Archive for gener, 2016

Llibres de 6è (Pla lector)

0

UN EMBOLIC DE RATES I GATS

Tot va començar una tarda de diumenge a casa dels avis, en una reunió amb els pares i tiets, on també vam anar el meu germà Marc i jo.Feia mesos que l’avi estava malalt i no es movia del llit i havíem de parlar de com organitzar-nos per ajudar l’àvia. La trobada va començar com qualsevol altra amb la família, però mica en mica van anar sorgint totes les veritats que, per por i per vergonya, havien estat amagades durant anys. Acceptar que el teu avi no és qui sembla no és gens fàcil, però en Marc i jo vam prendre una decisió: no deixaríem que la por seguís sent el monstre que planava per la història de la nostra família.

EL FANTASMA DE CANTERVILLE

Una atrapante, divertida y clásica historia en la que Oscar Wilde parodia las leyendas de fantasmasCuando el ministro norteamericano Hiram B. Otis decide comprar el antiguo castillo inglés de los Canterville para ir a vivir con su familia, todos le advierten que está encantado y que allí vive un horroroso fantasma.Los Otis no creen en fantasmas, pero pronto los espantosos ruidos y una mancha de sangre que siempre reaparece van a convencerlos de lo contrario.

       IJ00335601_sobrecub_canterville.indd      descarga

Llibres de 5è (Pla lector)

0

KULANJANGO

Aquest llibre parla, sobretot, de l’amistat. De la lleialtat i del compromís inherents a certs vincles, fins i tot als que es creen amb una àguila pescadora que decideix aparellar-se i reproduir-se en la finca on viu la teva família des de fa generacions.

LAS BRUJAS

Un niño de padres noruegos vive con su abuela en Noruega puesto que sus padres se mataron en un accidente de tráfico. La abuela contaba historias de brujas a su nieto para tenerle precavido por si alguna vez se topara con alguna, las describía a la perfección. Los dos eran muy felices en la antigua casa grande de la abuela hasta que un día un inspector se pasa por la casa informando a los dos que debían mudarse a Inglaterra, que era la tierra donde el niño creció hasta la muerte de sus padres dónde éstos le habían dejado una casa en herencia. Dicha noticia obliga a los protagonistas de esta historia a trasladarse a Inglaterra…

las-brujas              1

Llibres de 4t (Pla lector)

0

LA IAIA ÉS UNA SEGRESTADORA

Què faries si escoltessis uns crits misteriosos durant la nit? La Sara, la protagonista del llibre, no dubta ni un moment a investigar l’estrany esdeveniment i s’embolicarà en una inesperada aventura que implicarà família, amics i coneguts. Alguns creuen que la Sara ho adorna tot amb molta imaginació. Potser per això nota que de vegades no l’entenen?

MATILDA

Matilda es una lectora empedernida con sólo cinco años. Sensible e inteligente, todos la admiran menos sus mediocres padres, que la consideran una inútil. Además tiene poderes extraños y maravillosos… Un día, Matilda decide desquitarse y empieza a emplearlos contra la abominable y cruel señorita Trunchbull. Su lectura está recomendada a partir de 12 años.

102795_la_iaia-e1360863071703          650_AL01317.jpg

Els llibres de 3r (Pla lector)

0

EL POT DE LES ENRABIADES

Aquest conte explica que una nena que es diu Paula és molt afectuosa però té molt mal geni. Per poca cosa s’enfada i això li porta força problemes. Fins el dia que el pare i la mare li donen un pot de llauna gros que els hi han regalat en una parada del mercat.

EL GRAN AMOR DE UNA GALLINA

Carolina es una gallina alegre, divertida y testaruda. Un día llega a la granja Teobaldo, un gallo fuerte al que le enseña todo lo que sabe, y sin darse cuenta se enamoran. Pero la granjera intenta engordar a Teobaldo para la cena de Navidad… Carolina inventará todo tipo de trucos para evitarlo.

                              descarga           descarga (1)

Tornada a l’escola després de les vacances de Nadal.

1

Ja hi tornem a ser, comencem un nou any, el 2016. Esperem que ens sigui favorable en tots els aspectes. Bé primer de tot dir-vos que la Senyoreta Pilar ( tutora de 5è B) i l’ ànima de la biblioteca s’ha jubilat. La trobarem a faltar els membres que quedem de la comissió. Sempre al peu del canó pel que fa a aquest espai tan seu i al que li dedicava molt de temps. Esperem de totes maneres que vingui sovint per tal de donar-nos un cop de mà amb tots el problemes que ens puguin anar sorgint, com li agrairem!!!. Li desitgem molta sort en aquesta nova etapa que comença, que gaudeixi del seu temps lliure que ja li toca després de tants anys dedicada a l’ensenyança.
Pel que fa a novetats a l’escola aquest gener, hem de dir que els Reis han sigut generosos pel que fa als llibres,( veig que ens van fer cas i va anar bé això d’escriure una carta), i els nens han arribat carregats amb un munt de llibres per tal d’aplicar el pla lector. Al cicle inicial es tractava d’escollir entre un munt de llibres, que podien ser amb les dues llengües, però, per la resta de nens/es de l’escola, (3r a 6è) els hi han portat un llibre en català i un altre en castellà.
Aquí en teniu el llistat:
3r: El pot de les enrabiades. Ed. Barcanova – El gran amor de una gallina. Ed. Anaya
4t: La iaia és una segrestadora. Ed.Baula – Matilda. Ed. Alfaguara (tapa tova és més econòmic).
5è: Kulanjango. Ed. Cruïlla – Las Brujas. Ed. Alfaguara.
6è: Un embolic de rates i gats. Ed. Animallibres – El fantasma de Canterville. Ed. Alfaguara.     professora biblioteca

Go to Top