Aquest blog conté una selecció acurada de recursos digitals de caràcter informatiu i està adreçat principalment al professorat, amb la finalitat de facilitar-los la cerca d’informació dels recursos pedagògics per dur a terme la seva tasca educativa.
És una iniciativa del Servei Educatiu, que vol crear una mediateca, per oferir el seu propi servei d’informació en línia adreçat a la seva comunitat educativa.
Els objectius d’aquesta nova eina són els següents:
- Donar a conèixer als centres educatius un servei en línia amb un repertori ordenat de recursos informatius en un entorn visual amable i amb una organització i estructura senzilles i intuïtives.
- Emmarcar-la en una formació per al professorat que combini dues accions: donar orientacions per a la creació del servei en línia per al centre i facilitar el contingut del recull de recursos fàcil de personalitzar, a l’hora que aquest servei s’integra dins del blog de la biblioteca del centre.
- Donar a conèixer la gran varietat i idoneïtat de recursos de qualitat que hi ha en llengua catalana, així com recursos digitals de qualitat en les altres llengües del currículum i en les llengües d’origen de les famílies nouvingudes.
- Facilitar els enllaços a les eines ja existents, que sovint són desconegudes pel cos docent.
Podeu consultar el material del curs que es troba en la plataforma Ateneu:
El blog de la biblioteca escolar: estructura i continguts
Podeu demanar més informació a l’adreça de contacte del Programa:
Programa biblioteca escolar “puntedu”
Departament d’Ensenyament
Curs 2015-2016
