Estimadíssims i estimidíssimes alumnes,
Des d’aquí us envio una gran abraçada i la meva felicitació de Nadal:
Cristina
Estimadíssims i estimidíssimes alumnes,
Des d’aquí us envio una gran abraçada i la meva felicitació de Nadal:
Cristina
L’alumnat de cicle mitjà ha estat treballant el text predictiu.
Després d’analitzar diferents textos i davant d’aquest mapa del temps han elaborat la seva predicció.
Si cliqueu AQUÍ la podreu veure.
El material de base 10 ens ajuda a repassar la numeració:
Els nens i nenes de l’Aula Petita treballen la lectoescriptura manipulativament:
L’alumnat del Cicle Superior de l’Aula Petita ha elaborat una presentació de l’escola des del seu Classroom.
Abans, però han fet un guió, les fotografies i el muntatge.
Si quicleu AQUÍ veureu un exemple.
La Consciència Fonològica és l’habilitat per percebre i sentir els sons que formen les paraules i poder “jugar” amb ells, manipular-los.
Desenvolupar la Consciència Fonològica és un procés previ al d’ensenyar la correspondència so-grafia; és a dir, que cal que l’infant percebi els sons (fonemes) de què consten les paraules abans de conèixer les grafies (grafemes), que són els símbols que els representen per escrit.
Per això a l’Aula Petita l’hem treballat amb diferents activitats i jocs.
PAPIMÀ
Busquem determinades síl·labes en les paraules.
BUSQUEM I RETALLEM IMATGES AMB UN SO DETERMINAT
L’OCA SIL·LÀBICA
Identifiquem el nombre de síl·labes de diferents paraules.
QUÈ HI POSEM AL CISTELL?
Identificar el so inicial d’una paraula.
CADA COSA AL SEU LLOC
Trobar l’objecte que representa una paraula.
Voldria recordar que són pocs els infants que dominen el coneixement del codi (CF, correspondència so-grafia) en finalitzar P5. Aquest és un aprenentatge que es pot allargar durant tot el cicle inicial (amb la fluïdesa lectora) sense que això representi un retard ni calgui crear alarmes innecessàries a les famílies ni als nens/es en concret.
Aquestes primeres setmanes ens hem retrobat. Per això, primer hem fet una sèrie de jocs per comunicar els nostres desitjos: l’avió de paper i les cadires.
En el joc de l’avió de paper hem expressat el que volíem que els nostres companys i companyes ens preguntessin. I en el joc de les cadires hem comunicat tot allò que ens agrada.
També hem fet una banderola de presentació i bons propòsits.
A Cicle Superior i Mitjà estem repassant el correu electrònic i fent activitats del classroom.
Al Cicle Inicial hem començat activitats d’atenció i lectoescriptura.
Estimats alumnes,
Quines ganes de tornar-vos a veure!!! Segur que haureu crescut molt i vindreu amb molta il·lusió.
Us presento el nou blog de l’Aula Petita que, de mica en mica, anirem omplint amb les activitats que farem a partir d’aquest curs. Ja veureu que bé ho passarem!
De totes maneres, si voleu recordar l’antic blog podeu anar a: http://aulapcalmaiol.blogspot.com/
També, hi ha una altra novetat: el classroom. Aquí penjarem propostes per a Cicle Mitjà i Superior per a què les feu des de casa. A poc a poc, tots junts ho anirem aprenent.
Us desitjo a tots i a totes un bon inici de curs, ple d’entusiasme, alegria i màgia.
Cristina