Sortida projecte

Bona tarda, famílies!
Com tots sabeu els pirates estem treballant el projecte dels dinosaures i avui hem fet la sortida al museu institut paleontològic de Sabadell per aprendre més coses!

Com ja havíem treballat a la classe els dinosaures es van extingir fa molts anys per la caiguda d’un meteorit, però gràcies als fòssils que van quedar sota la sorra podem fer-nos una idea de com eren aquests dinosaures.

Avui hem vist diferents fòssils, els hem pogut tocar i hem pogut investigar de quins dinosaures eren i a quina part del cos pertanyien. També hem hagut d’endevinar quins eren de dinosaures i quins eren d’altres animals.

Hem pogut veure un triceratops que és molt gran i té tres banyes al cap per poder defensar-se i per poder tallar les herbes del terra per menjar, i també hem conegut un que no havíem vist abans, el titanosaure que tot i ser un de 4 anys era gegant i tenia un coll ben llarg per arribar a les fulles dels arbres i poder menjar.

Després hem passat una bona estona dinant i jugant al parc de can Gambús!! Aquí us deixem les fotografies!

Cliqueu a la imatge per veure les fotografies.

L’EMPATIA

En els bons dies d’aquesta setmana estem parlant de l’empatia: posar-se al lloc de l’altre per entendre les seves alegries i les tristeses. Avui hem vist aquest video i després hem fet una mica de conversa. Cadascú hi ha vist coses diferents però molt importants. Us convidem a veure’l a casa i que en parleu una mica.

 

DIBUIX DEL NATURAL

Ja és sabut que el dibuix és una eina d’expressisó molt important durant la infància. Sovint no li donem tanta importància com té. Dibuixar coses del nostre entorn ens ensenya a mirar i observar, a estar atents i captar detalls, a percebre i entendre al realitat… i als grans també ens ajuda a situar l’infant en l’etapa de desenvolupament cognitiu que es troba.

A classe vam fer un dibuix del natural. Vam haver de dibuixar això:

Aquesta setmana rebreu dins la carpeta el dibuix del vostre fill o filla i podeu observar com ho ha fet.

Unes pistes…

  • en primer lloc, s’entén?
  • hi ha tots els elements?
  • estan situats correctament a l’espai?
  • ha organitzat bé el dibuix en el full?
  • els elements són proporcionats?
  • té detalls?

A casa podeu fer aquest exercici amb diferents elements, ho podeu fer en família, i veureu l’evolució. I sobretot! no dibuixar el que sabem de memòria, hem de dibuixar el que veiem.

A DIBUIXAR!!!

 

La bandera de la Quaresma

Durant la última setmana del segon trimestre vam acabar el joc de Quaresma  del Pietro del Amore. Vam fer el cim!  I com els escaladors, vam haver de plantar una bandera a la muntanyeta de l’escola. Però abans la vam haver de pensar i fer.

Una bandera que fos significativa de la nostra classe, així que vam começar a parlar:

  • que tingui un cor, que nosaltres ens estimem.
  • la Quaresma és temps d’estimar al tothom.
  • que tingui alguna cosa de pirates.
  • i estrelles…

Amb tot plegat vam fer algunes propostes i el resultat va ser aquest: una bandera amb una cor, que porta un ull tapat, com els pirates i al voltant 24 estrelles, una de cada nen i nena de la classe més 3 que són de ‘Evelyn, la Yolanda i el Francesc. Què us sembla?