Organització escolar que facilita l’aprenentatge

A l’escola La Llacuna del Poblenou volem propiciar aquelles organitzacions d’aula, de cicle i d’etapa, també d’espais i de temps, que faciliten el tipus d’aprenentatge que hem descrit fins ara.  Per aquest motiu ens sembla fonamental que les organitzacions i les propostes didàctiques estiguin al servei dels infants i del seu aprenentatge, per tant aquestes no poden ser esclaves de  tarannàs que provenen de tradicions escolars que no responen a aquesta intenció. La flexibilitat en les organitzacions grupals i temporals és un element imprescindible. Agrupacions flexibles, grups heterogenis, tallers, ambients, racons, laboratoris, treball per projectes… qualsevol forma d’organització a l’escola que propiciï el reconeixement de l’alumne, que doni cabuda a la seva veu, al seu compromís amb el seu propi creixement i que faci significatiu el seu aprenentatge ha de ser propiciada per l’equip docent alhora que aquest les ha de dotar de sentit i raó.

A l’escola s’opta per no treballar amb llibres de text i pel contrari oferir la màxima diversitat de textos, materials, fonts d’informació i de recerca possibles. Qualsevol objecte, qualsevol document pot esdevenir un material pedagògic de primer ordre. En aquest mateix sentit les sortides fora de l’escola, les vistes, les colònies… són activitats que prenen un caràcter imprescindible en la nostra manera de fer.


Igualment les metodologies, les eines didàctiques i els materials han de respondre a aquesta voluntat de convertir l’escola en un lloc on flueixi la informació per tal d’esdevenir coneixement, és a dir, saber viscut. El treball per projectes, la recerca, la investigació, els contractes pedagògics, l’ús de les TAC, el projecte de filosofia 3-18, el coneixement de diverses llengües, són estratègies que defineixen la nostra manera de treballar a les aules.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *