Poemes de Nadal. Educació Infantil P5,P4,P3.
0NADAL A L’ESTIU CISTELLES DE MOTS NADAL
Si Nadal fos a l’estiu Paraules de sucre Sóc el rei de la casa
jo no sé com ho faríem, paraules de sal, i m’agraden els torrons,
no hi hauría neu enlloc paraules de llum, per Nadal us felicito
i els torrons es desfarien. paraules de pluja, amb un sac ples de petons!
………. paraules de Sol BON NADAL!
Els pastors amb banyador, paraules de lluna.
a la costa anirien ………..
i el nen Jesús amb amor, Cistelles de mots
un gelat li portarien. per cuinar el poema,
………. la veu serà el foc
Què farien els tres Reis i el Nadal el seu tema.
abrigats amb tantes capes? BONES FESTES!
es tallarien els cabells
i fins i tot les barbes
……….
Es posarien bermudes
i camises de colors,
al cap un barret de palla
i unes ulleres de Sol.
……….
Fins i tot els pastorets,
a la platja anirien
i els dimonis amb tanta aigua,
el seu foc apagarien.
BON NADAL A TOTHOM!
Aviat vacances
0Ei nens i nenes,s’acosten unes vacances! De ben segur que ja teníeu ganes d’aparcar per uns dies els llibres, treballs, controls… i concentrar tots els vostres esforços en fer una mica el que vulgueu . Ai!però si haguéssim d’endevinar el que la majoria fareu, de ben segur que no ens equivocaríem gaire. Cartes i més cartes als desitjats Reis, perquè ens portin tot allò que ens agradaria i que la televisió s’encarrega de fer-nos entrar per la vista amb els seus anuncis.
Heu vist mai un anunci en que se’ns ofereixi demanar als nostres estimats Reis, un llibre? Us adoneu que la resposta és un NO. Ara ens preguntem i això per què? Doncs no sabem la resposta,però,de ben segur serà perquè no s’obté benefici econòmic, tal com passa amb les joguines.
Bé, no entrarem en polèmiques ara, però si que us demanem des de la comissió de biblioteca que no oblideu posar a les vostres cartes dels reis,el nom d’alguns llibres que us agradaria llegir, segur que us els portaran i podreu fer de la lectura un dels millors regals que mai heu tingut.
Recordeu la frase … “Qui té un amic té un tresor”, veritat? Doncs nosaltres us diem:“Qui té un llibre, també té un altre tresor”.
Bones Festes de Nadal a tothom!
Novetats a la biblioteca de l’escola
0Ja tornem a ser aquí de nou, comencem un nou curs 2015-16. Un curs que ve carregat de novetats pel que fa a la biblioteca, ara us en farem cinc cèntims.
Primer de tot dir-vos que ja NO tenim els llibres al mig de passadís com fins ara. Bé queden els de consulta, còmics, diccionaris …que els hem posat d’una manera coquetona com si fos una mini biblioteca, amb uns bancs per poder llegir.
Els altres hem decidit repartir-los per les diferents classes per tal de donar-los-hi un servei més proper i que els nens/es no hagin d’anar d’un lloc a un altre per tal de disposar dels mateixos i aplicar el pla lector d’una manera diferent al que es venia fent.
Ara us preguntareu com ho hem distribuït veritat? Doncs bé mireu hem posat un armari a cada classe amb els corresponents llibres adequats a l’edat. D’aquesta manera els tenen més a mà. En els barracons l’armari s’ha posat al distribuïdor així hi tenen accés les dues aules. Ah! Els nens de primer han decidit no tenir un armari, sinó uns cistells plens de llibres per tal de portar a terme el pla lector.
ENS HEM TRASLLADAT, ARA ESTEM DINS LES AULES DE L’ESCOLA, PERQUÈ ELS NENS I NENES, ENS PUGUIN FER SERVIR MOLT MÉS. ELS LLIBRES |
Tornarem després de les vacances
0Com passa sempre tot té un començament i un final. Sembla que era ahir que estrenàvem curs i ja hem arribat al mes de juny . Un altre curs a la butxaca. Ara toca descansar d’un curs atapeït d’ estudi, deures, treballs ,concursos, lectures….
El que ens ve de gust ara, és preparar les coses de platja: cistell, tovallola, protector solar, ulleres, pales, galledes … i un LLIBRE! No podeu oblidar-vos de tan apreciat tresor ,us ajudarà a passar molt millor aquestes estonetes sota el para-sol .
Busqueu llibres que us donin relaxació, si pot ser que hi surti el mar, us ajudarà a veure la part positiva de la lectura .
La comissió de biblioteca us desitja un molt bon estiu!!!
Padrins de lectura 2n/P5
0Aquest curs hem portat a terme l’activitat: “Padrins/es de lectura”. Els alumnes de 2n, un cop a la setmana coincidint amb la seva hora de biblioteca, expliquen contes als alumnes de P5.
Amb el desenvolupament d’aquesta activitat es pretén millorar la cohesió entre els alumnes, potenciar el gust per la lectura i pels contes i millorar la competència oral dels alumnes de 2n i P5. És un plaer veure com petits i grans gaudeixen d’aquest apadrinament lector!
Ara ens toca donar l’opinió dels llibres del pla lector a 4t.
0Els nens i nenes de 4t ja hem acabat els llibres que teníem encomanats llegir dins el pla lector, i com bé recordareu un era en català, un altre en castellà i el d’anglès.Ara toca fer-ne la valoració. La senyoreta ens ha plantejat la possibilitat de fer un debat entre tots (així poden sortir diferents opinions, i no només les d’alguns nens/nenes) i ens ha semblat lo correcte, creiem que és una bona idea, així donem veu a tothom.
Començarem pel de català.
Divertit, amè,alegre, ple d’aventures,fantàstic,al·lucinant,emocionant,bonic,fàcil de llegir i entendre, vocabulari adequat, menys quan parlen els pirates que fan servir el seu i per tan l’has de deduir i aquests capítols són còmics. Temàtica propera, el protagonista és un nen rodejat d’un munt de pirates,molt allunyat de la realitat.
El de castellà.
Hem de dir que no ens agradat del tot, ens ha costat llegir-lo i entendre’l. Sort que els capítols eren curts, i de les preguntes de comprensió que feia la senyoreta al final de cada capítol, que ens varen ajudar a agafar el fil del que volia escriure l’autor. El vocabulari molt feixuc amb paraules que no sabíem que existien (menys mal que hi havia la traducció a sota la plana). El protagonista pel fet de ser un animal al que imaginàvem, li donava una mica de sentit a la lectura. Hem de dir però que el llibre està ple d’emocions, algunes tristes, altres alegres. Ens han agradat les il·lustracions i que l’autor fos una persona que sempre volia ajudar a la gent.
El d’anglès.
Divertit, amb poques paraules, dibuixos amb uns colors vius, alguna part una mica avorrida degut a la poca lletra, ja que tot era diàleg.
Ja s’han entregat els premis dels Jocs Florals.
0Com si es tractes d’un gran esdeveniment i amb una posada en escena com la de les grans ocasions ( jurat assegut en cadires de fusta, la taula que aguantava els premis, plegable, deixada per l’ajuntament i vestida per l’ocasió amb la senyera catalana , banderoles de plàstic, nens asseguts al terra del gimnàs, micròfon fent algun que altre soroll…) es va fer la entrega dels premis, als nens i nenes de la nostre escola, per haver participat en els Jocs Florals, que com cada any es celebren el dia de Sant Jordi i que esperaven amb il•lusió, per allò de si el seu era el premiat. Com veieu res a veure amb el que estem acostumats a veure per televisió, quan es donen premis oficials en alguna de les sales del Palau de la Generalitat.
Els primers en recollir el premi foren els nens i nenes de Cicle Inicial. Havien fet un treball col•lectiu a nivell d’aula, per tant tothom es mereixia guanyar i el seu esforç va ser recompensat amb un petit detall.
Es va continuar pels alumnes del Cicle Mitjà i Superior. La cosa ja es posava més seria,són més grans, el seu treball es individual, i es tracta de recompensar als què, a ulls del jurat, ho han fet una mica millor. De totes maneres felicitem a tots als alumnes per la seva feina i participació. Hi havia un primer ( un llibre) i un segon premi ( estoig de Bob esponja), i els guanyadors van ser:
3r : L’Anna Albacete i en Biel Enrique Xuclà.
4t A : Victoria Álvarez i Sandra Cruz.
4t B : Afra Huici i Fèlix Inglada.
5è A : Ariadna Estivill i la Júlia Delgado.
5è B : Sergi Viader i Jordi Hernansaez.
6è : Martina Rosa i Clàudia Bringas.
SANT JORDI 2015
0Ja ha arribat la primavera i Sant Jordi ja s’acosta.
Aquest any la diada de Sant Jordi coincideix amb el projecte interdisciplinari que, amb el nom “Temps era temps”, el dediquem a la cultura i costums medievals.
Farem també Jocs Florals. Els nens i nenes de Cicle Inicial estem fent cal·ligrames i contes, els de Cicle Mitjà treballem la poesia i la narrativa i a Cicle Superior el text lliure.
Feliç diada de Sant Jordi!!!
Comentaris recents