Ja fa uns dies que hem començat a introduir la lectoescriptura a l’aula. Ho fem a partir dels nostres noms, que ens identifiquen, que ens interesen i ens són molt propers. A partir de l’observació d’aquests, mirant-los cada dia per veure qui ha vingut a l’escola, o fent jocs amb les targetes dels nostres noms… els comencen a identificar com a propis i també els dels altres, Al principi, cadascú es fixa en coses diferents: la llargada del nom, alguna lletra diferent, la primera, la última… Es tracta de reconèixer el nom de forma global, com a imatge, però cada infant ho fa d’una forma diferent.
Mica en mica anirem descomposant aquest nom i adonant-nos que està format de lletres i que aquestes tenen un ordre concret per escriure una paraula, en aquest cas el nostre nom.
Hem començat també a reseguir les lletres del nostre nom i dels companys. La motricitat fina, que tant treballem, ens ajuda a adquirir les habilitats ocumanuals que requereix la prescriptura.
Aquesta setmana vam observar quina era la lletra maquinista del nostre nom. La primera, la inicial, la més important. A l’aula la tenim identificada a cadascún dels cartonets amb el color vermell. A més, hem pogut classificar els noms tenint en compte la primer lletra.
