ELS REFUGIATS
Avui en dia milions de persones d’arreu món es veuen obligades a fugir del seu país. La majoria d’aquestes persones són innocents, ja que van haver de fugir del seu país i deixar tot el tenien per culpa de temes polítics, en els que en la majoria dels casos no tenen res a veure.
La gent que fuig es veu obligada a fer llargs i perillosos camins, ja sigui en tren, en cotxe, en camions, en barca, etc., perquè a continuació altres ciutadans d’altres indrets no tinguin empatia per acollir-los i no els deixin passar la frontera. Per exemple, a Europa, diferents països com ara Suïssa o Alemanya, són països solidaris ja que són els llocs on més s’han acollit, però d’altres com Espanya no compleixen l’acord que van fer amb Europa, la qual deia que cada país havia d’agafar un cert nombre de refugiats. Segons aquest acord, Espanya hauria d’haver acollit unes 17.000 persones refugiades i fer-se’n càrrec d’elles, però al final només van passar al territori espanyol unes 1.100 persones, donant lloc a una diferència de quasi 16.000 ciutadans i ciutadanes. Aquestes persones era gent que abans de que succeís tot el tema de les guerres, portaven una vida com la de qualsevol persona normal i corrent del nostre país en qualsevol dia de la seva vida. Que en qualsevol moment podria canviar en qüestió de dies, setmanes o inclús mesos.
Durant aquests trajectes, la meitat de la gentada que ha de fugir a un altre país són infants i un de cada tres viatja sol. Moltes vegades els nens i nenes es veuen obligats i obligades a anar-se’n sols cap a un altre indret, ja pot ser per temes econòmics, és a dir, que els pares o familiars adults de les criatures no tenen suficients diners per fugir tots i decideixen donar els pocs diners que tenen i han estat estalviant perquè el seu fill/a pugui tindre un futur millor en un altre indret del món. També podria ser degut a les guerres, el caos i la destrucció que els nens hagin perdut als seus pares, és a dir, que han mort o han quedat mal ferits. Una altra possibilitat és que mentre feien el recorregut per buscar refugi s’hagin separat de les seves famílies. Alguns infants per causes com aquestes, se’ls poden quedar les seves vides marcades. En les vides d’aquestes persones no es pot assegurar que tot acabi bé, és a dir, que al llarg dels anys puguin tenir un ensenyament adequat per a la seva edat, que en un futur puguin formar una família en la que tinguin una llar en condicions o poder gaudir del luxe de tenir aliments cada dia i mantenir una dieta equilibrada i, sobretot, deixar el passat enrere.
Carlota Moreno
6è B
Deixa un comentari