Monthly Archives: gener 2009

Nou llibre de poemes d’Isabel Abad

Després de molt de temps sense publicar, Isabel Abad, professora de Llengües Clàssiques a l’IES Josep Pla fins el 2007 ,  estrena un nou llibre de poemes titulat La piel donde me quemo que ha editat  Torremozas.

 El nou poemari es presenta el proper dijous, 29 de gener, a la llibreria Happy Books- Formiga d’Or al C/ Portal de l’Àngel nº 5, a les 20h.

En la presentació,  Lola Esteva, professora de l’IES Josep Pla i catedràtica de llengua i literatura, ens introduirà en l’obra d’Isabel Abad que, a continuació, llegirà una selecció dels seus poemes.

 De moment us regalem un tastet de La piel donde me quemo:

Memoria  de  tu  mano

 Tu mano y esa mía que le ofrece
por patria y por paloma residencia,
cascada que al compás de su cadencia
tu noche entre mi noche desvanece.

Tu mano que en mis ojos amanece
y al párpado promete su presencia,
¡desátala, amor mío, de la ausencia
clavada donde el muérdago florece!

Cuando la herida blanca del cabello
descienda, ya fraterna y vespertina,
a hilar sobre nosotros su  destello,

Será que se habrá vuelto golondrina
en el zorzal de besos de mi cuello,
tu mano de mi mano peregrina.

Si us ha agradat l’obra d’Isabel Abad, podeu entrar al a pàgina web Crítica poética y contracrítica i votar-lo com un dels 5 millors llibres de poemes del 2008.

L’hemeroteca del diari “La Vanguardia” gratuïta i d’accés lliure

La Vanguardia ha decidit oferir accés gratuït a internet als seus 127 anys d’hemeroteca: Fins fa poc, l’hemeroteca del diari estava restringida a un accés de pagament. Ara, però, està oberta a tothom i s’ha millorat amb criteris de recerca per anys i per paraules clau amb un efectiu cercador. N’hi ha prou amb anar a la secció Hemeroteca de La Vanguardia.  (www.lavanguardia.es/hemeroteca) i començar a navegar per 127 anys d’història.

Els millors llibres del 2008

57 crítics literaris i col·laboradors de Babelia, el suplement literari del diari El País, han triat els 10 millors llibres de l’any 2008. Si voleu llegir la notícia sencera cliqueu aquí
Si voleu consultar el document pdf amb les millors 30 obres literàries del 2008 segons El País cliqueu aquí  i també podeu consultar les votacions  de cada crític.

En aquest enllaç trobareu una ressenya de cada llibre.

1- Chesil Beach. Ian McEwan (Anagrama) Novela

 

 

 

 

2- God & Gun. Apuntes de polemología. Rafael Sánchez Ferlosio (Destino)Ensayo

 

 

 

3- Sale el espectro. Philip Roth (Mondadori) Novela

 

 

 

 

4- Todos los cuentos. Cristina Fernández Cubas (Tusquets) Relatos

 

 

 

5- La isla. Giani Stuparich (Minúscula) Novela

 

 

 

 

6- En el café de la juventud perdida. Patrick Modiano (Anagrama) Novela

 

 

 

7- La vista desde Castle Rock. Alice Munro (RBA) Relatos

 

 

 

 

8- Millenium I y II: Los hombres que no amaban a las mujeres y La chica que soñaba con una cerilla y un bidón de gasolina. Stieg Larsson (Destino) Novela

 

 

 

9- El viaje a la ficción. El mundo de Juan Carlos Onetti. Mario Vargas Llosa (Alfaguara) Ensayo

 

 

 

10-Ondulaciones. Poesía reunida (1968-2007) José-Miguel Ullán(Galaxia Gutenberg/Círculo de Lectores) Poesía