L’entrevista

Continuem estudiant els gèneres periodístics, durant el tema 5 estudiarem l’entrevista.

Resultado de imagen de l'entrevista

Per començar, pensem algunes preguntes que formularíem a exalumnes de l’escola si els haguéssim d’entrevistar.

Sigueu originals i divertits en la formulació de les preguntes! Recordeu que poden focalitzar-se en informació, opinió i personalitat.

 

 

 

Publicat dins de 3r ESO, General | 12 comentaris

La càpsula del temps!

Resultat d'imatges de cofre del temps

Resultat d'imatges de cofre del tiempo

Els alumnes de 2n d’ESO hem treballat el text predictiu a la unitat 4. Quina millor manera de practicar-ho que amb nosaltres mateixos! Farem una predicció sobre la nostra vida quan acabem l’ESO.

Ens haurem d’escriure una carta a nosaltres mateixos en dos anys fent una predicció personal sobre allò que haurem fet, com serem, què seguirem volent o haurem canviat d’intenció, què voldrem en aquell moment… i una predicció de la societat. Aquesta haurà canviat molt? Seguiran els mateixos personatges o hauran canviat? Quina serà la moda, música, tecnologia en dos anys?

  • Recordeu per escriure el text:

Respecteu l’estructura de la carta

Vigileu la presentació i l’ortografia

Utilitzeu les característiques pròpies del text predictiu:

  • Verbs en futur i en condicional “seré”, “hauré aprovat”, “seria”, “tindria”…
  • Adverbis de DUBTE: potser, probablement, possiblement…
  • Enllaços de condició: si, en cas que, mentre que…

S’haurà d’entregar escrita a mà a la professora dimecres 22/02/2017

Les tancarem en un sobre i les ficarem en un cofre que suportarà el pas del temps. En acabar 4t d’ESO el podreu obrir i llegir les vostres prediccions per comprovar si s’han acomplert! 

Sigueu valents/es i parleu-li al vostre “jo” del futur! Som-hi! 

Publicat dins de 2n ESO, General | Deixa un comentari

L’artista modernista

Resultat d'imatges de modernisme

Imatge relacionada

Durant el tema 4 estudiem El modernisme literari. En aquest període és important la concepció que es té de l‘artista. L’artista modernista es considera un ésser per sobre de la resta de la població, un profeta excepcional que amb el seu art pot transformar la societat. 

Creieu que l’art ha de servir per a fer crítiques i millorar la societat o només ha de ser un culte a la bellesa (“art per l’art”)?

Argumenteu la vostra resposta (màxim 120 paraules)

lliurament: 06 de març de 2018

Publicat dins de 4t ESO, General | 26 comentaris

Resultado de imagen de 7 vidas gato

Expresseu el vostre punt de vista sobre la següent afirmació (màxim 40 paraules).

“Hi ha paraules que, com els gats, tenen set vides.” Josep Maria Espinàs

Recordeu utilitzar un llenguatge formal, connectors per lligar les idees i atenció a les faltes d’ortografia! Sigueu creatius i argumenteu de manera convincent! 

Publicat dins de General, La veu de 4at | 27 comentaris

El narrador múltiple

Entre los tipos de narradores, detaca uno excepcional: el narrador múltiple (diferentes narradores, de tipo interno, que ofrezcan múltiples puntos de vista). Se pueden relatar:

  • hechos independientes
  • mismos hechos desde un enfoque personal y que ofrezcan diferentes interpretaciones

Resultat d'imatges de narrador múltiple

En clase los alumnos de 2n han realizado un ejercicio de narrativa para practicar el narrador múltiple: contar un mismo suceso desde diferentes punto de vista (un anciano/a, un adolescente, un adulto, un niño/a…). Aquellos que queráis compartir vuestra historia, dejad “múltiples” comentarios. ¡Ánimo!

Resultat d'imatges de ladrón

Publicat dins de 2n ESO, General | Deixa un comentari

LOS MICRORRELATOS

Los estudiantes de 2n de ESO hemos estudiado los diferentes narradores que un texto puede tener.

Recordamos que el narrador es la voz que adopta un autor para contar unos hechos, describir situaciones, personajes y lugares e introducir diálogos.

El narrador puede ser:

  • Interno
    • Protoganista
    • Secundario
  • Externo
    • Objetivo
    • Omnisciente

Los microrrelatos son narraciones muy breves. Se caracterizan por el lenguaje muy concreto y finales muy abiertos que buscan la intervención del lector.

Uno de los microrrelatos más conocido es el Augusto Monterroso, El Dinosaurio:

“Cuando despertó, el dinosaurio todavía estaba allí”.

Resultat d'imatges de el dinosaurio, monterroso

Escribe otro microrrelato (140 caracteres) que desarrolle esta historia. 

Publicat dins de 2n ESO, General | 22 comentaris

Omplim la panxa! Les videoreceptes

El grup de 1r d’ESO hem de cuidar la nostra alimentació. Començarem l’any 2017 amb una dieta saludable, elaborant unes originals i creatives amanides!

Per saber com hem de preparar-les, muntarem unes videoreceptes!

Salut i a parar la taula!

VIDEORECEPTA

Data de lliurament: divendres, dia 27 de gener de 2017

El treball consisteix en la presentació de:

  • Un fitxer de video amb la videorecepta
  • Un dossier escrit a ordinador (lletra 12, Arial, espai 1,5) que ha d’incloure:

 

  • PORTADA
    • TÍTOL
    • NOM DELS INTEGRANTS DEL GRUP
    • DATA
    • CURS
    • PROFESSORA
  • STORYBOARD:
    • SIS VINYETES ON APAREGUIN LES PRINCIPALS IMATGES DE LA RECEPTA
  • GUIÓ LITERARI:
    • RESUM DEL TEXT QUE HEU DE DIR.
    • S’HAN D’INCLOURE EL PASSOS DE LA RECEPTA, ÉS A DIR, UN TEXT INSTRUCTIU, RECEPTA.
  • GUIÓ TÈCNIC:
    • ANGLES:
    • MOVIMENTS DE CÀMERA:
    • TRANSICIONS:
    • BANDA SONORA:

Sigueu el més originals i creatius possibles! I com sempre, vigileu la presentació i l’ortografia! Ànims!

Publicat dins de 1r ESO | Deixa un comentari

La tardor és sinònima de terror

descarga

American Gothic (1930)

Tal com proposàvem per treballar el text narratiu, quines històries podem inventar mitjançant la visualització d’una imatge? Poder a la imaginació! Sigueu creatius!

Escriviu un text de 10 línies amb el que us suggereixi aquesta imatge. Recordeu:

  • separeu en paràgrafs
  • organitzeu els fets i les parts (plantejament, nus i desenllaç)
  • Afegiu-hi misteri
  • Descriviu els personatges
  • Penseu en un lloc i un temps
  • Penseu quin serà el narrador (intern o extern)
  • Reviseu l’ortografia

 

Publicat dins de 2n ESO 17-18, General | 7 comentaris

L’àmplia vida de les paraules

“Dubto sovint de la meva interpretació d’una paraula o d’una expressió. Perquè he après que una llengua és plena de sorpreses i de matisos. Hi ha paraules que, com els gats, tenen set vides. I per això convé –abans d’esgarrifar-nos– ser prudents, perquè mai en sabem prou.” Josep Maria Espinàs, El Periòdico

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Litera

Omplim les paraules de vida. Tatem-les, recordem-les, cantem-les. Fem que sonin i que ens transmetin. Diguem la nostra! 🙂

Publicat dins de General | Deixa un comentari