UN PREMI PER A LA NOSTRA BIBLIOTECA

El ministeri d’Educació va convocar el : “Concurso nacional de buenas prácticas para la dinamización e innovación de las bibliotecas de los centros escolares”

L’escola ha aconseguit un tercer premi, la qual cosa comporta una dotació de diners destinats a la biblioteca.

Siete terceros premios, dotados con 7.000 euros cada uno, a los siguientes centros:
CEIP Frian-Teis, de Vigo (Pontevedra).
CEIP Splai, de Barcelona.
CEIP Virgen de la Fuensanta, de La Alberca de las Torres (Murcia).
CRA Mestre Manuel Garcés, de Tomiño (Pontevedra).
CEIP Marqués de Valero, de Béjar (Salamanca).
CEIP A Pedra, de Bueu (Pontevedra).
CEIP Virrey Morcillo, de Villarrobledo (Albacete).

www.boe.es/boe/dias/2010/01/21/pdfs/BOE-A-2010-950.pdf

Publicat dins de General | Deixa un comentari

El Nadal i els llibres

Ara, que tots i totes estem preparan la llista que donarem als Reis Mags o a Papa Noel, és un bon moment per pensar en posar-hi algun títol de llibre o de conte per que tinguin l’amabilitat de portar-lo. D’aquesta manera podrem tenir a les nostres mans una lectura que ens acompanyi durant les festes i al llarg de l’any.

Aprofitem per demanar llibres i contes.

Aquí van una sèrie de títols a tenir en compte:

Educació Infantil    
Oposats Lauren Child Ed. Serres
El cocollop i els seus amics Ophelie Teixer Ed. Blume
La Sara se’n va a dormir Kathleen Amant Ed. Molino
Caca Neal Layton Ed. Lynx
Mila Muu Camilla Moody Ed. Parramón
En Bumba vol ser caçador Cyril Hahn Ed. Baula
La puerta Michel Zeveren Ed. Corimbo
Mis animales Xavier Deneux Ed. Océano
     
 Cicle Inicial    
Sansón Jenny Pavisic Ed. Fondo cultu.
¿Por qué? Michel Zeveren Ed. Corimbo
Un lavabo per a tots Meritxell Martí Ed. Barcanova
La reina Rodamón a Xina Montse Ganges Ed. Combel
La meitat d’en Jan Gemma Lienas Ed. La galera
Negra nit D. de Monfreind Ed. Corimbo
Miradas Dieter Wuismüller Ed. Kalandraka
¿Tú qué pintas? Nikalas Catlow Ed. SM
     
Cicle Mitjà    
Flotante David Wiesner Ed. Océano
L’inspector Sito Antonio Iturbe Ed. Edebé
La jirafa blanca David Dean Ed. Salamandra
El libro de las hadas Saviour Pirotta Ed. SM
Operació drac groc Julian Press Ed. Animallibres
Les aventures d’un ratolí de biblioteca   Ed. Cruïlla
El gran libro de los animales   Ed. Edaf
A l’edat de pedra Satoshi Kitamura Ed. Molino
     
Cicle Superior    
La duana Josep Muñoz Ed. Bambú
Mags del capvespre J.M. Gisbert Ed. Baula
S’ha escapat un cangur   Ed. Del Bullent
Relats de monstres Steven Zorn Ed. Vicens V.
Misteri al monestir dels Corbs Julian Press Ed. Animallibres
Les sargantanes negres   Ed. Animallibres
Veo veo en el museo Judith Cressy Ed. SM
     
     
     
Publicat dins de General | Deixa un comentari

Les matemàtiques a la biblioteca

Amb motiu de la celebració del dia de les matemàtiques a l’escola, la biblioteca ha organitzat activitats de dinamització de la lectura per a tots els grups i una exposició de contes matemàtics.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Contes d’arreu del món

Per llegir molts contes. Feu clic a la imatge

Contes d’arreu del món

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Contes bojos

Aquí teniu una altra activitat per divertir-vos. Feu clic a la imatge per accedir-hi.

Contes bojos

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Ens divertim amb els contes !

Aquí teniu una pàgina molt interessant en què podreu escriure els vostres contes i llegir i opinar sobre els contes que han escrit altres nens i nenes. Si feu clic a la imatge entrareu al lloc web de la Caixa. Feu servir els comentaris per explicar la vostra experiència.

WebContes Caixa

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Famílies compromeses amb la lectura

Les famílies de la nostra escola tindran aquest any, entre d’altres papers, aquesta enquesta. La finalitat de la mateixa és servir com a punt de reflexió al voltant de la lectura.

SOM UNA FAMÍLIA COMPROMESA AMB LA LECTURA?

Enquesta sobre hàbits de lectura. CEIP Splai – Biblioteca

Una família lectora Si No
Dóna exemple llegint revistes, diaris o llibres i transmet a la seva filla/fill conductes lectores?

 

 

Acompanya al seu fill/filla a exposicions, espectacles, teatre… per treballar la imaginació i la sensibilitat als petits?

 

 

Comenta i comparteix les lectures dels seus fills/filles?

 

 

Acompanya al seu fill/filla als llocs on són el llibres – llibreria, biblioteca – per mirar-los i seleccionar-los junts i els anima a visitar les biblioteques?

 

 

Fomenta i cuida la biblioteca familiar o personal i destina un lloc de la casa per a ella?

 

 

Aprecia i llegeix, amb la seva filla/fill les publicacions que es fan a l’escola?

 

 

Compren que la compra d’un llibre no és una cosa excepcional i que en les dates senyalades (aniversaris, Reis…)no hi poden faltar

 

 

No està obsessionat/da amb que els seus fills/es llegeixin per sobre de tot i comparteix amb ell/a pel·lícules de vídeo, programes de TV, jocs d’ordinador…

 

 

Si heu tingut més de 5 respostes afirmatives, continueu així.

Si heu tingut menys de 5 respostes afirmatives intenteu seguir algunes de les nostres recomanacions.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

La lectura i la vida

 L’Emili Teixidor ha escrit un llibre molt interessant sobre la relació entre la lectura, la vida, l’escola, les famílies, el paper del mestre/a…

TEIXIDOR, Emili. La lectura i la vida. Editorial Columna. 2007.

Són un recull d’articles i conferències que es poden llegir per separat, encara que tots ells tenen un fil conductor. Escric un tros del capítol “Què espera la societat dels mestres i dels pares” per si pot servir de reflexió sobre un tema de plena actualitat.

“La paraula actualitat té actualment mala premsa perquè no recordem que etimològicament aquesta paraula ve d’una veu llatina que presenta l’autoritat com el pal ferm al qual s’han de lligar els plançons joves si volen créixer amb seguretat, protegits de les tempestes que sols no aguantarien. Autoritat vol dir “ajudar a créixer” i no té res a veure amb l’autoritarisme i molt menys amb la pedagogia de la classe magistral.

Hi ha qui ha dit que sense por, mal que sigui la por al fracàs i al ridícul social davant dels companys o del grup, no pot haver-hi esforç, o sigui, no pot haver-hi educació. Sense esforç, sense fer la feina, no hi ha progrés instructiu ni educació possible. La tasca del mestre és graduar exactament la quantitat d’esforç necessària a cada edat per obtenir la corresponent satisfacció amb la feina feta. Massa esforç esgota i fa avorrible la feina. Massa satisfacció, enganya i avicia en la fàcil superficialitat allò que hauria de ser progressivament profund i greu”

Què us ha semblat? Interessant?. Això és només un mos de totes les idees i arguments del llibre.

Des de la biblioteca animem els pares, mares i mestres a llegir-lo. Aquí el teniu, a la vostra disposició.

Publicat dins de General | Deixa un comentari