Els i les mestres

«Al que aparentemente sabe lo lleva a tomar conciencia de su no saber y, así, a alcanzar por sí mismo el verdadero saber. (…) Quiere decir esto: cada cual debe llegar al conocimiento por sí mismo; no se lo puede traspasar a otro, como un objeto, tan sólo puede suscitárselo”  Sòcrates

” El dar del maestro es también, (…), un dar a pensar, alguien que provoca, que violenta el pensamiento reposado de sus alumnos” Joan Carles Mèlich

Enllaç: Benestar docent

En primer lloc considerem que el i la mestra és fonamentalment un receptor. Un receptor de demandes que li arriben des de diverses posicions però a les que vol i ha de donar resposta. Demandes de la societat, demandes des de la mateixa institució escola (en el nostre cas des de La Llacuna del Poblenou), demandes des de les famílies i demandes des de cadascun dels infants concrets que té al seu càrrec. Per tant, considerem que les respostes que s’esperen dels mestres de l’escola La Llacuna del Poblenou tenen un caràcter públic (potser en podríem dir social o polític), un caràcter professional i un caràcter pedagògic.

En segon lloc entenem el paper del i la mestra  com el d’un acompanyant que dialoga amb l’infant i el guia en el seu procés d’aprenentatge a través de la raó i les emocions. El mestre/a és qui a partir de la gestió de la complexitat del seu entorn ajuda els alumnes a interpretar la realitat, amb la voluntat de posar-los en contacte amb les diverses mirades que ofereixen les disciplines del coneixement i la cultura de la que formem part. La funció docent passa per la capacitat de formular preguntes rellevants que desencadenin processos d’aprenentatge crític.

Els i les mestres de La Llacuna han de ser persones integrament formades i en permanent formació. Considerem sis àmbits que cal treballar i aprofundir per tal d’aconseguir perfils professionals de qualitat adequats a la nostra escola: l’intel·lectual o cultural, l’emocional, l’ètic, l’estètic, el social i el físic. Alhora cal que l’escola vetlli per tal que els i les mestres puguin treballar en aquest sentit i anar aconseguint d’aquesta manera un desitjat benestar docent.

A La Llacuna del Poblenou considerem fonamental la formació permanent i compartida de tot l’equip docent. Per aquest motiu es dissenyaran Plans de formació en centre i es garantiran sessions de formació compartida que hauran de ser compromís per part de les persones de l’equip.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *