Si, si, el mateix Ricard Bonmatí va venir a veure’ns.
La classe de 5è li vam escriure dient-li que per Sant Jordi havíem representat part de la seva obra, i va voler venir a parlar amb nosaltres personalment. Va venir el dia 30 de maig i va ser tota una passada…
Aquí us posem el que van preparar per la visita i si voleu veure les fotos, estan penjades a l’album web picassa de l’escola.
Àlbum web Picassa
![]() |
Visita Ricard Bonmatí (5è) |
1.Introducció.
La Marta, la nostra tutora, ens va ensenyar un llibre de la llegenda de Sant Jordi que li havia deixat la Maria, la bibliotecària, en préstec de la biblioteca de l’escola. Ens va dir que era un llibre molt divertit, que el llegiríem i que segurament representaríem l’obra. Ens va agradar molt la idea.
2. Comencem a preparar l’obra.
El primer que vam fer va ser fer tres lectures del llibre per saber de què anava. De seguida ens vam adonar que era una versió de la llegenda especial: amb personatges que no coneixíem i tocs d’humor. Mentre la llegíem la Marta ens va dir que anéssim pensant quin personatge volíem ser. Al principi volíem fer tota l’obra però no va poder ser perquè era molt llarga. Primer ens vam aprendre l’acte III i després hi vam afegir el 2n acte.
Va ser molt fàcil repartir els personatges. Tots els nens/es de la classe vam escollir qui volíem ser i ens vam posar d’acord de seguida. Però no tot va ser tan fàcil: quan ja havíem iniciat els assajos, una actriu va marxar i ens vam quedar sense reina! Havíem de buscar una substituta, sort que hi havia una nena que se sabia gairebé tota l’obra. Aquesta nena va fer de reina i, és clar, vam haver de treure el seu personatge (la Marta).
3. Assajos.
Per aprendre’ns el nostre personatge, en primer lloc vam escriure les escenes on apareixíem a la llibreta. En segon lloc, vam començar a memoritzar les nostres frases a casa. A la classe assajàvem les escenes, hi havia nens que sortien sense llibre i altres que miraven el llibre quan s’oblidaven de les seves frases fins que tots ho vam aprendre.
La mestra Laura, que és actriu de teatre, ens va ensenyar un truc de vocalització, teníem deures: practicar les frases aguantant un llapis amb les dents. També ens va ensenyar quina postura havíem de tenir a l’escenari, l’expressió de la cara i els gestos.
Quan vam tenir tot lligat vam començar a assajar l’obra sencera.
4. Vestuari
Per buscar el vestuari per a l’obra ens vam ajudar entre tots portant coses de casa. També vam buscar disfresses a la ludoteca de l’escola, la Laura i la Marta van portar roba de casa seva i l’Ateneu de Sant Andreu ens va deixar vestuari.
5. Decorats
Per fer els decorats vam necessitar molt cartró. Cada dia portàvem caixes que trobàvem pel carrer, per casa… La nostra classe estava plena de cartrons! Vam fer grups per pintar les cases i el castell el vam fer entre tots.
6. Opinió
Ens ha agradat molt participar a l’obra perquè hem après que les llegendes es poden explicar d’una forma divertida. També hem descobert que has trencat la manera tradicional d’explicar llegendes per què la princesa no és una figaflor sinó que és una noia valenta. L’heroi Sant Jordi és un noi normal, senzill i bon lector que regala no només una rosa sinó que també un llibre. Finalment, li hem sabut donar importància a la gent del poble.
Vam escriure aquest poema entre tots i li vam regalar a en Ricard. Li va agradar molt!!!
Una llegenda especial
L’Animalot devorador
es troba amb els pastors
que viuen la vida
amb molt d’humor.
La iaia el persegueix
però el seu net no l’escolta gens.
Aquí tenim les cosinetes,
sempre rialleres, que ens alegren
amb les seves canterelles.
La reina patidora,
per la seva filla plora…
Un sorteig haurem de fer!
a qui li tocarà?
jo no ho sé!
doncs agafarem un paper!
A la princesa li ha tocat
i el rei s’ha preocupat:
“-ai que li tocarà anar a la cova del drac”.
Sort que Sant Jordi
vindrà i la salvarà.
Al drac matarà
i una rosa en sortirà.
El poble tot content diu:
– “Una festa farem,
i de tall què menjarem?
el drac que ens cruspirem!
A mi m’ha agradat molt fer la llegenda de S.Jordi, perquè he aprés moltes coses i a més,a més, he aprés que a vegades pot ser molt divertit ANIMS!;)
Aquesta experiència va ser molt enriquidora. Vam treballar molt i el resultat va ser molt bonic!
EM VA AGRADAR FER L’OBRA DE SANT JORI I CONÈIXER A RICHARD BONMATI
Vaig estar molt content de fer la obra.
A mi m’ha agradat molt fer l’obra de Sant Jordi per que he aprés molt llenguatge nou y perquè ens hem esforçat moltíssim per fer el bestuari, la decoraciò…(etc)
i perquè els nens i nenes de l’ecola es van riure i van estar molt atents a l’obra. També ens van aplaudir bastant i també la MILENA que s’en va anar de l’escola ho feia molt be!
PETONS!!
MARINA 6é.
A mi m’agraadat moltisiiiiiim fer l’obra de sant jordi i coneixer a RICARD BONMATÍ.
També em va agradar molt quan el Ricard bommatí va dir que se li va posar una papallona al nas i no ens ho creiam i llavorn ens va enviar una fotografia que la papallona estava al nas i ens vam riure molti
Doncs fins aviat!!
Marina Juan
Galindo 6é
Em va agradar molt quan el Ricard Bommatí va dir que se li havia posat una papallona al nas i no ens ho creiem i llavorn ens va enviar una fotografia que la papallona estava al nas i ens vam riure molti
Doncs fins aviat!!
Marina Juan
Galindo 6é
A mi m’ha agradat molt fer la llegenda de Sant Jordi i conèixer a en Ricard Bonmati perquè ha estat molt divertit estar amb els companys de classe fent les disfresses, els decorats i l’obra, amb això ens vam riure molt. VULL TORNAR-HO A FER!!!!
A MI M’AGRADAT FER EL MEU PROTAGONISTA, LA PIULA, PERQUE ES COM JO, UNA NENA TRAPELLA I JO SOC UNA MICA, JAJAJAJAJA XD ESPERO TORNAR-HO A FER AMB ELS MEUS COMPANYS
PETONS :* =D