ELS APARELLS DE LA NUTRICIÓ

Activitat per realitzar a l‘àrea de ciències naturals en la matèria de biologia de 3r de l’ESO.

Els alumnes han de fer grups de tres i crear un mural digital amb l’eina Padlet, on explicaran els quatre aparells  que intervenen en la funció de nutrició humana.

Els alumnes hauran d’explicar amb l’ajuda d’imatges, vídeos… l’anatomia de cada aparell i les funcions que realitza dins de la nutrició.

Un cop realitzat el mural s’exposarà a la resta de companys de la classe i per l’avaluació es tindrà en compte el contingut del mural  i l’exposició oral d’aquest.

Per dur a terme el mural els alumnes poden visionar vídeos i presentacions digitals i tots els enllaços utilitzats es guardaran en una multiplataforma Evernote.

Els alumnes realitzant aquest activitat potenciaran i treballaran les dimensions de tractament de la informació i organització dels entorns digitals de treball, així com la comunicació interpersonal i col·laboració.

Les competències digitals que es treballaran seran les següents:

– Cercar, contrastar i seleccionar informació digital adient per al treball a realitzar, tot considerant diverses fonts i mitjans digitals.

– Tractar la informació mitjançant aplicacions digitals per a la construcció de nou coneixement digital.

– Participar en entorns de comunicació interpersonal i publicacions virtuals per compertir informació.

– I realitzar activitats en grup tot utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·laboratiu.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

La vida des d’una cèl·lula, fins als aparells més complexos

Aquest bloc va adreçat als alumnes de 3r d’ESO.  Vol ser un recull de recursos multimèdia que ajudin a aquests alumnes a gaudir de la matèria de biologia i al mateix temps els motivi a estudiar.

El COS HUMÀ és el protagonista d’aquest curs. Primer ens fixarem en les diferents cèl·lules que formen part dels nostres teixits i després farem un ampli repàs del tots els aparells i sistemes que formen el nostre cos.

Començarem amb l’aparell digestiu i acabarem amb el reproductor, passant per l’aparell respiratori, circulatori, excretor, locomotor , sistema nerviós i endocrí. És un recorregut apassionant.

De cada aparell o sistema n’estudiarem la seva anatomia , la seva fisiologia i les malalties que l’afecten.

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari