2a SESSIÓ (17 D’OCTUBRE 2007)
ADRECES DE PÀGINES WEBS
1.2.OpenOffice.org Impress
http://jasper.xtec.net:7451/cdweb/dades/actu/actual_matform/materials/dc36_dd36/dc36.pdf
pags. 51- 56
http://jasper.xtec.net:7451/cdweb/dades/actu/actual_matform/materials/dc36_dd36/dd36.pdf
pags 77- 81
http://jasper.xtec.net:7451/cdweb/explora.jsp?path=actu/actual_matform/materials/dc36_dd36/fitxers
Fitxers de les pràctiques
1.3.Quaderns Virtuals, aprenentatge i avaluació en xarxa
Pràctica 1
- Estàndard. Aparença per defecte.
- Infantil. Aparença per a quaderns de primària, amb un disseny més visual.
- Formal. Aparença més seriosa.
Els elements principals d’un Quadern
La primera pantalla que vegeu quan accediu a un Quadern Virtual, com ara el de http://clic.xtec.cat/qv_biblio/act.jsp?activity_id=2 us dóna la informació següent:
La línia del logotip de Quaderns Virtuals informa del nom del Quadern, en aquest cas, “Nombres i hores”; també proporciona en alguns casos més informació il·lustrativa del contingut del Quadern. A la part central es troba la columna dels Fulls que informa del nombre i nom dels fulls que conté aquest Quadern: 8, en aquest cas. Si visualitzeu el Quadern dins d’una plataforma educativa, com ara el Moodle, a més de la informació anterior també apareixerà la següent: * De cada full s’informa de l’Estat (Iniciat, Lliurat i/o Corregit), nombre de Lliuraments i de la Puntuació. * A la part superior es mostra la Puntuació total del Quadern, segons els resultats que hagi obtingut l’alumne/a en cas d’haver fet algun full. En l’editor es pot determinar la quantia d’aquest apartat per a cada pregunta.
Clicant al nom d’un full, “Aprèn fins el 39”, per exemple, podeu començar a executar per ordre els fulls del Quadern. També podeu clicar sobre el nom d’un full qualsevol per fer només aquest i avançar o retrocedir.
Fer les preguntes que contenen els fulls d’un Quadern…
En el full corresponent a la imatge anterior, podeu observar que hi ha diverses preguntes o activitats. La primera pregunta o activitat té per enunciat: “Arrossega els números al costat del seu nom”, i consisteix a clicar en un número de la columna de la dreta i arrossegar-lo amb el ratolí fins a la casella corresponent de la part central de la pàgina. La segona pregunta d’aquest primer full, “Escolta els àudios i escriu al costat els números”, consisteix a clicar al Play de la consola d’àudio, escoltar el número pronunciat i escriure el número corresponent a la casella en blanc.
Pràctica
En aquesta primera pràctica es proposa visualitzar diferents Quaderns de la biblioteca per identificar la seva estructura així com els tipus diferents d’aparences o pells.La proposta consisteix a visitar la Biblioteca de Quaderns Virtuals (http://clic.xtec.cat/qv_biblio/) i visualitzar els fulls i preguntes d’algunes de les activitats. També heu d’identificar els diferents elements que constitueixen aquests fulls i preguntes: textos, imatges, vídeos, pel·lícules Flash i sons. Sobretot, el que s’espera és que us familiaritzeu amb QV i enteneu què es pot fer i per a què poden servir.http://www.xtec.cat/formaciotic/dvdformacio/materials/td82/index.html -> Pràctiques d’ampliació
1.4.WebQuest
Què és una WebQuest?
Estructura d’una WebQuest
Les WebQuests tenen una estructura estàndard que facilita tant la creació com l’aplicació a l’aula. En una WebQuest, trobareu els apartats següents:
1. Portada
2. Introducció
3. Tasca
4. Procés
5. Avaluació
6. Conclusió
7. Crèdits
8. Guia didàctica
Pràctica:
L’objectiu d’aquesta pràctica és conèixer diferents llocs on trobar WebQuest.
On trobar WebQuests?
http://www.xtec.cat/formaciotic/dvdformacio/materials/td109/modul_1/practica_4.html
http://webquestcat-org.blogspot.com/
http://www.xtec.cat/formaciotic/dvdformacio/materials/td109/modul_1/practica_2.html