Aquest curs els nens i nenes de 2n hem estudiat el nostre poble: Banyoles, concretament el barri vell. El mes de gener vam fer una sortida i ens vam passejar pels que van ser els primers carrers que hi va haver: vam visitar el monestir, Sta Maria, la Plaça Major…i vam explicar una mica la història de cada un d’aquests indrets tan nostres.
A més a més, ja que estem estudiant el nostre poble, ens hem convertit en DETECTIUS DE LLETRES. Coooooom?Sí! La nostra missió ha estat anar per Banyoles fixant-nos en les lletres dels rètols, cartells, botigues, escoles, carrers i altres establiments per tal de descobrir quina informació ens donen.
Els nens i nenes han potat a l’escola moltes i moltes lletres que han “capturat”. Aquí les hem estudiat a fons i ens hem adonat que les lletres porten molta informació amagada a més a més del que ens diuen quan llegim la paraula tota sola: el color, la forma, la inclinació, la mida….
Ara ja sabem que és molt diferent la informació que ens dóna la següent paraula escrita en diferents tipus de lletres:
BANYOLES
BANYOLES
Banyoles
Tot això és poesia? Doncs sí, tot això pot ser POESIA VISUAL. Nosaltres l’hem definit com una informació que ens arriba amb lletres disfressades, de formes diferents, amb dibuixos, imatges,fotografies, números i símbols, col.locats de maneres diferents.
Hem fet molta feina: hem observat, hem descobert característiques de les lletres, hem fet hipòtesis, les hem copiat, hem disfressat lletres, ens hem inventat noms de botigues….
A més a més, també hem vist diferents poemes visuals i hem après a descobrir que una imatge a vegades sí que val més que mil paraules.