L’Emili Teixidor ha escrit un llibre molt interessant sobre la relació entre la lectura, la vida, l’escola, les famílies, el paper del mestre/a…
TEIXIDOR, Emili. La lectura i la vida. Editorial Columna. 2007.
Són un recull d’articles i conferències que es poden llegir per separat, encara que tots ells tenen un fil conductor. Escric un tros del capítol “Què espera la societat dels mestres i dels pares” per si pot servir de reflexió sobre un tema de plena actualitat.
“La paraula actualitat té actualment mala premsa perquè no recordem que etimològicament aquesta paraula ve d’una veu llatina que presenta l’autoritat com el pal ferm al qual s’han de lligar els plançons joves si volen créixer amb seguretat, protegits de les tempestes que sols no aguantarien. Autoritat vol dir “ajudar a créixer” i no té res a veure amb l’autoritarisme i molt menys amb la pedagogia de la classe magistral.
Hi ha qui ha dit que sense por, mal que sigui la por al fracàs i al ridícul social davant dels companys o del grup, no pot haver-hi esforç, o sigui, no pot haver-hi educació. Sense esforç, sense fer la feina, no hi ha progrés instructiu ni educació possible. La tasca del mestre és graduar exactament la quantitat d’esforç necessària a cada edat per obtenir la corresponent satisfacció amb la feina feta. Massa esforç esgota i fa avorrible la feina. Massa satisfacció, enganya i avicia en la fàcil superficialitat allò que hauria de ser progressivament profund i greu”
Què us ha semblat? Interessant?. Això és només un mos de totes les idees i arguments del llibre.
Des de la biblioteca animem els pares, mares i mestres a llegir-lo. Aquí el teniu, a la vostra disposició.