PROYECTO CURSO TAC

Nom:   MONTSE BERTRAN MORERA…   Correu electrònic:

 

 

Títol de la programació o seqüència didàctica Biblos ( bloc de lectura)
URL de referència http://blocs.xtec.cat/biblos/
 
Nivell educatiu al qual s’adreça 3r ESO
Objectius didàctics / Competències i relació amb el currículum COMPETÈNCIES: COMUNICATIVA:

  • Capacitat de saber comunicar oralment i expressar- per escrit i amb els llenguatges audiovisuals.

 

 

OBJECTIU:

  • Desenvolupar les capacitats de
    • Comprensió lectora
    • Expressió escrita i Comunicació oral
    • Competència literaria

 

 

COMPETÈNCIA TECNOLÒGICA:

 

  • Gestionar la información, des de com accedir-hi fins a la seva transmissió, incloent-hi l´ús de les TIC com a element per informar-se, aprendre i comunicar-se.

 

 

COMPETÈNCIA D´APRENDRE A APRENDRE:

 

  • Implica la gestió i control de les proòpies capacitats i coneixements , i inclou la capacitat de cooperar, d´autoavaluar-se i el maneig de recursos i tècniques de treball intelectual.

 

 

RELACIÓ AMB EL CURRÍCULUM

 

  • Treballar de manera competencial les dues lectures obligatòries de l´àrea de Llengua castellana:
    • El niño del pijama de rayas
    • La hija de la noche

 

 
 Breu descripció de les activitats proposades
  • Paral.lelament a les lectures individuals dels llibres proposats s´aniran presentant unes activitats relacionades amb aquestes lectures, realitzades per grups de 2-3 alumnes que les presentaran a la resta de companys.

 

  • Presentació dels autors: dos-tres alumnes hauran sel.leccionat aquesta informació amb imatges i des del bloc biblos la presentaran als companys que hauran de prendre apunts per els seus respectius treballs.

 

  • Temps i espai de les dues lectures:dos-tres alumnes hauran de preparar els mapes on situaran els llocs on es desenvolupa l´acció.

 

  • En el cas del pijama de rayas altres alumnes presentaran una taula o mapa conceptual sobre els fets històrics.

 

  • Vocabulari: dos tres alumnes presentaran un vocabulari amb text-imatges amb un vocabulari seleccionat de cada llibre

 

.

  • En el cas del PIJAMA DE RAYAS hi haurà un vocabulari amb paraules relacionades amb el nazisme.

 

  • Personatges. Dos tres alumnes faran una presentació de les característiques dels principals personatges que hauran el.laborat amb power point o prezzi i que hauran incluit en el bloc.

 

 

En aquest apartat heu de justificar els criteris que heu seguit per a la selecció d’activitats. Per a cada activitat especifiqueu les dinàmiques (individuals, de petit grup, gran grup) i els models d’intervenció docent.

 Metodologia S´utilitzaran els recursos que afavoreixin el treball de manera competencial: motivar el treball en petit grup, organitzar i guiar la feina cada grup i donar la máxima importancia a les exposicions que cadascú d´ells farà utilitzant les eines tecnològiques (en aquest cas, la utilització del bloc per a poder compartir la lectura dels llibres obligatoris de l´àrea de Llengua castellana.
 Requisits tecnològics i d’organització de l’aula Totes les activitats es projectaran a partir del bloc BIBLOS on estaran préviament guardades. 

(en quins moments serà necessari disposar d’Internet, de sistemes de projecció interactiva, d’ordinadors i perifèrics, aplicacions, etc.)

 Criteris i sistema d’avaluació S´avaluaran els següents aspectes:COMUNICACIÓ: es valorarà l´estructura de l´exposició, el vocabulari, i l´ús de les tècniques d´expressió oral, prèviament treballades a l´aula.

ADEQUACIÓ: es valorarà l´organització del contingut de les exposicions.

INTERACCIÓ: es valorarà si la presentación permet la interacció de l´alumne amb l´activitat i amb la resta de companys.

 

 

 Educació inclusiva A l´aula de 3r d´ESO hi ha dos alumnes amb PI.En el cas d´aquesta feina, al ser la realització de les feines i la presentació posterior una activitat en petit grup, afavoriria que aquests dos alumnes treballesin amb companys/es que els poguéssin ajudar.

La valoració de la seva feina i presentació sempre seria adaptada a les seves necessitats.

 Llicència

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *