Sisè

UNITAT 1:ELS INSTRUMENTS DE VENT METALL

Comença un nou curs i com cada any farem moltes activitats musicals.

Comencem repassant els instruments de vent metall.Alguns de vosaltres ja vau fer alguns exercicis durant la pandèmia.Però no anirà malament que fem un repàs.

Us deixo alguns enllaços d’exercicis i jocs sobre els instruments de vent metall per a fer a casa.

MEMORY D’INSTRUMENTS

LABORATORI INSTRUMENTS DE VENT

INSTRUMENTS DE VENT METALL

PUZZLES INSTRUMENTS DE VENT

Feu l’exercici 5 de la pàgina 11 (dictat d’instruments) amb el següent video:

Repassem les notes de l’escala i aprenem a llegir-ne més,tant per la part superior com per la part inferior.Necessitarem les línies addicionals.

Mireu el següent vídeo que també us servirà per fer els exercicis del llibre:

Us deixo també uns enllaços perquè practiqueu a casa la lectura de notes.A l’escola podeu obrir els enllaços amb la mestra per veure com són els exercicis:

REPASSEM LES NOTES DE L’ESCALA

ATRAPANOTES

LECTURA NOTES NIVELL 1,2,3 I 4

I ara toca cantar.Cantarem una cançó molt coneguda del grup Els Pets que es diu Bon dia.Si no els coneixeu,els Pets és un grup de pop rock català que porten molts anys triomfant en el món de la música sobretot a Catalunya.Bon dia va ser una cançó que van llençar al 1997 amb la que van tenir un èxit brutal,mai vist en aquell moment i amb la que van batre rècords de venda.Malgrat fa molts anys que la van llençar és una cançó d’aquelles que no passen de moda.

BON DIA (VIDEO CLIP del llençament de la cançó al mercat)

I la versió karaoke:

KARAOKE BON DIA

A continuació us proposem una dansa .Es diu l’HEREU RIERA,una dansa tradicional que es balla a molts llocs de Catalunya per Carnaval o per Festes Majors.Només es necessita una creu que posarem al terra per fer els moviments.Es pot ballar individualment o per parelles,un enfront de l’altra.

Amb el següent video podeu veure uns nens d’una escola fent una exhibició amb aquesta dansa i a continuació us deixo la música per si us animeu a ballar-la.

Abans de començar una altra unitat repassem cançons de repertori:Encara us recordeu de les cançons de la Cantata?Us deixo dues:

En versió karaoke

De quan en quan us deixaré alguna cançó,no per cantar-la sinó per escoltar la lletra.La cançó que vull que escolteu es diu Sara Luna de Melendi.Melendi ens explica una història cantant.Escolteu amb atenció,parleu de la història que explica i obriu un debat a classe:

• Aproveu el que fa la protagonista?
  • Serieu capaços d’arriscar la vostra vida per salvar la vida d’una altra persona?

Us deixo una cançó divertida per la festa de la Castanyada,si la voleu escoltar i cantar:

Els que ja domineu les digitacions treballeu amb la partitura musical:

Us deixo també el tutorial del joc amb gots de la Paula Rojo.El vam fer l’any passat amb el grup de sisè i els va encantar.Proveu vosaltres:

I la cançó perquè practiqueu amb els gots i per si voleu cantar-la.A mi m’agrada molt.

No sé si sabeu que és una adaptació de la cançó We are the Champions de Queen.Escolteu-la:

I perquè practiqueu la lectura de notes que havíem estat treballant,un joc divertit que es diu atrapa notes:

ATRAPA NOTES

A continuació us poso una breu biografia d’Elvis Presley i dels Beatles.

BREU BIOGRAFIA D’ELVIS PRESLEY

BREU BIOGRAFIA DELS BEATLES

Aquesta setmana us deixaré dos videos més de la història de la música moderna:un de Rolling Stones i un de Queen.

BREU BIOGRAFIA ROLLING STONES

BREU BIOGRAFIA QUEEN

treball de recerca seguint les següents instruccions:

• El treball ha de tenir dues parts: a la primera buscareu informació sobre un grup o cantant important en la història de la música moderna a escollir entre:Deep Purple,Bob Marley,Abba,Madonna,Michael Jackson,Mike Olfield o Mecano.(Si teniu una altra proposta me la consulteu).A la segona buscareu informació sobre el vostre cantant o grup actual preferit.
  • Ambdues parts hauran de contenir els següents apartats:

– Foto i nom real i artístic del grup o cantant i els components;així com data de naixement i país originari.

– Estil de música i instruments que toquen o altres habilitats musicals.

– Explicació dels seus inicis en la música, com es van fer famosos i una breu biografia.

– El nom de tres temes famosos al llarg de la seva carrera i escollir-ne un per escoltar i fer un comentari (si t’agrada musicalment,si t’agrada la lletra…).En el cas del teu grup preferit actual,la teva cançó preferida.

El treball hauria de fer-se a ordinador,amb una extensió d’uns quatre folis en total i no pot fer-se copiant i enganxant d’internet,Heu d’intentar fer el vostre redactat amb paraules i expressions pròpies de la vostra edat.Si algú domina el power point o els editors de video i ho vol fer en aquest format també estaria bé.

PIANO VIRTUAL

BATERIA VIRTUAL

MUSESCORE

Per qui li agradi ballar

O aquesta una mica més complicada

Per qui li agrada cantar

I la versió karaoke.

Per qui li agrada tocar la flauta.Recordeu que podeu baixar la velocitat on diu configuració en el video.El fa es sostingut, però ja el vam aprendre a fer a la peça de Nadal.

Per qui vulgui fer un acompanyament rítmic corporal:

Endavant artistes!

Us deixo la partitura de moonlight shadow perquè pogueu anar practicant des de casa amb la música:

MOONLIGHT SHADOW

Aquesta cançó va ser composada per Mike Olfield, un artista britànic, als anys 80.Us deixo la cançó perquè l’escolteu:

FAME

Aquí teniu el tema principal del musical Fame en una de tantes interpretacions arreu del món:

I el karaoke perquè estudieu a casa:

VOLCANS

Buhos en concert cantant Volcans

La lletra per estudiar-la

I ara en versió karaoke per practicar tot sols: