Entenem que l’escola la formem el conjunt de persones que participem d’una manera o altra en la seva dinàmica i funcionament. En aquest sentit el paper de les famílies ens sembla fonamental per la permanent construcció i creixement de La Llacuna del Poblenou.
Participar en la vida de l’escola des de la col·laboració i el respecte pel treball dels professionals, construir plegats amb la resta de la comunitat escolar una cultura educativa comuna, vetllar per l’establiment de canals de comunicació que afavoreixin el coneixement i la confiança, treballar pel bé del conjunt dels infants de l’escola més enllà de les demandes particulars, són algunes de les necessitats que té La Llacuna del Poblenou i que les famílies de l’escola estan cridades a dur a terme.
A l’escola hi participen molts altres adults que tenen una presència més o menys significativa en dia a dia: monitoratge, conserge, serveis externs… Totes i cadascuna d’aquestes persones ha de conèixer i fer seu el que en aquest Projecte Educatiu s’hi diu. Les seves accions i les seves maneres de fer han d’estar en acord amb aquest projecte d’escola.