Ed. Empúries
Lectura de 1r d’ESO
Les Bruixes explica la història d’un nen de set anys, que amb l’ajut de la seva extraordinària àvia s’enfronta a la terrible associació de bruixes d’Anglaterra comandades per la seva maligna Reina. El problema rau en el fet que aquestes no són les típiques bruixes dels contes tradicionals, sinó dones corrents que es vesteixen amb robes corrents i porten una vida corrent. Aquesta normalitat els permet actuar lliurement sense ser descobertes i fer malifetes contra els nens.
Per saber-ne més: http://www.xtec.cat/recursos/lit_inf/dossiers/dahl/
Ed. Casals
Lectura de 2n d’ESO
Aquest recull d’històries ha estat concebut com un treball conjunt de l’escriptor Àngel Burgas i l’il·lustrador Ignasi Blanch. Els autors volien parlar de les diferents realitats socials, i de com els joves d’arreu no disposen de les mateixes condicions ni de les mateixes possibilitats de desenvolupar-se. Mitjançant aquestes històries que succeeixen en zones distintes del Globus, els autors han donat un rostre i un paisatge als seus protagonistes.
Ed. Cruïlla, Gran Angular
Lectura de 3r d’ESO
La història tracta d’un noi somni és arribar a ser un gran dibuixant. El seu pare fa molt temps que està a la presó. El noi no és porta gaire bé amb l’actual company de la seva mare, perquè sempre està bevent i alguna vegada havia pegat la seva mare. Un dia en Pep ( és el nom del noi), va a una discoteca i coneix una noieta. Es tornen a veure unes quantes vegades més; però ella és de la classe alta, en Pep no és que tingui molts diners. L’amor entre ells és una cosa impossible que es fa realitat, però fent front a tota la societat. La fugida és la clau que decideix el seu futur, amb un únic amic: l’estel del matí que en despuntar el dia els indica el camí. Si voleu saber quin es el camí. Si us agrada el Romanticisme. No podeu perdre l’oportunitat de llegir aquest llibre.
Per saber-ne més: http://www.sierraifabra.com