Aquesta setmana hem tingut una sorpresa molt bona. Ens ha arribat el tió! Al matí , ens ha cridat la Nati i ens ha dit que tenia una trucada de telèfon per la classe dels trens i la classe de les vaques . Quins nervis!!! Hem anat a la porteria i la Nati ens ha explicat quines consignes li havia donat el tió …. Ens ha dit que havia arribat a l’escola , però que estava una mica perdut, entre tots i totes l’hem trobat en el jardinet de la porta de l’escola.
Aquesta setmana està entre nosaltres… què cagarà?
Ja hem iniciat el treball dels nostres noms. Una de les activitats que aprofitem per treballar-los és en el moment del BON DIA, on mirem qui ha vingut a l’escola. Ara ho fem a través d’aquest joc, on primer apareix un nom, entre tots el llegim i després veiem la foto i descobrim si ho hem fet bé. L’ajudant ha d’estar ben atent per posar a casa els que no hi siguin aquell dia.
Ja fa uns dies que hem començat a introduir la lectoescriptura a l’aula. Ho fem a partir dels nostres noms, que ens identifiquen, que ens interessen i ens són molt propers. A partir de l’observació d’aquests, mirant-los cada dia per veure qui ha vingut a l’escola, o fent jocs amb les targetes dels nostres noms… els comencen a identificar com a propis i també els dels altres. Al principi, cadascú es fixa en coses diferents: la llargada del nom, alguna lletra diferent, la primera, la última… Es tracta de reconèixer el nom de forma global, com a imatge, però cada infant ho fa d’una forma diferent.
Mica en mica anirem descomposant aquest nom i adonant-nos que està format de lletres i que aquestes tenen un ordre concret per escriure una paraula, en aquest cas el nostre nom.
Hem començat també a resseguir les lletres del nostre nom i dels companys. La motricitat fina, que tant treballem, ens ajuda a adquirir les habilitats ocumanuals que requereix la prescriptura.
Aquesta setmana vam observar quina era la lletra maquinista del nostre nom. La primera, la inicial, la més important. A l’aula la tenim identificada a cada un dels cartonets amb el color vermell. A més, hem pogut classificar els noms tenint en compte la primer lletra.
I finalment hem fet una corona amb la nostra INICIAL. A continuació teniu algunes fotos:
Amb aquesta cançó introduïm el nom de les lletres. Ens comencem a familiaritzar amb la grafia i quan arriba el final de la cançó de seguida busquem la nostra inicial. Els encanta! Aviat sentireu com la canten!
El joc, a més d’aportar plaer, és una activitat que estimula, engega les habilitats cognitives dels infants i els permet el desenvolupament social i emocional.
Aquí us deixo algunes fotos de diferents moments de joc.
A les rutines del matí, cantem una cançó per dir-nos bon dia. Després mirem qui ha vingut a l’escola, també qui es quedarà a dinar, quin dia és i quin temps fa. A més de marcar al calendari el dia corresponent, ens fixem en el mes que estem, recordem l’estació de l’any, a vegades, tot recitant una dita o un rodolí. I finalment fem un repàs de totes les activitats i persones que aniran succeint durant el dia. Així ens situem molt millor i podem seguir la rutina del dia de forma visual.
Hi ha un munt de cançons qua acompanyen aquest moment. Us en deixem algunes de les que fem perquè també les puguin escoltar a casa.
Cada setmana fem una sessió d’espais d’innovamat de forma conjunta amb els companys i companyes de la classe dels trens. Ens encanta poder experimentar amb tots els materials, propostes i reptes que ens presenten els crics. És una hora que passa molt de pressa i que gaudim de les matemàtiques, tot reforçant els conceptes que treballem en grup: fent hipòtesis, provant què passa, realitzant jocs, manipulant…
Com ja sabeu, innovamat és un projecte per treballar les matemàtiques, que fomenta la descoberta, desenvolupa la competència matemàtica i individualitza els aprenentatges atenent la diversitat.
Cada setmana fem dues estones d’innovamat. Una sessió és el TALLER on es presenten propostes de treball relacionades amb conceptes matemàtics . La Gaia i els Crics són els personatges que condueixen les activitats. Són sessions en gran grup.
I també realitzem una sessió d’espais. Aquesta última sessió compartida amb la classe dels trens. Els ESPAIS són reptes matemàtics interdisciplinaris per fomentar l’autonomia. Exploració a través del joc, l’art, l’arquitectura i l’App Innovamat.
Ja fa dies, vam estar treballant alguns colors i per fer-ho vam fer una mica de màgia. Vam posar paper pinotxo dins d’unes ampolles, i en afegir-hi aigua, que no té color, i remenar una mica, vam veure com l’aigua es transformava en cadascun dels colors. Sort de les paraules màgiques, que sempre ajuden! També hem estat jugant a trobar objectes de l’aula de cada color tot fent agrupacions.
Aquest any l’escola participa amb el GRAN RECAPTE!!
Uns voluntaris i voluntàries de l’escola, acompanyats d’un/a mestre/a de l’escola, portaran aquesta activitat a l’establiment BON ÀREA del Carrer Sant Marc.
És un bon moment per fer un petit gest per tal que totes les persones tinguin opció a una primera necessitat que és MENJAR.
Si vols fer de voluntari amb algun familiar, ha de ser adult, pots mirar a l’establiment que més t’encaixi i mirar si encara té places disponibles. Clica aquí !