LES TAC A L’EDUCACIÓ VISUAL I PLÀSTICA A SECUNDÀRIA
|
Mòdul 1. Exercici 2. Proposta didàctica – Disseny de la portada d’un CD |
AUTOR/ O AUTORS/ES DE L’ACTIVITAT
|
Nom i cognoms |
Imma Boronat Llort |
|
Centre i localitat |
IES SEVERO OCHOA Esplugues de Llobregat |
GRUP ON S’APLICA L’ACTIVITAT
|
Curs i característiques del grup |
1er Batxillerat artístic. És un grup de 15 alumnes . |
COM S’INSEREIX DINS LA PROGRAMACIÓ D’EDUCACIÓ VISUAL I PLÀSTICA
|
Explica breument la seva ubicació dins la programació |
Aquesta activitat està ubicada en el 1er curs de Batxillerat artístic a la matèria d’ Imatge, es podria impartir al segon trimestre quan els alumnes ja coneixen millor els programes (photoshop bàsicament). Unitat didàctica 4: COMPOSEM?
Exemple de resolució de l’activitat:
|

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT
|
Descripció de l’activitat I dels passos a seguir Per desenvolupar-la.
|
L’activitat constisteix en imaginar-se que són dissenyadors gràfics i que han rebut un encàrrec per part de TV3 per a realitzar el disseny de la caràtula d’un CD que servirà per a recaudar fons per la Marató de TV3. La Marató es realitzarà per a recollir el màxim de diners per a finançar tot l’estudi neurològic i tots els recursos necessaris per poder ajudar a les persones que pateixen la Síndrome d’Asperger. Per a sensibilitzar-los sobre el tema veurem la pel.lícula: Adam (trailer) http://www.youtube.com/watch?v=jUb7CqEoo7M , també visitarem la pàgina web de l’associació Asperger catalunya http://www.aspergercat.es Els alumnes faran grups de 3. Després de veure la pel.lícula a l’aula farem un petit col.loqui, més tard els alumnes començaran la búsqueda de més informació a internet o també hi faran una búsqueda d’imatges, llibres, escrits sobre la síndrome. Després amb el programa Photoshop dissenyaran la caràtula que haurà de ser de 400×400 píxels. Els Photoshop els permetrà retocar i fer el muntatge de les imatges. Huran d’explicar amb imatges trets de la simptomatologia de la Síndrome. Hauran de buscar també una tipografia adient i podran buscar per internet diferents tipus de lletres. A continuació farem una exposició de tots els treballs del grup i després farem un debat a l’aula sobre el tema.
|
|||||
|
Objectius que es volen assolir |
Saber plasmar una idea amb un lleguatge gràfic. Utilitzar amb fluïdesa els programes de tractament d’imatges i que no els suposi cap impediment en la creació de les seves idees. Sensibilitzar als alumnes amb les discapacitats que pateixen part de la població i la importància de la inclusió a les aules i a la societat de tots ells. Parlar amb imatges . Exposar devant dels altres alumnes els treballs realitzar i saber defensar-los.
|
|||||
|
Continguts que es treballaran |
|
|||||
|
Temporització |
6 Hores |
|||||
|
Recursos humans i materials necessaris
|
-Es necessitarà un ordinador per cada 3 alumnes, a l’aula de Batxillerat artístic es disposa d’ordinadors, escaner, impressora i d’una pissarra digital amb projector connectat a l’ordinador de l’aula. També disposem d’altaveus per escoltar audios.
|
|||||
|
Organització del grup (treball individual, sessió conjunta, treball per grups…) |
Treballaran en grups de 3. Es repartiran les feines i farn búsquedes individuals, després ho posaran en comú per a realitzar el CD. |
|||||
|
Dificultats d’aplicació o aspectes no previstos i solucions adoptades (en cas de dur-la a terme) |
Si hi ha problemes de conectivitat a l’aula amb internet tindré preparats alguns pdfs amb informació sobre la composició, imatges, reflexions… |
|||||
|
Activitats d’avaluació |
S’avaluarà tot el procés d’aprenentatge:
Carpeta amb informació buscada Imatges Texts sobre la síndrome Pàgines web visitades Esbossos previs
Col.laboració amb el grup: Faran una autoavaluació sobre el treball grupal.
Presentació de treball: Exposició oral: Es valorarà la fuïdesa verbal, el vocabulari emprat, la capacitat de resposta a les preguntes.
Disseny del CD: El disseny té un objectiu, un missatge definit .comunica i no decora.Totes les parts han estat ben relacionades, per tal d’enfortir el missatge que pretenem comunicar.La tipografia està integrada a les imatges i és llegible.El color denota i té significat. Les formes escollides atrauen la mirada. El disseny té un ordre de lectura, un ritme, una composició, una tensió, un contrast.
– |
|||||
|
Criteris d’avaluació |
|
VALORACIÓ COMPETENCIAL
|
Quins coneixements adquirits aplica? La manipulació de les imatges – |
|
Quins nous coneixements fomenta? La manipulació de les imatges amb una finalitat – |
|
Té connexions amb alguna altra àrea? Quina? Sí, amb biologia ja que tracta de desenvolupar un tema sobre un problema neurològic. – |
COMPETÈNCIES BÀSIQUES QUE S’HI TREBALLEN
|
Detallar quins aspectes competèncial s’hi posen en joc (no cal de totes les competències si no es treballen):
– Competència social i ciutadana – Competència d’autonomia i iniciativa personal – Competència d’aprendre a aprendre – Competència en el coneixement i interacció amb el món físic – Competència en el tractament de la informació i competència digital – Competència lingüística i audiovisual.
|
BIBLIOGRAFIA I ENLLAÇOS D’INTERÈS
http://www.youtube.com/watch?v=jUb7CqEoo7M

hola! perdona pel temps que fa que vas escriure, no es fa l’artístic…ho sento