Activitats d’aprenentatge mòdul 4, 5 narracions audiovisuals

 

Activitat d’aprenentatge :  

images2

 

 

Aquesta activitat vol treballar la competència social i ciutadana de sensibilització per part de l’alumnat sobre les discapactats.

A partir de la història “El cazo de Lorenzo” realitzada per una il.lustradora anomenada Isabelle Carrier.

Pàgines que veuriem a la classe per a inspirar-nos:

 

 http://www.youtube.com/watch?v=K0usZT3LGOQ

http://www.editorialjuventud.es/3781.html

Aquest llibre ens mostra d’una manera metafòrica les dificultats que té un nen amb discapacitat, el nen ha de superar obstacles que per a altres no ho són, al final troba la comprensió en altra gent que l’ajuda.

Realització d’un curtmetratge:    “El nen de la cassola lligada al peu”

Com repartim les tasques?

Realització del guió literari:

Alumnes:

 

 

 

 

 

 

Realització Soryboard:

Alumnes:

 

 

 

 

 

 

Vestuari i maquillatge:

Alumnes

 

 

 

 

 

 

Realització dels decorats, exteriors, etc.

Alumnes:

 

 

 

 

 

 

Actors, actrius.

 Alumnes:

 

 

 

 

 

Muntatge: (Studio 9) o Movie Maker

 

 

 

 

 

 

Altres:

Després visualitzariem la producció a la sala  d’actes per  a tots els alumnes del centre.

Activitat 2:

 Treballar a partir d’unes imatges.

Veuriem a l’aula aquestes imatges:

imagen1 Treballar el tema del bulling als centres crec que és molt important, hi ha un tan per cent d’alumnes que pateixen assetjament per part dels seus companys.

A partir d’aquestes fotografies fariem un debat sobre el tema i tractariem l’empatia.

Els alumnes buscarien d’altres imatges que il.lustressin les emocions que podem arribar a sentir quan som víctimes d’alguna agressió ja sigui física o psíquica.

 imagen2El fet que parlin malament de nosaltres, que ens sentim marginats ens provoca seriosos problemes d’inserció social i de rendiment acadèmic. Podem tenir també molts problemes emcionals fins a arribar a desenvolupar alguna malaltia mental.

Aquests episodis ens poden marcar per a tota la vida.

imagescahdi16g

 

 

 

 

 

 Posar-nos en el lloc de l’altre és imprescindible per a poder entendrens i ajudar-nos.Treballariem la competència social i ciutadana.

imagescaol2fnz21x1També comentariem els problemes que podem tenir si assetgem a través de l’ordinador, hi ha casos en que els alumnes s’insulten fins i tot´per mitjà del facebook, tot això deixa pistes i és fàcil d’emxampar a l’agressor.

 

 

 Activitat 3:

 

Com s’anuncia una olor?

Activitat d’aprenentatge: podem olorar els colors?

Aniria adreçada a 1r curs de Batxillerat artístic, concretament a la matèria  Imatge.

Fariem grups de 3, a l’aula som 15 alumnes.

Buscariem informació sobre la psicologia del color, el color al disseny i a la publicitat i veuriem a l’aula aquests anuncis.

 

 http://www.youtube.com/watch?v=Ts3xIK8KmiY

http://www.youtube.com/watch?v=eZtNaHEtLvI

http://www.youtube.com/watch?v=u5CNp9iAz0M     

http://www.youtube.com/watch?v=7CE6hF0LfQk

http://www.youtube.com/watch?v=Y18jIMMNoHA

http://www.youtube.com/watch?v=OfY-GbfzZJg&feature=autoplay&list=PLEEC195E358C73547&index=7&playnext=1

http://www.youtube.com/watch?v=49wGsvO46n4&feature=BF&list=PLEEC195E358C73547&index=9

http://www.youtube.com/watch?v=v3mUEZtQoCU&feature=autoplay&list=PLEEC195E358C73547&index=8&playnext=2

A la publicitat molts cops s’han de fer anuncis de colònies, perfums…productes que oloren.

La psicologia del color, les connotacions que aquest té sobre la percepció de les objectes fa que amb un color poguem imaginar inclús una olor.

Partint del color i estudiant-ne la seva expressivitat i psicologia fariem a l’aula una descripció del que podem sentir amb els diversos colors, per exemple:

Vermell: energia, vitalitat, passió, força…

Blau: serenitat, veritat, fidelitat

Groc: puresa, innocència, optimisme

Violeta: espiritualitat…feminitat

Taronja: energia, s’associa al menjar…

Negre: silenci, elegància

Fariem una anàlisi dels anuncis i després ells haurien de fer-ne un per cada grup.

Utilitzariem el procés de creació d’un video: Guió literari, tècnic, storyboard.

Es buscaria un producte, el que ells vulguèssin, també en podrien fer el disseny gràfic i inclús del pot de colònia a la matèria de disseny i compartir l’activitat.

Es buscarien els colors més representatius de l’olor, es faria la filmació i el muntatge a l’aula, després en fariem una exposició  a la classe i ells farien l’avaluació dels seus companys amb uns ítems que els plantejaria.

Jo també en faria l’avaluació basant-me en les competències artístiques, audiovisuals, social i ciutadana.

 

 

 

Realització d’un curtmetratge:    “El nen de la cassola lligada al peu”

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *