Funcionament

A continuació us expliquem aspectes del funcionament de la biblioteca.

EQUIP HUMÀ

Per a la gestió de la biblioteca comptem amb una persona responsable, una comissió de biblioteca i un equip de suport.

Persona responsable

La persona responsable de la biblioteca escolar té les següents funcions:

  • Elaborar el pla de treball i la memòria anual de la biblioteca, documents que queden recollits en el PGAC (Pla General Anual de Centre).

  • Liderar i impulsar la comissió de biblioteca com a instància que afavoreixi la cooperació amb el professorat en la preparació de les activitats de la biblioteca, l’adquisició i l’elaboració de materials com també l’adequació de la biblioteca escolar a les necessitats curriculars.

  • Gestionar la biblioteca del centre: seleccionar, adquirir, mantenir i retirar fons documentals; catalogar i classificar els recursos de la biblioteca, electrònics i impresos; gestionar el pressupost i dirigir l’equip de biblioteca.

  • Organitzar l’espai i els recursos, de manera que s’ofereixi un entorn favorable a l’aprenentatge sense exclusions.

  • Establir coordinació amb els serveis educatius i amb altres organismes de l’entorn: biblioteques escolars, biblioteques públiques.

Comissió de biblioteca: integrada per la persona responsable de la biblioteca com a coordinadora, una persona representant de cada cicle educatiu i la coordinadora LIC.

Les seves funcions són:

  • Establir criteris i formes de funcionament de la biblioteca, d’acord amb el projecte educatiu i les normes d’organització i funcionament.

  • Identificar les necessitats lectores i d’informació dels diferents sectors de la comunitat escolar i donar-hi resposta.

  • Elaborar i avaluar el pla de treball de biblioteca d’acord amb la programació general anual del centre.

  • Donar suport als projectes i activitats que es desenvolupen des de la biblioteca a tota la comunitat educativa i fer-ne difusió.

Equip de suport: Aplega totes les persones que hi col·laboren, tant docents com no docents (famílies, estudiants en pràctiques i voluntaris del programa de l’Ajuntament). Algunes de les tasques de suport que poden fer és reparar llibres, folrar-ne, endreçar prestatgeries, ajudar a preparar exposicions…

HORARIS D’ATENCIÓ

Horari lectiu

Tots els grups classe disposen en l’horari escolar d’una sessió setmanal per assistir-hi a la biblioteca amb la tutora o el tutor.

Horari no lectiu

La biblioteca obre dos dies a la setmana, dilluns i dimecres, de 16.30 a 17.30 h, poden assistir-hi tots els alumnes acompanyats d’un adult, l’alumnat de cicle superior pot assistir sol, però hauran de tenir una nota a l’agenda on diu que marxaran sols.

USUARIS / USUÀRIES

Els usuaris de la biblioteca en horari lectiu són l’alumnat i els/les mestres. En horari no lectiu són usuaris tots els membres de la comunitat educativa (alumnes, mestres i famílies) que així ho vulguin.

ORGANITZACIÓ DEL FONS

 El fons de la biblioteca inclou els materials següents:

Els llibres d’imaginació es classifiquen de la següent manera:

Els llibres de coneixements es classifiquen segons la CDU i els pictogrames:

EPSON MFP image

Els còmics es cataloguen amb la C i un gomet amb el color determinat segons van destinats a nens i nenes d’ed. infantil, cicle inicial, mitjà o superior.

Les revistes se situen a la zona reservada i destinades als usuaris de la zona infantil.

Hi ha uns prestatges que recullen els llibres per a mestres.

SERVEI DE PRÉSTEC

S’oferirà un servei de préstec en horari lectiu i no lectiu en el moment que la biblioteca funcioni com a tal (per la situació covid s’està utilitzant com una aula).