DECORACIÓ PORTA

Famílies, ja tenim la porta decorada de la nostra aula !!!

Ha estat molt fàcil  posar-nos d’acord , tots tenien molt clar que cadascú volia dibuixar un superheroi o superheroïna i així ho vam fer…  El resultat espectacular,  fantàstic…. a l’aula tinc uns bons artistes.

Cliqueu la imatge per veure les fotos.

 

PSICOMOTRICITAT ( 23 d’OCTUBRE)

Vinga guapíssims  avui per celebrar que se’ns acaba el confinament  us proposo ballar aquest Rap Familiar amb tots els membres de casa.

1,2,3,…. Comencem a ballar !!!

 I  ARA,  UNS REPTES DE PSICOMOTRICITAT !!!

Us proposo una sèrie de reptes, SEREU CAPAÇOS D’ACONSEGUIR-LOS

Podeu compartir fotos , vídeos amb la tutora…

REPTE 1: Fes 3 tocs amb les mans, amb un rotlle de paper sense que aquest caigui al terra. REPTE 2: Amb una galeta al front, menja-te-la sense tocar-la amb les mans.
REPTE 3: Posa 1 objecte, que puguis agafar amb una sola mà, al terra al final de passadís. A peu coix, amb la cama no hàbil i sense tocar ni caure el terra agafa l’objecte. REPTE 4: Munta’t un circuit a casa original i diferent. Fes-lo unes quantes vegades.

PSICOMOTRICITAT FINA ( 23 D’OCTUBRE)

Bon dia, guapíssims!!!

Vinga , avui ja som divendres, i dilluns ens veiem a l’escola. Genial , eh ? Tots et tenim moltes ganes…

Us deixo unes propostes de psicofina , a veure quina us agrada i voleu fer ? Es necessiten canyetes de plàstic.

Famílies si no teniu canyes podeu proposar qualsevol activitat que hagin de retallar, enganxar, esquinçar, punxar…  En aquesta edat  fan composicions lliures molt xules i molt creatives.

 

INTERIORITAT, BONS DIES ( 22 D’OCTUBRE)

Aquesta setmana treballem ” La diversitat”

La diversitat ens enriqueix? En quines coses? 

És important treballar aquest aspecte  de la diversitat  perquè malauradament encara no el tenim normalitzat.  És per això que està a les nostres mans fer que els nens coneguin que hi ha famílies de  molts colors, gent de molts colors. Tots som diferents i hem d’explicar-los-hi als nostres fills com un fet natural.  Cal l’acceptació d’un mateix i l’acceptació dels altres cadascú amb les nostres diferències.

Des de l’Equip de Pastoral de l’escola es proposen el conte de L’aneguet LLeig.

 

L’Alba us proposo també veure aquest conte:

I per acabar la rumba de l’amistat

LLENGUATGE PLÀSTIC ( 22 D’OCTUBRE)

Avui  us proposo una proposta de llenguatge plàstic que la tenim dins del programa nou que aquest any fem a l’escola de “Innovamat”.

Ens proposen analitzar  l’obra “Quadrats amb cercles concèntrics” (1913) de l’artista Vasili Kandinski.

Per això, serà necessari:

  •  Analitzar, és a dir observar l’obra . Observem , en silenci, sense comentaris previs per no influenciar en la primera percepció i crear un clima adequat. Seguidament podem fer preguntes guiades com:
  • Què hi veus ?
  • Reconeixes alguna cosa ? ( reconèixer elements geomètrics i anomenar-los)
  •  Què et recorda el quadre?
  • Què t’ inspira?
  • Què sents ?
  • Com et sents  quan l’observes?

Les preguntes conduiran als infants a fixar-se en els elements de l’alfabet visual i plàstic: punts, línies, rectes, corbes, obertes, tancades, taques i figures (cercles, quadrats i rectangles).

Vocabulari clau: Cercles concèntrics, quadrat i rectangle, files i columnes.

A continuació avui per ser el primer dia us proposo que oferiu als nens  trossets de paper , si teniu trossos de cartolina de diferents colors millor o foli de colors,  i oferir retalls en forma de quadrat, retalls en forma de rectangle…

Amb els  retalls en forma de rectangle podem dir que ens dibuixin  cercles,és important oferir objectes, com per exemple pots en forma de cilindre, per resseguir el contorn de la base.

 

Un cop fets i retallats aquests cercles, demanem que enganxin aquests cercles als quadrats que tinguin per poder anar fent la composició seva.
Ara per últim podríem enganxar aquests quadrats amb cercles concèntrics en una làmina i fer una creació lliure….

A l’escola seguirem aprofundint amb aquest quadre i experimentant altres conceptes tan artístics com matemàtics.

EDUCACIÓ EMOCIONAL ( 21 D’OCTUBRE)

Aquests dies no podem anar a l’escola, es trobem a casa amb la família però segurament trobem a faltar els nostres amics….

Avui la Gemma ens proposa fer  aquesta reflexió.

Ara que estic confinat….  TROBO A FALTAR ALGUN AMIC O AMIGA ?

.Quin amic trobo a faltar ?

. Què trobo a faltar dels amics ?

Podem  escriure un petit missatge per aquest amic, o fins i tot puc fer-li un dibuix i quan ens trobem a l’escola li puc regalar.

DIBUIX PER UN AMIC ( CLICAR A DIBUIX PER UN AMIC) PER IMPRIMIR IMATGE.

Apa, som-hi  !!!

També podeu  mirar aquest conte ” SOM AMICS”

LLENGUATGE MUSICAL ( 21 D’OCTUBRE)

Hola guapíssims , us deixo la proposta  que ens ha preparat el Francesc  referent al llenguatge Musical.

UNITAT  SESSIÓ 5 

 QUÈ TREBALLAREM AVUI? Objectius 

  • Ballar seguint l’estructura del ball de la civada. 
  • Cantar cançons apreses amb bona actitud. 
  • Identificar la pulsació i passar-la pel cos amb diferents velocitats. 
  • Experimentar i classificar sons curts i sons llargs. 

COM HO FAREM? Activitats 

Seguiu les instruccions del Power Point. Allà trobareu l’explicació de totes les activitats. 

QUÈ NECESSITAREM? Material  

  • Power Point 
  • Instruments de so llarg i curt per classificar. 

Famílies per tal que pugueu veure el power  copiar aquest enllaç directament a la barra de google. ( La diapositiva 6 dels instruments musicals ja la farem a l’aula no us preocupeu ; allà tenim els instruments).

https://salesianas.sharepoint.com/:p:/r/sites/totselsmestres/_layouts/15/Doc.aspx?sourcedoc=%7BF86A026B-AA5D-4B5F-BD9C-0FFDE8EA5158%7D&file=sessi%C3%B35m%C3%BAsicaP5.pptx&action=edit&mobileredirect=true

Aquí us deixo enllaços cançons per també tenir-ho per si alguna família teniu problemes per veure el power.

Per cantar:

https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU

https://www.youtube.com/watch?v=O6kRC7LVXPk

https://www.youtube.com/watch?v=CszUJyqInEo

Audició: Fruita seca

https://drive.google.com/file/d/1-h7LVakw0RMs7scdcym1iFYA4X9C589Y/view?usp=sharing

El primer cop que ho escoltem, experimentem les tres pulsacions diferents picant amb dos dits al palmell de la mà (pulsació ràpida/corxeres), picant amb les mans al pit (pulsació normal/negres) i picant les mans a les cames (pulsació lenta/blanques).​

Després podem tornar-la a escoltar i caminar els tres tipus de pulsacions (puntetes, pas de marxa i un pas i parar) mestre sona la cançó. ​

Recordem el ball de la civada

Moviments de la dansa https://www.youtube.com/watch?v=8tF5EOCRUqA&feature=emb_logo

Música per a ballar la dansa https://www.youtube.com/watch?v=cuf6mawiowQ&feature=emb_logo

LECTOESCRIPTURA ( 20 D’ OCTUBRE)

Avui us proposo jugar  a ” Picar les síl·labes de les paraules”. Aquest joc a la classe ja l’hem fet moltes vegades.  Aquesta capacitat cognitiva no és adquirida pels nens de forma espontània o automàtica, d’aquí la importància de fer-ne un treball específic.

A l’aula ho treballem a través del joc ,  al tractar-se d’un treball oral, es pot posar en pràctica a qualsevol lloc; podem aprofitar els desplaçaments en cotxe, estant a casa, …

  • Podem  picar les síl·labes de les paraules, comparar paraules  per veure quina paraula és més curta o més llarga,  també podem aprofitar i treballar la lletra inicial de les paraules, quin so i grafia té,  fins i tot intentar  escriure les paraules.
  • Podeu fer picar les paraules que vulgueu,  intenteu que hi hagi varietat  d’una síl·laba de dues i fins i tot de tres i quatre..

Exemple de paraules: gat, pilota, ós, melmelada, flor, sopa, calendari, maleta, pala, mel, tisores, pop, dofí, peix, carn, pantalons, ….

Per últim us deixo una proposta per fer  on els nens han de picar les síl·labes de les imatges i posar tants puntets com síl·labes tingui la paraula.

Picar síl.labes ( CLICAR a Picar síl·labes per veure la proposta).

INVESTIGACIONS ( 20 D’OCTUBRE)

A l’aula hem començat una mica la investigació dels Superherois, hem fet alguna conversa  amb tot el grup classe i mica en mica anem descobrint quines eines tenent els Superherois per tenir tants poders.

Avui us proposo veure aquest vídeo  del ” Super Pepo  y Ana” . Mireu el vídeo amb molta atenció i descobríreu  el poder del Pepo.  A veure, a veure….

Una vegada heu vist el vídeo us deixo  una imatge que podeu imprimir o podeu dibuixar-vos vosaltres mateixos  i penseu un poder que teniu vosaltres i el podeu escriure a l’etiqueta de la imatge.

Superherois ( Cliqueu a Superherois per imprimir imatge).