Activitat d’aprenentatge mòdul 1.

LES TAC A L’EDUCACIÓ VISUAL I PLÀSTICA A SECUNDÀRIA

 

 

Mòdul 1. Exercici 2. Proposta didàctica – Disseny de la portada d’un CD

 

 

AUTOR/ O AUTORS/ES DE L’ACTIVITAT

Nom i cognoms

Imma Boronat Llort

Centre i localitat

IES SEVERO OCHOA Esplugues de Llobregat

 

GRUP ON S’APLICA L’ACTIVITAT

Curs i característiques del grup

 1er Batxillerat artístic. És un grup de 15 alumnes .

 

COM S’INSEREIX DINS LA PROGRAMACIÓ D’EDUCACIÓ VISUAL I PLÀSTICA

Explica breument la seva ubicació dins la programació

 Aquesta activitat està ubicada en el 1er curs de Batxillerat artístic a la matèria d’ Imatge, es podria impartir al segon trimestre quan els alumnes ja coneixen millor els programes (photoshop bàsicament).

Unitat didàctica 4: COMPOSEM?

 

Exemple de resolució de l’activitat:

caràtula cd 1

 

 caràtula 2

 

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT

Descripció de l’activitat

I dels passos a seguir

Per desenvolupar-la.

 

 L’activitat constisteix en imaginar-se que són dissenyadors gràfics i que han rebut un encàrrec per part de TV3 per a realitzar el disseny de la caràtula d’un CD que servirà  per a recaudar fons per la Marató de TV3.

La Marató es realitzarà per a recollir el màxim de diners per a finançar tot l’estudi neurològic i tots els recursos necessaris per poder ajudar a les persones que pateixen la Síndrome d’Asperger.

Per a sensibilitzar-los sobre el tema veurem la pel.lícula: Adam (trailer) http://www.youtube.com/watch?v=jUb7CqEoo7M , també visitarem la pàgina web de l’associació Asperger catalunya http://www.aspergercat.es

Els alumnes faran grups de 3.

Després de veure la pel.lícula a l’aula farem un petit col.loqui, més tard els alumnes començaran la búsqueda de més informació a internet o també hi faran una búsqueda d’imatges, llibres, escrits sobre la síndrome.

Després amb el programa Photoshop dissenyaran la caràtula que haurà de ser de 400×400 píxels. Els Photoshop els permetrà retocar i fer el muntatge de les imatges.

Huran d’explicar amb imatges trets de la simptomatologia de la Síndrome.

Hauran de buscar també una tipografia adient i podran buscar per internet diferents tipus de lletres.

A continuació farem una exposició de tots els treballs del grup i després farem un debat a l’aula sobre el tema.

 

 Objectius 

que es volen assolir               

Saber  plasmar una idea  amb un lleguatge gràfic.

Utilitzar amb fluïdesa els programes de tractament d’imatges i que no els suposi cap impediment en la creació de les seves idees.

Sensibilitzar als alumnes amb les discapacitats que pateixen part de la població i la importància de la inclusió a les aules i a la societat de tots ells.

Parlar amb imatges .

Exposar devant dels altres alumnes els treballs realitzar i saber defensar-los.

 

Continguts

que es treballaran

Coneixement de l’esquema estructural bàsic de composició.

Distinció entre composició dinàmica i composició estàtica.

Anàlisi de la composició: la manera com s’ordenen els elements.

Anàlisi de l’equilibri: estàtic i dinàmic.

Coneixement del programa Photoshop.

 

 

 

Temporització

6 Hores

 Recursos humans i   materials necessaris

 

-Es necessitarà un ordinador per cada 3 alumnes, a l’aula de Batxillerat artístic es disposa d’ordinadors, escaner, impressora i d’una pissarra digital amb projector connectat a l’ordinador de l’aula.

També disposem d’altaveus per escoltar audios.

 

Organització del grup

(treball individual, sessió conjunta, treball per grups…)

Treballaran en grups de 3.

Es repartiran les feines i farn búsquedes individuals, després ho posaran en comú per a realitzar el CD.

Dificultats d’aplicació o aspectes no previstos i solucions adoptades

(en cas de dur-la a terme)

Si hi ha problemes de conectivitat a l’aula amb internet tindré preparats alguns pdfs amb informació sobre la composició, imatges, reflexions…

Activitats d’avaluació

S’avaluarà tot el procés d’aprenentatge:

 

Carpeta amb informació buscada

Imatges

Texts sobre la síndrome

Pàgines web visitades

Esbossos previs

 

Col.laboració amb el grup:

Faran una autoavaluació sobre el treball grupal.

 

Presentació de treball:

Exposició oral: Es valorarà la fuïdesa verbal, el vocabulari emprat, la capacitat de resposta a les preguntes.

 

Disseny del CD:

El disseny té un objectiu, un missatge definit .comunica i no decora.Totes les parts han estat ben relacionades, per tal d’enfortir el missatge que pretenem comunicar.La tipografia està integrada a les imatges i és llegible.El color denota i té significat. Les formes escollides atrauen la mirada. El disseny té un ordre de lectura, un ritme, una composició, una tensió, un contrast.

 

Criteris d’avaluació

Identificar els elements del llenguatge visual

Utilitzar la terminologia pròpia del llenguatge artístic per descriure composicions d’imatges.

Realitzar creacions plàstiques seguint el procés de creació, fent una composició amb interès, creativitat imaginació

Cercar  informació sobre el que se li demana a internet  i altres mitjans. 

Cooperar i col·laborar amb els companys.

 

 

 

VALORACIÓ COMPETENCIAL

Quins coneixements adquirits aplica? La manipulació de les imatges

Quins nous coneixements fomenta? La manipulació de les imatges amb una finalitat

Té connexions amb alguna altra àrea? Quina? Sí, amb biologia ja que tracta de desenvolupar un tema sobre un problema neurològic.

 

 

 

COMPETÈNCIES BÀSIQUES QUE S’HI TREBALLEN

Detallar quins aspectes competèncial s’hi posen en joc (no cal de totes les competències si no es treballen):

 

       Competència social i ciutadana

       Competència d’autonomia i iniciativa personal

       Competència d’aprendre a aprendre

       Competència en el coneixement i interacció amb el món físic

       Competència en el tractament de la informació i competència digital

       Competència lingüística i audiovisual.

 

 

 

BIBLIOGRAFIA I ENLLAÇOS D’INTERÈS

http://www.youtube.com/watch?v=jUb7CqEoo7M

http://www.aspergercat.es

 

One thought on “Activitat d’aprenentatge mòdul 1.

  1. IMMACULADA BORONAT LLORT Post author

    hola! perdona pel temps que fa que vas escriure, no es fa l’artístic…ho sento

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *