La pissarra Promethean

Power Point que ens dona les primeres pautes per a aconseguir treballar amb la pissarra promethean.

Aquesta va ser la classe que vam donar el dia 30 de gener.

Piqueu a la imatge i podreu accedir a la ppt pissarra promethean

La pissarra Interwrite

Imatge de la pissarra
La primera feina que hem de fer és endollar els cables tant a la pissarra com a l’ordinador, tal com es pot veure a la imatge: un cable és el del corrent de la pissarra i l’altre és l’USB que es connectarà a l’ordinador, si pot ser a la part posterior de la màquina (solen ser USB’s d’alta velocitat).

Engegar la pissarra i tot seguit el que s’ha de fer és posar en funcionament el programa interactiu, que ens permet interrelacionar la pissarra amb la màquina. Es pica dues vegades a sobre de la icona interwriterd’interwriter per configurar-la, en aquest cas calibrar-la.

Marquem a sobre de les marques que ens van sortint a sobre de la pantalla fins que ens quedi ben calibrada. És important que la imatge estigui a dintre de l’enquadrament que hi ha als 4 vertex.

Si veiem que no podem calibrar la pissarra, aturarem la pissarra i la tonarem a engegar. Ara ja funciona, a partir del momenten en que es detecta laUSB.

Ara ja podem engegar la forma interactiva del softaware.

veiem que no podem calibrar la pissarra, aturarem la pissarra i la tonarem a engegar. Ara ja funciona, a partir del momenten en que es detecta laUSB.Ara ja podem engegar la forma interactiva del softaware.

finestra

ICONES 3

És interesant la creació de vídeo del que es fa a la pantalla, com el següent, inseratat a dintre d’una taula i afegit amb la icona de vídeo que ens permet la barra d’icones.

Download link

Classe del 16 de gener

A la classe anterior no ens va donar temps de recordar com afegir fotografies al nostre bloc. A més hi ha d’altres formes de fer-ho, com per exemple, tenir un espai a un servidor, deixar la fotografia i posteriorment afegir la URL. Per a veure com es pot fer aneu a la pàgina Inserir fotogrames.

Nosaltres disposem de dos espais: el de la xtec i el servidor del nostre centre. De moment el més fiable és el de la xtec, però aviat també ho serà el nostre.

Hi han diversos programes que ens ho permet treballar, els que utilitzarem nosaltres són el que ens proporciona l’edu365 com a carpetes de l’escriptori, l’explorador de windows i el FileZilla, programa gratuit que ens podem descarregar de Softcatalà i tenir-ho al nostre PenDrive configurat per a utilitzar, donat que ocupa molt poc.

Presentació de les posibilitats que ens pot oferir la utilització de les pissarres digitals. Veurem la pissarra digital que tenim a l’aula. Disposem  d’una pissarra Interwriter i dues pissares Pormetean. Aquestes les veurem la semana vinent.

Classe del 9 de gener

Podem accedir a la nostra carpeta de la intranet amb el programa “Exporador de Windows” per a incloure i/o extreure els arxius. La contrasenya és la que us proporciono complementàriament a la classe.

Revisem una mica la nostra intranet, recordem que és el mitjà de comunicació que es podria tenir al centre, sempre que s’utilitzi.

Treballem amb el programa Imagination 7.0, suposo que aquesta vegada no ens donarà cap problema. Creem els esquemes o mapes conceptuals que volguem i els convertim a format jpg. Recordem que el podem desar al nostre espai personal i després baixar-lo des de casa i intal·lar-lo al nostre ordinador.

Anem al bloc i desenvolupem-lo tot afegint vídeos i fotografies. Anem configuran-lo.

Pensem que hem d’anar muntant material per a treballar a partir de la setmana vinent amb les pissarres digitals.

Treballar amb el gmail i tots els seus complements.

Classe del 19 de desembre

Pincipalment vam treballar 3 aspectes:

  • Les carpetes personals al nostre servidor. Cada professor dispossarà d’una contrasenya per a la utilització d’un espai d’ftp tant a dintre del centre com a fora d’ell.
  • Utilització del gmail:
    • Tornar a crear un correo
    • Complement igoogle, pàgina configurada pel propietari amb petits programes integrats escollits a l’àrea de sel·lecció, tals com: calendari, bloc de notes, google map, temperatures, etc.
    • Convidar a fer un xat personal
  • Instal·lació i utilització del programa de creació de gràfiques i mapes conceptuals Imagineixons 7.

De fet el que es volia fer era el que ens mosta el següent esquema.

Esquema de treball
Classe 19-12-07

Blocs i Quaderns Virtuals

Utilització dels blocs per a presentar documents, textos i crear dreceres per poder accedir a altres blocs, pàgines web o web qüest.

He mostrat amb el nostre portal aquestes possibilitats. Ens queda pendent veure com ho fem, com afegim text, imatges i videos. Com podem configurar per a que els alumnes, previament registrats ens puguin enviar comentaris o treballs de la feina que se’ls hi hagi encomenat.

També hem vist com s’accedeix al portal dels Quaderns Virtuals. Posteriorment hem entrat a la intranet per seleccionar una

Primeres passes per la intranet

Els inicis per utilitzar la intranet del centre

1. Canviar la contrasenya

o Canviar la contrasenya inicial. Per a poder-ho fer,primer caldria que anéssiu a la barra de control principal de la pàgina i clicar a sobre de el meu compte.

o Tot seguit prémer la frase informació personal.

o Si voleu podeu afegir informacions, encara que la més important és el canvi de contrasenya, que està situat a baix de tot. Fiqueu una que utilitzeu de forma usual.

o Si us oblideu, comuniqueu-m’ho .

2. Enviar-me un correu personal per fer un seguiment de la intranet i el seu funcionament.

o Accediu des de la barra principal a la paraula correu

o Tot seguit premeu a enviar un missatge:

1. a: nom de l’usuari (inicial del nom) + (cognom) josep martinez seria jmartinez sense majúscules ni accents. Jo joc Francisco López, i em queda com flopez

Potser que a algú li toqui un número al final del nom d’usuari si en coincideixen dues persones.

2. Tema: tema que tractareu, mireu d’omplir-lo sempre

Podeu afegir la icona que us agradi, si marqueu una us quedarà a l’inici del document. Si l’arrossegueu veureu que la podreu deixar com si fos una part més del text.

Podeu modificar el format de la lletra, del paràgraf, incloure símbols, etc. amb el quadre d’estils i formes.

o Ara podeu trametre el missatge tot picant a sobre de la paraula tramet

o Veureu que ens dona informació quan s’ha enviat, si s’ha llegit el missatge i en quina data i hora.

Ara, per a tornar a estar a la pàgina d’inici sols heu d’anar a la barra principal i picar a sobre de inici

3. Una bona eina és el fòrum,

que podrem escollir des de dos llocs diferents: des de la barra principal o des de el bloc menú, situat a la columna de la esquerra.

o Si escollim un dels fòrums (des de la esquerra o la dreta de la taula) entrarem a la qüestió a tractar, que poden ser diferents o es pot crear una de nova.

o Si es vol contestar a la que ja hi és, sols hem de picar al tema central, en blau.

o Tot seguit podrem veure els diferents comentaris que es fan, llegir-los i escriure uns altres.

o Si el que volem és crear un de nou, sols hem de marcar la frase en blau, situada a la part superior, envia un missatge nou.

o Escrivim de forma semblant que amb el correu, però sense un destinatari concret. Hi participa tot hom que vol o sols aquells que en tenen el permís assignat.

4. Una altra eina que haurem d’utilitzar assíduament serà el tauler,

pot servir per donar informacions diverses, convocar reunions, etc. Té una data d’inici i una data de fi de la presentació de la informació. Es pot escollir qui el rebrà, ficar un enllaç, adjuntar un fitxer informatiu per a descarregar o guardar i, molt importat, es pot permetre afegir comentaris, si la persona que el fica així ho desitja.

Si aneu al tauler, a dintre del bloc menú, hi ha ficat un accés directe al curs de la intranet en línia. Concretament als mòduls més funcionals i d’utilitat directa. Una altres forma d’accedir és a través de –titulars– que surt a la barra de la dreta i també podrem accedir a través de –temes del tauler– .

 

Que i vagi de gust i bona feina.

Temporització del curs TIC

Continguts:

  • Utilització del maquinari que hi ha al centre: canons, escaners, pissarres digitals ( fixa i mòbil)
  • Com utilitzar les carpetes dels alumnes, situats al segon servidor del centre com a eina d’emmagatzemar.
  • Creació de Qüestionaris Virtuals
  • Us didàctic de programari educatiu


Temporització

  • Utilització de la Intranet………………………………………………………………….. 2 ½ h

Entrada i canvi de contrasenya…………………….. ½ h

Primeres passes

Enviar-me un correu…………………………………….. ½ h

Enviar un correu als companys

Veure les 3 formes de conèixer el nom del usuaris

Nom + cognm

Al bloc inferior esquerra, els que hi ha connectats

Anar al menú i demanar usuaris, veure a la part superior els diferents grup als que es pertany o tots.


Veure el calendari……………………………………………. ½ h

Personal………………………………

De sortides …………………………

De reunions………………………..

Veure Calendari escolar………………………………..

Crear calendari en jpg i desar en jpg……..

Fer un comentari als forum TIC…………….. ½ h

Hi han 4 forums, fer un a cada………………..

Crear un forum nou……………………………….. ½ h

  • Word………………………………………………………………………………………………….. 2h.

Formularis…………………………………………….. 1 h

Utilització del tabulador al regle…………….. ¼ h

Fer taules i modificar-les……………………….. ½ h

  • Videoteca a internet……………………………………………………………………………1 ½ h

Gestió dels vídeos………………………………….. ½ h

Programa Realtec, instal·lació………………….½ h

Escollir alguns vídeos……………………………….½ h

Instal·lar el Google pack…………………………..¼ h

  • Funcions …………………………………………………………………………………………….¾ h

Afegir avaries a la intrnet………………………..¼ h.

Afegir notes de substitucions i gua…………..¼ h

Manteniment ………………………………………….¼ h

  • Reserves ……………………………………………………………………………………………1/2 h

Aula Informàtica 1 i 2……………………………………….¼ h

Biblioteca …………………………………………………………¼ h

  • Creació d’un bloc a la xtec …………………………………………………………………2 h

Perfil………………………………………………………………..¼ h

Preferències…………………………………………………….

Fer els primers escrits……………………………………..½ h

Configuració…………………………………………………….½ h

Afegir dreceres………………………………………………..

  • Portal d’EDU365……………………………………………………………………………….1 h

Diccionaris………………………………………………………

Diccionaris il·lustrats ……………………………………..

Enciclopèdies …………………………………………………

Conjugadors……………………………………………………

El cos humà……………………………………………………

Com funcionen les coses…………………………………

Calculadora Wiris…………………………………………..

Taula periòdica …………………………………………….

Mapes ………………………………………………………….

  • Esquemes amb Inspireixon……………………………………………………………….1 ½ h

Fer un esquema………………………………………….½ h.

Tipus d’esquemes……………………………………….½ h.

Exportar a jpg, gif……………………………………….¼ h

Insertar a documents…………………………………¼ h

  • Quaderns virtuals……………………………………………………………………………..1 ½ h

Veure el material que hi ha………………………..½ h

Veure com crear-lo amb alumnes………………½ h

Control del contingut………………………………….½ h

  • Crear Quaderns virtuals ……………………………………………………………………1 ½ h
  • Carpetes personals treball per ftp ……………………………………………………..1 h——–
  • Web qüest—-

——–

——–

——–

  • GMAIL———-

——–

——–

——–

  • Instal·lar un portàtil a les pantalles——-

——–

——–

——–

  • Utilització de les pissarres digitals———

——–

——–

——–

  • ——————

——–

——–

——–

APLICACIONS PRÀCTIQUES

  • Preparar material per a les classes —Projectes

Socials ……………………………..

Experimetals……………………

Tecnologia……………………….

Matemàtiques………………….

Anglès……………………………..

Francès……………………………

Educació Física………………..

Visual i plàstica……………….

Música…………………………….

Experimentals……………….

Psicopedagogia……………….

Català……………………………..

Castellà…………………………..