B. Guía didàctica: Bloc de tercer

Us presentem una unitat didàctica de matemàtiques, divertida i amena per aprendre les multiplicacions  a través d’activitats molt atractives i amb la col·laboració de tots/es.

AUTORA: Lali Turu    Email: eturu@xtec.cat
NIVELL: 3r Primària Àrea: Matemàtiques Temporalització: 3r Trimestre

 

OBJECTIUS

CONTINGUTS

COMPETÈNCIES BÀSIQUES

-Entendre que la multiplicació és una suma de sumands iguals. Utilitzar l’algoritme de la suma en posició vertical i horitzontal.-Recordar i utilitzar sense por i seguretat les taules de multiplicar del dos al deu.-Resoldre problemes associats a la multiplicació mitjançant una o dues operacions. -Escriptura de la multiplicació. La multiplicació com a suma de sumands iguals.-Les taules de multiplicar del 2 al 10.-Problemes amb multiplicacions.
Competència matemàtica.obtenir resultats d e les multiplicacions  fent servir càlcul oral i escrit i operar amb nombres per resoldre situacions reals de la vida.

Competència d’autonomia i iniciativa personal: saber resoldre situacions quotidianes.
Competència social i ciutadana: fer conscients a l’alumnat i valorar la importància d’un càlcul responsable i ser conscient que dominar les operacions i càlculs bàsics és imprescindible per deseixir-se en la societat actual. L’alumnat treballarà amb respecte i entesa entre tots.
Competència lingüística: comunicar amb precisió la informació utilitzant l’expressió numèrica.

Competència d’aprendre a aprendre: pensar de forma lògica, organitzar i relacionar informacions per resoldre situacions quotidianes.

 

CRITERIS D’AVALUACIÓ

EDUCACIÓ INCLUSIVA

-Comprovar que els alumnes saben multiplicar.
-Verificar que saben multiplicar
-Observar si els alumnes resolen problemes de multiplicacions.
-Constatar si saben multiplicar per més d’una xifra
-Aplicar el càlcul a la vida quotidiana.
-Comunicar oralment i per escrit els processos matemàtics realitzats (càlcul).
-Fer les operacions bàsiques, mitjançant algoritmes de càlcul escrit i usar les TIC per calcular.
-Seleccionar de forma adequada allò que s’ajusta millor a la resolució de la situació plantejada.

La metodologia emprada implica un treball entre iguals i el recolzament dels uns als altres. Tot i així es preparen les fitxes d’activitat formals i d’avaluació adaptades segons les característiques individuals de l’alumnat que presenta alguna dificultat.
El treball en grup implica l’assolliment dels objectius de forma més ràpida i efectiva.
Tanmateix l’utilització de programes a través de l’ordinador (TIC-TAC) facilita treballar per nivells i tot respectants els diferents ritmes d’aprenentatge.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *