LA CONFERÈNCIA DE LA JANA

Si una cosa identifica al poble d’Olost, és la seva església amb els seus dos campanars idèntics.
Avui, divendres 21 de març la Jana ens ha presentat la seva conferència i ens ha explicat coses molt interessants sobre l’església d’Olost i els seus dos campanars.
Primer de tot ens ha explicat que hi ha poques esglésies que tinguin dos campanars i la d’Olost és una d’elles juntament amb l’església de Sant Esteve de Sesrovires, l´església de Sant Pau i Sant Pere de Ribes, Sant Antoni d’Aitona.
També ens ha comentat que hi ha una llegenda que envolta la construcció d’aquesta església. Diuen que una família propietària d’Olost, després d’anys sense poder tenir descendència, va prometre que pagaria un campanar si la Mare de Déu de l’Assumpta els ajudava a tenir un fill: van tenir bessons !! Per això, van fer construir dos campanars!!!
Ara entenem perquè li diuen a l’església d’Olost, la catedral del Lluçanès i és que és que els dos campanars són molt alts, uns 33 m i també ens ha comentat que fa poc van restaurar la façana de l’església i la van pintar.

Quina sort que tens Jana, de poder viure en un poble tan bonic com és Olost!!!