El fet d’arribar cargols o qualsevol altre cosa dona peu a investigar a la classe i és una font d’aprenentatges ja que els infants es fan preguntes sobre allò que ha arribar a la classe i s’ha d’exprimir al màxim. Partim dels propis interessos i curiositats i estic aprenc a estirar el fil… I així aconseguim que junts creixem i podem continuar somiant. P3
OBJECTIU:
-Descobrir alguns aspectes físics desconeguts del cargol ( menjar, boca, llengua i dents)
–Gaudir del conte El cargol i l’herba de poliol.
-Tenir interès i curiositat per investigar.
METODOLOGIA I ATENCIÓ A LA DIVERSITAT (COMPARTIDA PER A TOTES LES ACTIVITATS PROPOSADES AL PROJECTE DE FI DE CURS):
La mestra gestiona i dinamitza les demandes o informacions que volen treballar els infants, proposant activitats per aprofundir en els aprenentatges.
La mestra proposa temes que poden interessar al grup, pot fer aportacions de la mateixa manera que les fan els infants.
Partir de l’entorn més proper del infant.
En moments puntuals la seva actuació ha d’anar encaminada a desencallar situacions, ha de proporcionar als infants les eines que els permetin trobar la manera de fer-ho per ells mateixos.
Ha de tenir una actitud d’escolta activa per tal de captar totes aquelles aportacions dels infants que poden esdevenir petites històries o projectes.
Ha de gestionar les informacions que generen els projectes.
Establir estratègies que possibilitin la participació i intervenció de tots els infants.
Proposar formats diferents per recollir tot el desenvolupat en els projectes.
Ha d’observar i avaluar el procés dels infants per tal d’ajustar la intervenció.
Fer partícip a la família en el desenvolupament de Projectes i petites històries.
DESCRIPCIÓ DE LES ACTIVITATS:
El primer pas parlem en gran grup dels cargols que han arribar a la classe i amb la conversa trobo els interessos i inquietuds dels infants. Pren nota i deixem la conversa per un altre dia.
Dies posterior exposo la conversa dels cargols per a reprendre i refrescar el que havien dit i així recordar les coses que havíem parlat. Observem que el cargol ha menjat i ha fet caca.
A mida que anem avançant van sorgint més dubtes de la manera de menjar dels cargols, amb la lupa investiguem però no podem assegurar que tenen boca perquè no es veu. I amb l’ajuda de la mestra que va trobar una imatge per Internet on es veia el cargol amb la boca oberta…
Tot això ho vaig recollir per escrit i vaig ensenyar-ho als alumnes un cop acabat totes les investigacions a la pissarra digital.
Per finalitzar vam veure el conte del cargol i l’herba de poliol amb el protagonista a la classe i vaig portar herba de poliol perquè l’oloressin i toquessin. Vam estar parlant una bona estona dels personatges, cantant la cançó, quin personatge els hi va agradar més i per a concloure vaig demanar que fessin o un dibuix ( amb colors, ceres, papers de colors, pintura…), o una figura amb plastilina o fang ( afegint material reciclat:closques de nous, palets de fusta, pedres petites,… i que després pintarien).
- Ø Tot el material que vaig portar per a fer el cargol o qualsevol altre personatge del conte i l’herba de poliol el vaig ficar a dins d’una capsa i entre tots/es vam deduir que hi havia a dins i per a què creien que estava allà dins.
TEMPORALITZACIÓ:
4 sessions
RECURSOS:
Ordinador per les imatges, conte, etc. A la sala gran d’informàtica amb la pantalla gran o pissarra digital per fer el suport visual a les explicacions i poder fer interaccionar els alumnes.
Material per a fer el cargol o qualsevol altre personatge del conte: colors, ceres papers de colors, pintura, pinzells, fulls, plastilina, fang, closques de nous, cacauets, palets petits de fusta, pedres petites, botons, etc.
ORGANITZACIÓ:
A l’aula ordinària per a realitzar les diferents activitats i per veure el gloster (vídeo), l’aula d’informàtica gran amb el suport de la pissarra digital.
