul se’ns presenta la ràdio dins de l’escola com un recurs educatiu molt valuós que afavoreix tant l’expressió oral com escrita, i a més millora la motivació i implicació de l’alumnat. Al llarg del mòdul hem vist diferents tipus d’activitats possibles, com la narració d’un poema, la sonorització d’aquest poema, l’elaboració de noticiaris o la creació de falques publicitàries.

A parer meu, totes aquestes taques, a més de millorar la comunicació també ajuden als estudiants a perdre la vergonya de parlar davant del públic (tot i que no estiguin davant de forma física). També ens poden ajudar, a treballar l’expressió escrita i la redacció de textos, i tot això, ho podem relacionar amb situacions reals, com entrevistes de treball, reclamacions de notes … facilitant així l’aprenentatge significatiu.

 En definitiva, sense dubte, podem considerar a la ràdio com un recurs innovador ja que no es sol fer, i molt útil  capaç de millorar i treballar la competència escrita, però sobretot oral de l’alumnat, la qual és una competència fonamental per al seu futur fora del centre escolar.