CONCLUSIONS DEL PROJECTE /PROJECT CONCLUSIONS

Quan se li demanda al nen/a cercar una informació sobre un tema,  sense cap altre objectiu que el de enmagatzemar informació, dificulta la cerca d’informació ja que en falta l’objectiu, independenment de la Font d’informació que utilitzi.
Per tant, el fet de plantejar BONES PREGUNTES , com a desencadenant de la recerca d’informació és fa imprescindible.
LES BONES PREGUNTES o PREGUNTES SIGNIFICATIVES:
– SÓN PRODUCTIVES JA QUE PROMOUEN L’EXPLORACIÓ DE LES PRÒPIES IDEES I LA DELS COMPANYS COMPARTINT ELS OBJECTIUS DE CERCA, PER PRENDRE CONCIÈNCIA DE LA LIMITACIÓ DELS RAONAMENTS APLICATS, I ESTIMULAR L’INTERÉS A LA RECERCA PER SABER-NE MÉS.
– ESTAN SITUADES EN UN CONTEXT PROPER I CONCRET D’ESTUDI QUE FACILITEN L’OBJECTIU DE LA CERCA, QUINA FINALITAT TÉ, PER A QUÈ ÉS NECESSÀRIA, A QUI VA DIRIGIDA, ….
– PROPORCIONEN LA UTILITZACIÓ I L’APLICACIÓ DIRECTA DE LA INFORMACIÓ QUE PASSA A SER UN RECURS IMPRESCINDIBLE PER A UN OBJECTIU POSTERIOR.
– PERMETEN ORGANITZAR, SINTETITZAR LA INFORMACIÓ TROBADA SEGONS LA DEMANDA CONCRETA, DESCRIBINT, EXPLICANT, ARGUMENTANT, JUSTIFICANT, UTILITZANT MAPES D’IDEES I/O CONCEPTUALS, GRAELLES, …..
– ESTAN ORIENTADES A APLICAR ELS MODELS APRESSOS, PERÒ QUEDEN OBERTES A MES D’UNA POSSIBLE RESPOSTA, PER OBRIR ALTRES NOUS MODELS D’APRENENTATGE.
I representen un recurs imprescindible per a la GESTIÓ DE LA CERCA D’INFORMACIÓ.

GOOD QUESTIONS or MEANINGFUL QUESTIONS ARE:

  • PRODUCTIVE BECAUSE THEY STIMULATE THE EXPLORATION OF THEIR OWN AND CLASSMATE IDEAS BY SHARING THE RESEARCH AIMS. TO BECOME AWARE OF THE LIMITS OF THE APPLIED REASONING. AND STIMULATE THE INTEREST IN FURTHER KNOWLEDGE BY DOING RESEARCH.
  • GOOD QUESTIONS FIT IN A NEAR AND SPECIFIC STUDYING CONTEXT WHICH FACILITATE THE AIM OF RESEARCH, WHAT ITS GOAL IS, WHY IS NECESSARY, WHO ARE MEANT FOR…

  • GOOD QUESTIONS PROVIDE INFORMATION TO BE USED AGAIN AND AGAIN IN THE PROCESS OF LOOKING FOR FURTHER INFORMATION AND IN ORDER TO BE ABLE TO COMMUNICATE IT.

.

  • GOOD QUESTIONS ALLOW TO ORGANIZE, SYNTHESIZE THE INFORMATION FOUND ACCORDING TO SPECIFIC REQUIREMENTS BY DESCRIBING, EXPLAINING, ARGUING, JUSTIFYING, USING IDEAS AND/OR CONCEPTUAL MAPS, GRIDS…

  • GOOD QUESTIONS ARE MEANT TO BE APPLIED ON PREVIOUS LEARNT MODELS ALTHOUGH THEY MAY BE OPEN TO MORE THAN ONE ANSWER IN ORDER TO ENLARGE NEW LEARNING MODELS. THEY REPRESENT AN ESSENTIAL RESOURCE TO SORT OUT THE INFORMATION SEARCH.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *