Guia didàctica
– Títol de la programació
LET’S SPEAK ENGLISH!
– Nivell educatiu al qual s’adreça
3r i 4t de primària
Aquest bloc vol ser un complement a l’aula de l’assignatura complementària “Speak”.
OBJECTIUS DIDÀCTICS
1. Desenvolupar l’interès i fer que els infants gaudeixin de l’aprenentatge de la llengua estrangera en un ambient divertit i lúdic.
2. Comprendre missatges orals senzills relatius a objectes, situacions i esdeveniments propers i coneguts i respondre-hi.
3. Desenvolupar la creativitat i la imaginació dels infants perquè siguin capaços de comunicar-se dins l’aula, ja sigui amb respostes verbals o no verbals, adoptant una actitud de respecte cap als altres.
4. Mostrar confiança amb la pròpia capacitat per aprendre una llengua estrangera, mitjançant la lectura de textos adequats al seu nivell.
6. Identificar i reproduir els sons específics de la llengua estrangera així com els aspectes d’entonació, ritme, pronunciació i accentuació.
7.Usar les tecnologies de la informació i la comunicació per desenvolupar i reforçar l’aprenentatge.
Continguts
Expressions de salutació i presentació: good morning, hello, goodbye, good afternoon, good evening, good night, good morning, how are you?, I’m fine, thank you, What’s your name, my name is.
Aprenentatge dels nombres fins al 100., tant oral com escrits.
Accions: can/can’t, play football, play tennis, play basketball, run, swim, skateboard, do gymnastics, ride a bike, do judo, rollerblade.
Expressions de temps: It’s _ o’clock, It’s quarter to, It’s half past
Expressions de donar direccions: turn left/right, go straight on, walk around
Verbs: to be, to have, present simple, going to for future plans, present contiunous
COMPETÈNCIES
Bàsiques
1- Competència comunicativa lingüística i audiovisual
2- Tractament de la informació i competència digital
3- Competència d’aprendre a aprendre
4- Competència d’autonomia i iniciativa personal
Àmbit Digital
1- Instruments i aplicacions
– Utilitzar les funcions bàsiques de les aplicacions d’edició de textos, tractament de dades numèriques i presentacions multimèdia.
– Utilitzar programes i aplicacions de creació de dibuix i edició d’imatge fixa, so i imatge en moviment.
2. Tractament de la informació i organització dels entorns digitals de treball
– Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals.
3. Comunicació interpersonal i col·laboració
– Realitzar activitats en grup utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·laboratiu.
– Realitzar comunicacions i publicacions digitals.
4. Hàbits, civisme i identitat digital
– Desenvolupar hàbits d’ús saludable de la tecnologia.
– Actuar de forma crítica, prudent i responsable en l’ús de les TIC, considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat i d’identitat digital.
– Criteris i sistema d’avaluació
Mostrar comprensió d’instruccions orals senzilles, mitjançant respostes verbals i no verbals en una situació concreta a l’aula.
Participar en intercanvis orals breus, relatius a situacions i temes que es treballen en les activitats proposades.
Emprar les possibilitats que ens ofereixen les noves tecnologies per reforçar l’aprenentatge. Aquest criteri pretén avaluar el coneixement de l’ordinador i la seva utilització com a recurs didàctic a l’aprenentatge de llengües estrangeres.
Avaluació
En la valoracio de les activitats es tindran en compte aquests aspectes:
Mostrar interès per aprendre l’anglès.
Mostrar interès per aprendre i millorar.
Bona disposició per participar i seguir instruccions
Repassar i reflexionar sobre el propi aprenentatge.
Apreciar el treball en grup com a forma d’enriquiment personal.
Gaudir fent servir les noves tecnologies per repassar i ampliar allò que han après a l’activitat.
Mostrar una actitud positiva envers la pròpia capacitat per participar a les activitats de classe.
