CLUB DE LECTURA

El club de lectura continua reunint-se i gaudint de la saviesa del Petit Príncep.

petitprince

Hem començat a fer la introducció i el text de la representació per els més petits de l’escola (educació infantil i, potser, cicle inicial). I estem pensant algunes de les activitats per fer a l’aula com a treball preparatori, abans de que els nens ho vegin al teatre.

 

 

Celebrem que tenim dues incorporacions al club, la Carmen i la Jessica. Més persones per anar sumant experiències.

Ens tornarem a reunir el dilluns 12 d’abril.

Trobada del CLUB DE LECTURA

“Lo esencial es invisible a los ojos, solo se ve plenamente con el corazón” (El Petit Príncep)

200px-lepetitprinceEstàtua del Petit Príncep al museu que té dedicat a Hakone, Japó

El club de lectura es va reunir el passat dimecres 24 de febrer per la tarda a la sala de l’AMPA. Va ser una bona estona per gaudir, compartint les reflexions i sentiments que ens està generant la relectura del Petit Príncep. Totes les participants coincidim que estem mirant el llibre amb nous ulls i que la història ens està proporcionant noves emocions, noves comprensions. Com que és una lectura comentada en equip el sentiments i les idees s’amplifiquen i multipliquen. També estem ampliant la lectura amb una biografia del seu autor i ens està proporcionant pistes per ampliar la visió. Tenim la impressió que estem gaudint d’una estona amable alhora que enriquim la nostra ment.
I no perdem de vista que el nostre objectiu és traslladar el gust per la lectura als nens i les nenes.
Hem acordat centrar la nostra representació de l’obra en els petits de l’escola (Parvulari, potser també per al Cicle Inicial; demanarem opinió als mestres). A partir d’ara començarem a treballar el contingut de les escenes que reflecteixen el cor del llibre. Pensem en una representació molt visual i interactiva:
– Utilitzarem grans dibuixos sobre llençols penjats en una corda que aniran canviant segons el recorregut de la història.
– Farem servir “la caixa” com a eina per a potenciar la imaginació.
– Compararem com cuida el petit príncep el seu planeta amb els hàbits quotidians dels nens i nenes.
– Farem servir el fanaler com a scketch divertit.
– Hi haurà una narradora que portarà el fill de la història, però hi haurà també representació de situacions.

Propera reunió del CLUB DE LECTURA serà el dimecres 10 de març a les 15 h. a la sala de l’AMPA.


Reunió comissió JORNADA DE JOCS

Resum de les trobades del dilluns 11 de gener i el dilluns 1 de febrer.

 El dilluns 11 de gener es constitueix la comissió organitzadora de la JORNADA DE JOC s’acorden els objectius i la dinàmica de treball:

– Organitzar la jornada de jocs.

– Reunir-se periòdicament per tal de que la primera setmana de març tot estigui preparat.

activitats_estiu1

 

 

 

 

 

 

 

Resum de la reunió del dilluns dia 1 de febrer:

– Proposta de nous jocs per a la gimcana: “bote-bote”, “gallineta cega”, fotografia visual, “el conill de la sort (amb caramels)”, “la lletra”, “peus quiets amb pilotes”, “sodoku”.

– Distintius: gorres per a tots els participants (de cartolina de color verd i logotip AVAC) i també mocadors vermells per a les  mares de la comissió organitzadora de la jornada de jocs, les mateixes s’encarregaran de la confecció i l’escola proporcionarà els materials necessaris.

 Ens tornarem a reunir, el dijous 18 de febrer a les 15 h. a la Biblioteca de l’escola, l’equip de mares amb els mestres Sergio i Mercè, amb  els següents punts a tractar:

1. Concretar i tancar  la gimcana de jocs amb la proposta de nous jocs feta a la reunió del dilluns 1 de febrer.

2. Pensar en la jornada: concretar com fer la rebuda, l’acollida i el descans a l’hora del pati i l’esmorzar.

3. Preparar els materials, si hi ha temps.

jumpsmile1

Membres de la comissió JORNADA DE JOCS: Marta, Natalia, Carmen, Susana, Toñi, Susana, Yolanda, Eva, Rosa, Margarita, Carmen i Mari Ángeles.

Reunió del CLUB DE LECTURA

El propòsit últim d’aquest club és gaudir compartint el gust per la lectura i poder traslladant-lo als nens i nenes. Es parteix de la idea de que la família, pares i  mares, són el principal motor per a la lectura a casa i ajudar a fer nens i nenes lectors.

 Després de valorar diferents propostes per engegar el CLUB DE LECTURA es va decidir, per unanimitat, iniciar la lectura del llibre “El petit príncep” d’ Antoine de Saint Exupéry.

el_petit_princep

Es va comentar també que es podria fer una petita representació per als alumnes.

El dimecres 3 de febrer a les 15 h. varem compartit les idees de major interès del llibre. Tots coincidim que és un llibre que cada cop que el llegim ens diu més coses i que ens fa establir un diàleg amb nosaltres mateixos, un diàleg interior  edificant.  És un llibre per a totes les edats que admet diferents nivells de lectura.

20070914212523-petit-princep

Es tracta d’un llibre molt visual i, per tant, no ens resultarà complicat fer una representació per als alumnes; una per als petits, partint de les primeres imatges del llibre, que potenciï la interacció i la imaginació amb els alumnes. Una altra per als grans, que potenciï la reflexió sobre els sentiments i la condició humana.

Segurament necessitarem l’assessorament dels mestres a l’hora de delimitar el contingut per a cada representació.

No ens plantegem la data per fer les representacions, es tracta d’una tasca per gaudir i compartir el gust per la lectura.

Acordem: tornar a trobar-nos a l’escola el proper dimecres 17 de febrer a les 15 h. (si podem a la biblioteca o bé a la sala de l’AMPA) per continuar compartint impressions sobre el llibre (fins que el Petit Príncep se’n va del Planeta). I també per anar treballant el contingut de la representació d’aquesta part.

Més o menys, anirem quedant els dimecres cada quinze dies.

Esperem anar integrant més participants en el CLUB DE LECTURA. Sempre estem oberts a totes les persones que es vulguin afegir.

bo5Membres actuals del CLUB DE LECTURA: Montse, Encarna, Macarena, Queti, Susana, Toñi, Isa i Eva.

VOLEM SER MÉS GENT! VINE EL  DIMECRES 17 DE FEBRER A LES 15 H.

ACTIVITATS SEGON TRIMESTRE

Espais de trobada escola/família amb el propòsit de millorar la convivència i l’aprenentatge dels nostres alumnes.

 REUNIÓ DE LES COMISSIONS DE TREBALL AVAC

Espais de trobada de famílies i mestres per participar en l’elaboració d’activitats i projectes (jornada de jocs, club de lectura, etc.)

Dilluns 11 de gener de 2010, 15 h.

 CARNESTOLTES

Col·laboració en la confecció de les disfresses de Carnestoltes entre les famílies i l’escola.

Principis de febrer de 2010.

CONSTRUIM LA PAU

La pau es construeix dia a dia. És molt important tenir present a aquelles persones que l’han construit amb èxit. Treballarem un personatge històric i convidarem als alumnes a portar una joguina bèl·lica i bescaviar-la per un regal.

Finals de febrer de 2010.

Les famílies a l’escola (Jornada de jocs)

Viu l’escola per dins. Un dia per gaudir amb els teus fills i filles, amb la resta d’alumnes, de famílies i de mestres de l’escola.

Divendres 26 de març de 2010.

Fotos de la xerrada sobre el futur dels fills

La xerrada sobre el futur dels nostres fills, que es va fer a l’escola fa uns dies,  va resultar molt interessant, hi van assistir un grup de famílies, especialment mares i també alguns mestres de l’escola.

La participació dels nostres convidats va ser molt enriquidora, explicant les seves experiències i records de la seva infantessa i adolescència.

Aquí tenim algunes imatges de la sessió.

xerrada-ex-alumnes09-10-004

 

 

 

 

 

 

 

Els ex-alumnes de l’escola va venir acompanyats de les seves mares, que ens van explicar com van viure a casa l’educació dels seus fills.

xerrada-ex-alumnes09-10-025xerrada-ex-alumnes09-10-024

 

 

 

 

 

 

 

Les anècdotes que ens van explicar ens van mostrar la gran influència que van exercir les seves famílies sobre ells.

xerrada-ex-alumnes09-10-019

 

 

 

 

 

 

 

Tots els assistents van seguir amb molt d’interés tot el que ens anaven explicant.

xerrada-ex-alumnes09-10-018xerrada-ex-alumnes09-10-015

 

 

 

 

 

 

Van haver-hi algunes bromes entre mares i fills que van il·lustrar com vivia la família l’educació dels fills.

xerrada-ex-alumnes09-10-014

 

 

 

 

 

 

 

Tots tres van coincidir en la importància que per a ells va tenir la presència de la seva família darrere d’ells, ajundant-los quan calia, obligant-los, a vegades, a fer els deures de l’escola, donant exemple de dedicació i afecte, respectant les seves decisions a l’hora de triar estudis o carreres esportives.

xerrada-ex-alumnes09-10-012

xerrada-ex-alumnes09-10-009xerrada-ex-alumnes09-10-008xerrada-ex-alumnes09-10-006xerrada-ex-alumnes09-10-005xerrada-ex-alumnes09-10-0041xerrada-ex-alumnes09-10-0021

 

 

 

 

 

 

 

Amb els seu esforç tots tres han arribat allà on volien anar-hi, sense les seves famílies i el seu exemple probablement  no ho haurien aconseguit.

Moltes gràcies a tothom per la vostra presència, a Ainoa, Julián i Moisés,  gràcies especialment a les seves mares, Alfonsi i Pilar,  que ens van acompanyar  i mostrar la importància que té el FER DE MARE (I PARE, que ells conten i molt) DE DEBÓ, amb afecte, però també amb fermesa i disciplina, donant exemple i també reclamant dels fills i filles  el que aquests poden donar de si, en els estudis i en la seva vida personal, que és molt.

La millor recompensa és veure’ls esdevenir persones concients i responsables, protagonistes de les seves vides. Joves  que recorden amb tot l’amor del món com es menjaven, a l’hora del pati, l’entrepà que els havia preparat la seva mare, que s’havia llevat d’hora per fer-ho, o com la mare no el deixava en pau fins que no havia acabat els deures de l’escola i li recordava que havia d’estudiar per a l’examen del dia següent, o la mare que encara pateix perquè la seva feina és difícil i a vegades perillosa, però que és feliç sabent que la seva filla està fent el que de debó vol fer i que amb prou esforç s’ha preparat per aconseguir-ho.

Moltes gràcies!

El jutge de menors Emilio Calatayud

El jutge de menors Emilio Calatayud s’ha fet famós per la seva manera d’afrontar la reeducació dels menors que tenen problemes amb la justícia.

Si voleu saber quina és la seva manera de fer i de pensar cliqueu a aquests enllaços:

Primera part

Segona part

Altre: Decàleg per formar un jove delinqüent

QUÈ SERAN DE GRANS ELS MEUS FILLS?

 

quesera_1 

 

 

 

 

 

 

El proper divendres 4 de desembre, a les 15 h., hi haurà una xerrada molt especial al teatre de l’escola.

El tema de la mateixa es centra en el futur professional dels nens i les nenes que ara estan a l’escola.

Comptarem amb la presència de tres antics alumnes del nostre centre, ells ens explicaran les seves experiències com a estudiants, quina és la seva vida professional actual i quin paper van jugar les seves famílies per ajudar-los a arribar on són ara.

Aquests convidats especials són:

– Ainoa de Juan, criminòloga.

– Moisés Hurtado, futbolista i periodista.

– Julián Lafuente, psicòleg i màster en Recursos Humans.

Tots ells han viscut i han estudiat a Badia del Vallès.

No us ho perdeu, tres experiències interessants que ens poden donar pistes de què hem de fer per afavorir l’èxit escolar i professional dels nostres fills i filles.