Gimp!

Una altra forma de reconéixer i treballar les parts del cos és a partir d’imatges. Us ofereixo una altra manera de mirar imatges modificades a partir del programa Gimp. Us poso l’enllaç i un exemple de com poden quedar.

Podeu fer el joc d’endevinar quina part del cos pot ser la imatge que veuen. Treballes l’expressió oral, el raonament i la lògica. És genial i els encanta jugar-hi, sobretot si feu servir imatges d’ells mateixos i veuen la imatge modificada i la real!

GIMP

el-cap1 nasla-ma1

Alexandria: “El nostre cos”

Si teniu la sort de tenir pissarra digital a l’aula aquí teniu un bon material per treballar el cos.

Descripció: Aquest recurs està pensat per complementar el treball del cos que es fa a l’aula d’educació infantil.

Objectius:
– Treballar les diferents parts del cos amb el suport visual de la pissarra digital.
– Aprendre i identificar les parts del cos mitjançant contes, poemes, cançons i altres activitats.

S’hi pot trobar:
– Imatges de les diverses parts del cos.
– Contes, poemes i cançons.
– Activitats.
– Bibliografia.

El nostre cos pissarra-digital

Enllaços web

Us proposo algunes webs per treballar l’esquema corporal amb els vostres infants.

A  l’Edu365 trobareu diferents clics interessants: Què ens podem posar?, Mil cares, Anem, Sàlix i els sentits, entre d’altres.

edu365El cos

El Jclic d’Olga Roig també us pot ser útil: El cos

En el bloc “Racó de les paraules” ( molt interessant), he trobat aquesta entrada per treballar les emocions (reconeixement i imitació). Pots triar personatge i emoció.Feu-hi un cop d’ull:

emocions2

Endevinalles!

Una manera divertida i diferent de treballar les endevinalles és a través del programa AUDACITY.

Us proposo gravar algunes endevinalles amb els vostres infants i per això aquí us deixo l’enllaç del programa. Ja veureu que els encanta!

Endevinalles

audacity1

Audacity

Cançons per divertir-nos aprenent!

Us proposo algunes cançons per treballar el cos. Podeu fer-les servir per introduir el tema o bé com a activitat pròpia de la unitat. El llenguatge musical és un bon recurs per assolir vocabulari tot gaudint i divertint-nos!
A part d’en “Joan petit”, que tothom ja sap i coneix, us poso l’enllaç de “Cap, panxa, genolls i peus” (Popular) i de “El cos”, d’Ireneu Segarra. Apa, a moure el cos!

“Cap, panxa, genolls i peus” cap-panxa-genolls-i-peus

Juguem cantant “El cos”

La Caputxeta vermella

Us poso l’enllaç del conte de la web “Una mà de contes”. També estaria molt bé combinar altres tècniques: amb titelles, amb làmines, ombres,… El més important és crear un clima total d’expectació i mantenir l’atenció de tots els nens durant la narració. Els nens esperaran impacients el diàleg entre el llop i l Caputxeta, ja a casa de la seva àvia. I ens servirà per treballar el vocabulari de les parts del cos anomenades.

Una mà de contes \”La Caputxeta vermella\”la-caputxeta

PROJECTE DE CURS!

Ja hem arribat al final del curs. Ara hem de posar en pràctica tot allò aprés al llarg del mòduls. Anem a provar-ho, doncs!
Us penjo un document amb la unitat de programació triada “El cos” per dur a terme la tasca del projecte. Espero que pogueu aprofitar algun dels recursos TAC que us proposaré.
projecte-de-curs1
el_cos1