Vols saber més sobre Darwin?

Els nois i les noies de cinqué hem fet unes presentacions sobre la vida de Darwin. Ens ha costat però ha sortit molt bé, fins i tot hi ha alguna pàgina en anglès!
Les voleu veure?

Publicat dins de Cicle superior, Darwin | Deixa un comentari

JA SABEM RECICLAR

Avui a les classes de primer i segon hem tingut una visita:

Ha vingut la RECICLETA i ens ha explicat un conte i hem après a reciclar.

Ara sabem que el PAPER l’hem de posar al contenidor BLAU.

Els ENVASOS I LLAUNES al de color GROC.

Al de color VERD posem el VIDRE.

Les RESTES DE MENJAR les posem al contenidor de color MARRÓ.

Publicat dins de Cicle inicial | Etiquetat com a | Deixa un comentari

COL·LECCIONS DE PETXINES

A l’escola, al cicle inicial, també fem col·leccions com en DARWIN.

Si mireu les fotos veureu com les vam observar.

N´hi ha de grans,mitjanes i petites. També de blanques i de color. Algunes són rugoses i d’altres llises.

Publicat dins de Cicle inicial, Darwin | Deixa un comentari

LA LLUM ENS JUGA MALES PASSADES

Ja feia dies que a l’aula de ciències feiem experiments amb la llum i els colors. Vem veure en una pel.lícula, que si la llum creuava una “piràmide” de vidre, sortien els colors de l’arc de Sant Martí.
El dimarts va ser diferent. Quan vem entrar a l’aula vem trobar que hi havia uns gots plens d’aigua i una canya de beure a dins.

. La canya semblava trecada, just per allà on arribava l’aigua.
. La canya es veia més gruixuda dins de l’aigua que per fora.
. Si posaves la canya ben recta “perpendicular” dins l’aigua tot això no passava.
. Si tréiem l’aigua del got, tot això no ho observàvem.

Tots plegats vem intentar fer una hipòtesi de perquè passava:

” Sembla que la llum quan va per dins l’aigua, no pot còrrer tant com per fora i xoca amb l’aigua i aquesta la frena”.

Publicat dins de General | 2 comentaris

Les girafes de Darwin

Els nens i nenes de cicle mitjà, vem anar a veure un espectacle de titelles a la Universitat de Barcelona. Es tractava de conéixer uns dels animals dels que es va fer amic en Charles Darwin en el viatge que va fer amb el vaixell Beagle: les girafes.
El més curiós de tot, és que totes no eren iguals, n’hi havien amb el coll llarg i altres amb el coll curt.
Les més nombroses eren les que tenien el coll llarg.
Sabeu per què?
En Darwin va fer les seves hipòtesis…
sel.lecció natural? Adaptació al medi?
A nosaltres ens van agradar tant , que vem fer una maqueta.
Mireu les fotos!!

Publicat dins de Cicle mitjà, Darwin | 1 comentari

L’ HERBARI : una col.lecció de fulles

Hem aprofitat la sortida al Jardí Botànic, que vam fer primer i segon, i hem recollit fulles que vàrem trobar pel camí, pel carrer i al pati de l’escola.

Ara les hem enganxat juntes i hem fet un herbari que ens agrada molt.

Mira’l i digues què et sembla.

Classe de les Mones (1r)  i els Gats (2n.)

Publicat dins de Cicle inicial, Darwin | Deixa un comentari

OBSERVEM UN OU DE GALLINA

L’ou és la cèl.lula més gran que es coneix, és un ovul d’ocell femella i conté les substàncies de reserva per alimentar el futur embrió que es formarà en el cas que sigui fecundat pel mascle. Els que nosaltres mengem són ous no fecundats.

Què necessitem?

  • un ou de gallina dur (bullit)
  • un ou de gallina fresc
  • dues safates
  • pinces
  • un ganivet de punta rodona
  • lupa binocular

Com ho hem fet ?

  1. Hem observat la closca dels dos ous , que és la capa protectora , i exteriorment no es diferencien. Hem sacsejat els dos ous i hem escoltat el soroll que fan, llavors hem esbrinat quin era l’ou dur i l’ou fresc, ja que l’ou fresc fa soroll i el dur no en fa.

Observació de l’ou fresc

  1. Hem trencat la closca de l’ou fresc i n’hem abocat el contingut a la safata. Llavors ens hem adonat que entre la closca i el contingut hi havia una cambra d’aire, que serviria a l’embrió per a respirar. També hem separat amb les pinces la fina membrana que protegeix l’interior de l’ou.
  2. Després  hem observat el rovell i la clara i les seves diferències de color i textura.
  3. En acabar hem observat tot amb la lupa binocular.

Observació de l’ou dur

  1. Amb l’ajuda de les pinces hem tret la closca de l’ou dur, també hem pogut observat la cambra d’aire que hi ha entre la closca i la clara.
  2. Amb el ganivet hem partit l’ou en vertical per tal d’observar el rovell i la clara.
  3. Hem comprobat les diferències entre l’ou dur i l’ou fresc i després ho hem mirat amb la lupa binocular.
Publicat dins de Cicle superior | 1 comentari

Fem col.leccions a Parvulari

Els nens i nenes de Parvulari hem après moltes coses de la vida de Darwin, dels seu viatge amb el Beagle i de totes les coses que va investigar.

Hem estat llegint molts llibres de Darwin que teniem a l’aula de ciències. També hem estat mirant moltes vegades una presentació a la pantalla on sortien molts dels dibuixos que ell feia de tot el que veia i recollia per les seves col.leccions.

A les classe hem fet també unes col.leccions.

A Pàrvuls 4 anys hem recollit plomes dels pati, del carrer… les hem observat, classificat … i després les hem dibuixat amb molts detalls.

Pàrvuls 5 anys ha fet una col.lecció de fulles recollides al pati, al parc Villa Amèlia … i les ha prensat fent servir la premsa de l’aula de ciències, després també les han dibuixat.

Publicat dins de Darwin, Infantil | Deixa un comentari

LA TERRA

Els nens i les nenes de 6è hem estat treballant en diferents grups les diferents esferes del nostre planeta: LA TERRA.

Els grups han treballat:

  • La geoesfera
  • La hidrosfera
  • L’atmosfera 
  • La biosfera

Tant de temps treballant la Terra ens ha fet estimar-la encara més i prendre consciència de que cal tenir-ne cura.

Per acabar la feina hem vist la pel·lícula Wall-e.

Fes un comentari a aquest article i explica com pots relacionar el que has aprés amb el treball de la terra i la pel·lícula que has vist.

Publicat dins de Cicle superior | 5 comentaris

FEM UN FORMIGUER

Què volem saber

Els alumnes de la classe de cinquè volem saber com treballen les formigues.

Materials utilitzats

– Un formiguer de gel.

– Pots amb lupa.

– Lupes.

-Formigues.

Com ho hem fet

Primer de tot hem anat a buscar les formigues al pati de l’escola i les hem posat en els pots amb lupa.

Després hem pujat a a l’aula de ciències i hem obert el formiguer de gel, seguidament hem fet quatre foradets en el gel per tal d’ajudar a les formigues.

A continuació hem ficat les formigues.

Després hem estat observant el seu comportament amb lupes per veure-ho millor.

Conclusions

El primer dia les formigues van fer com una reunió , es van ficar totes juntes i semblava que es comunicaven amb les antenes, al cap d’una estona es van començar a moure pel formiguer, es veu que ja s’havien organitzat i algunes ja començaren a excavar.

Al cap d’una setmana les formigues ja havien excavan uns túnels, al cap de dues setmanes els túnels eren més llargs i alguns es comuniquen entre sí.

Les formigues no paren de treballar,  tot i que algunes han mort, les que queden continuen treballant al cap d’un mes i una setmana.

Publicat dins de animals, Cicle superior | 2 comentaris